19 april 2024, 23:20:11

dosering van multivit bogena beaphar?

Gestart door danielle, 6 maart 2009, 22:05:04

« vorige - volgende »

danielle

Hoi
Ik moet een maand multivitaminen geven aan mijn valkparkieten en grasparkieten, omdat ze ee antibioticakuur hebben gehad.

Bij de dierenwinkel heb ik multivit bogena van beaphar gekocht, voor grote parkieten en valkparkieten. Ze gaven daar aan dat ik dit ook aan mijn grasparkieten kan geven.

Nu staat op de gebruiksaanwijzing. 5-7 druppels mengen door het voer of water. Bij voilere 2 theelepels op 1 liter water (1 gram).
Maar bij die 5-7 druppels staat dus niet bij op hoeveel water ik het moet mengen. Nu geef ik mijn valkjes 5 druppels en mijn grasjes 3.
Het is ook niet echt te doen om die 1 gram die ze bij 1 liter aangeven om te rekenen in een kleinere hoeveelheid

Dus hoe weet ik nu dat ik niet te veel of te weinig geef? Iedereen heeft toch een ander hoeveelheid in bakjes.
Omdat ik het nu zo'n lange tijd moet geven, wil ik het namelijk toch goed doen.

Vandaar mijn vraag, hoe jullie dit doen?

Groeten van Danielle

Caroline

Klopt!! Is een hele wazige omschrijving.  :-\

En dan 2 theelepels op een liter .... dan is je flesje ook bijna leeg.  :P Zoveel zit er niet in het flesje.  ::)

Ik heb hetzelfde .... al jaren en geef hier +/- 30 druppels op een liter en verdeel deze liter over de waterflessen van alle kooien.  ;) Het water is dan goed groen in ieder geval.

Dus ongeveer 3 druppels per 100 ml.

Mijn grasjes krijgen gewoon dezelfde dosering.  ;)

Succes.  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

danielle

Caroline,
Dank je wel. Dan hou ik gewoon 3 druppels op 100 ml aan, dan zit ik in ieder geval ongeveer goed.
Vind het wel fijn om een beetje een leidraad te hebben  ;) .