22 mei 2025, 23:27:39

hoe kweken jullie?

Gestart door mila, 16 februari 2009, 11:19:54

« vorige - volgende »

mila

16 februari 2009, 11:19:54 Last Edit: 17 februari 2009, 20:55:59 by mila
ik vroeg me af hoe hier met de mutatie valken gekweekt werd.
zoals ik heb gewone mutatie's cinamon bont witmasker lutino, kweek ik in 1 voliere..
de mutatie's dominant pastel zuivere wildkleur getekend kweek ik in kweekkooien.

ik wil heel misschien me nieuwe aanwinst bleekmasker met het koppel getekend in de voliere zetten maar ik twijfel wel ik ben toch wel bang dat ze overstappen naar een andere partner of hebben jullie hier ervaring mee dat dit niet gebeurt.
ik heb liever de valken lekker los vliegen dan in een kweekkooi van 1 mlang 50 hoog 50 diep.

ben erg benieuwd hoe jullie kweken gezamelijk of koppels apart??

groetjes
mila

mila

P.S de koppels mutatie's van mijn zijn eind vorig jaar pas gekoppelt.

Rianne

Ik heb 2 koppels die elkaar zelf uitgekozen hebben en daar ben ik erg blij mee, deze zitten in de buitenvoliere en hebben vorig jaar 2 nestjes gehad. Dit jaar zitten ze ook weer bij elkaar.
Een ander koppel heb ik eerst binnen in een eigen kooi een nestje laten krijgen, en dat is buiten ook goed gegaan, ondanks dat de man er een popje op naast houdt.
Ik heb 2 bonte geelwangen buiten en hoopte dat die elkaar op gingen zoeken maar helaas, de man kiest voor een cinnamon opaline getekende. Dit is niet de bedoeling dus gaan de geelwangen bij een vriendin in een aparte kweekkooi.
Je kunt dus hopen dat de juiste koppels vormen maar het is beter om ze eerst apart te zetten.

Jacqueline

Vorig jaar heb ik alles bij elkaar in de voliere laten kweken maar dit jaar heb ik alles apart in kweekkooien. Alleen 2 jongen van vorig jaar en nog 4 valken, 2 turquoisines, 2 bourkes en 3 diamantduifjes vliegen los.

Wij hebben ze nu in kweekkooien omdat er toch wat byzondere mutaties bijzitten (bleekmasker, getekend, geelwang, pale fallow) en we hebben ook nog een 4-tal koppels apart in de kweekkooien als back-up koppels.

Volgende week zaterdag komt er nog een koppel dom.pastellen bij zodat we in totaal 12 kweekkooien vol hebben.

mila

bedankt voor jullie uitleg hoe jullie kweken.
ik doe mijn mutatie's toch maar apart in kweekkooien...

ik zal denk ik wel het koppel bleekmaskers in de voliere doen met een oudere koppel gewone. lutino X bont hebben al heel wat nestjes groot gebracht o ja en bij een koppel japanse kwartels maar daar gaan ze niet mee vreemd hahaha

groetjes

Dierenfreackske

Hoi ...ik heb nu een koppel appart gedaan en 3 in de gezamelijke voiliere, maar ga wel nepeitjes geven aan een paar , eventueel een koppel als pleegkoppel wel voor de geelwangen mochten die eens zin hebben om te kweken, het is de eerste keer dus weet niet hoe dit gaat uitpakken he! Mijn andere valkjes vliegen er gewoon bij los! Alleen van het koppel appart omdat ik zeker weet welke mutatie ik "ga hebben, grtjs Ann

remco1976

hoi,

ik kweek mer 22 koppels in broedkooien.dus 22 kooien.dit om bepaalde mutaties bij elkaar tekrijgen.meestal lukt dit goed,maar soms lukt het kweken in kweekkooien echt niet ;D.

gr.remco

Dierenfreackske

Ik heb nu twee koppeltjes appart zitten . Ik heb er appart en ook samen, grtjs Ann

hilde

bij mij zitten ze allemaal in de voiliere al met blokken in het binnenhok  en de koppels waarvan we nu jongen willen hebben zitten in een aparte voiliere
maar we geen misschien grote kweekkooien maken in een stal maar dat is nog even afwachten

groetjessssss

•=Bonnie=•

Bij mij zitten ze allemaal appart. 5 koppels in ruime kweekkooien van een kubieke meter en 4 koppels in buitenvluchten met binnenhok.  :)