29 maart 2024, 08:43:36

leren zingen praten

Gestart door me1982, 5 maart 2009, 10:40:33

« vorige - volgende »

me1982

hoi

ik vroeg me af hoe je een valkje leert praten en zingen..?
en heb gezien dat ze ook andere dingen kunnen leren..
dansen enz enz enz

maar hoe doe ik dat en hoelang kan dat duren voordat ie dat doet..?
praat en fluit tegen hem/haar..


groetjes

smiley

hoi mei 1982

ik heb zelf een valkje dat praat en eigenlijk deed hij dat al heel snel.
je moet de woorden die je hem wilt leren zoveel mogenlijk blijven herhalen ,als hij de aanleg heeft om te praten zal hij het snel gaan doen.(als hij een maand of 4 ,5 is zal hij al iets gaan zeggen)
niet ieder valkje zal ook gaan praten ze moeten er echt aanleg voor hebben,ook een popje kan leren praten daar heb ik er ook 1 van .
zij  zegt maar een 2 tot 3 tal woorden zij heeft het over genomen van het mannetje.
je kan ze zelfs liedjes leren zingen, die van mij zingt hoeperde poep zat op de stoep.
het eerste woord dat hij zij was apenkop ,mijn oudste zoon zij dat steeds tegen hem .
je moet dus ook nog een beetje oppassen wat je tegen hem zegt.
ik hoop voor jou dat hij snel iets terug zal zeggen ,want een pratend valkje is super leuk.
veel succes met de taal lessen.

groetjes conny


bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

me1982

hoi hoi

bedankt voor je reactie..en je tips..
ga me best doen..

maar je zegt telkens herhalen..ze horen toch heel veel woorden vaker?
dus neem aan dat ze dan gewoon daarvan iets overnemen..

echt super lief..

tweety is nu iets ouder dan 3 maanden..volgens de dierenwinkel..hoop dat ie ook woordjes gaat zeggen..
lijkt me echt super..

groetjes

smiley

hoi mei 1982

het praten tegen hem alleen is voor de vogel aandacht en dat is wat ze het allerliefste willen jou aandacht,zeg bijvoorbeeld elke keer hallo tweety
als hij de aanleg heeft om te praten gaat hij het echt terug zeggen.
de woorden die hij zo af en toe zal horen neemt hij niet zo snel over omdat het niet echt tegen hem gericht is.
als je met je vogel praat kijkt hij je ook aan om te zien wat je doet.
hij zal de woorden die jij tegen hem zegt zien als aandacht.
het duurt meestal een week of 2 voordat hij een woord terug zal zeggen,soms zeggen ze bepaalde woorden helemaal niet en dan zou jij het opgeven ,daarom moet je hem verschillende woorden aanbieden.
mijn smiley zegt b.v niet zijn eigen naam maar wel de namen van mijn kinderen.
veel oefenen en niet opgeven hoor ,als hij eenmaal door heeft wat jij van hem wilt kunnen ze 1 woord per twee weken leren.

groetjes conny


bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

me1982

hoi hoi

wat leuk om te horen allemaal..

ik praat ook tegen tweety..zit dan op me schouder..en kijk m aan..
hij gaat dan soms ook met zijn koppie zo schuin..net of ie luisterd..zeg vaak
hoi tweety..doei tweety..tot zo..
goedzo als ie mooi terug fluit enz..
schatje.. en dat soort dingen..
kusje..

hij ging gister ook zo met zijn snavel over me wang heen..geen idee wat dat is..

fluiten ook heel vaak tegen hem/haar..
en sinds een paar dagen maak ie soms hele rare geluiden..verschillende fluitjes daar elkaar zeg maar..

wat ie ook leuk vind is mijn piercing onder me lip..zo schattig..telkens pakken.. haha.. :)

groetjes

smiley

hoi mei 1982

zoals je het verteld ben je heel goed bezig ,hij kijkt je echt aan en luisterd naar wat je zegt.
als hij tegen je gezicht aan tikt ,moet je eens proberen om hem met je neus op zijn kopje te kroelen dat vinden de meeste valkjes erg fijn.
de verschillende deuntjes fluit hij door elkaar, goed luisteren of je jou eigen deuntjes  eruit kan halen .
als dat zo is gaat hij ook woorden gebruiken ,veel geduld is het sleutel woord.
pas op met je piercing voor dat je het weet trekt hij hem eruit.

groetjes conny


bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

stefan en hermien

het is idd zo dat als je een valk wil leren praten dat je dan zo vaak mogelijk moet herhalen !!! en ik spreek uit ervaring ,ons maltheser leeuwtje staat vaak buiten te keffen als ze iets hoort , en onze anna (mannetjesvalk) zit hier binnen al te pas en te onpas gezellig mee te blaffen

me1982

tweety kroelt sinds vandaag..hij kan er geen genoeg van krijgen..zo lief..hele tijd kopje omlaag zo van doe nou :)
en we kunnen hem/haar op snaveltje kusjes geven..

praten doet ie nog niet helaas..

groetjes