29 april 2024, 03:43:17

vraag over Nutribird

Gestart door Jolandaa, 25 februari 2009, 18:49:32

« vorige - volgende »

Jolandaa

Hallo allemaal,

Wij zijn vandaag bij de dierenarts geweest met onze valkjes en wij moeten overstappen op ander voedsel. Er werd aangeraden om over te stappen of Harrisons Bird foods. Nu hebben we via dit forum al gehoord dat dit over het algemeen niet goed bevalt. Nutribird kwam op hetzelfde neer en dat hebben we al in huis.

Nu was mijn vraag of er ook iemand is met ervaring van een overstap van zaden naar nutribird. Hoe hebben jullie dit aangepakt? Moeten we die pallets eerst ook nog wat fijner maken of doen ze dat zelf. Volgens mij kunnen ze dit zelf ook wel maar ik twijfel als ik voel naar hoe "hard" deze dingen zijn.

Alvast heel erg bedankt voor een antwoord. Het zou ons heel erg helpen.

Groet Jolanda

Rianne

Hoi Jolanda,

ik had er zelf hele goede ervaringen mee, ook het overstappen ging prima. Je bouwt de hoeveelheid zaadvoer geleidelijk af, en de hoeveelheid pellets geleidelijk op. Doe het samen in 1 bakje en geef eerst 25% pellets en 75% zaden. Na een paar dagen geef je 50-50 en weer wat later 75% pellets en 25% zaden. Op deze verhouding blijf je verder ook zitten, 100% pellets wordt afgeraden.

Jolandaa

Hallo,

Wij gaan nu beginnen met nutribird. Ik hb hier even op het forum gekeken maar wij hadden de nutribird voor valkparkieten en die is inderdaad erg groot en hard. We hebben nu nutribird B14 voor grasparkieten en kleine parkieten en dat zijn heel erg kleinere korrels. Ik geloof dat die van ons hier ook niet zo veel moeite mee gaan krijgen om over te stappen. Het ruikt lekker en dat zullen onze jongens vast ook vinden. Elke keer iets minder zaad en meer nutribird maar nog wel wat zaad erbij.

Gebruiken jullie ook nog eivoer erbij of dat dan niet meer?

groeten Jolanda

Karin

In principe zit in pellets alles wat ze nodig hebben, maar je mag gewoon 2 x per week een beetje eivoer bijvoeren.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Hil_en_Fitz

Handig, hier had ik dus ook vragen over :D
Ik heb ook nutribird maar dan wel voor valkparkieten..
ze kregen altijd zaden in de winkel...nu heb ik die zaden dus gemixt met pellets..hopelijk gaan ze dat eten :)

hilde

ik gebruik nu ook nutribird  wel b14 voor parkieten omdat ik die van valkparkieten te groot vind en ze smullen er toch van ook al heb ik het ze niet van jongsafaan gegeven ook de nieuweling paddy begint er van te smullen en hij is pas hier 

groetjesssssssssssss

Jolandaa

Wij hebben nu ook de nutribird voor parkieten. Die voor de valkparkieten waren veel te hard en kregen onze jongens dan ook niet kapot. Wij volgen nu het lijstje wat bij de doos in zat. Dit lijstje is om de parkieten te laten wennen aan het eten zodat ze het ook werkelijk gaan eten. Elvis begon meteen de eerste dag er al aan te knabbelen en Tijger begon de tweede dg al. Ze krijgen op bepaalde dagen ook nog een beetje zaden bij de nutribird in maar ook op die dagen eten ze lekker van de Nutribird. Ik had verwacht dat het heel moeilijk zou gaan door alle verhalen die ik hoorde maar die van ons hadden het gelukkig snel te pakken.

groet Jolanda