28 april 2024, 22:46:30

slaapt boven op voerbakje

Gestart door chicco2, 25 november 2008, 12:05:42

« vorige - volgende »

chicco2

onze valk slaapt sinds kort boven op zijn voerbakje terwijl hij zich met een poot vast houd aan de tralies,dit lijkt me niet de ideale slaappositie.hij sliep eerder altijd op zijn (slaap)stok.
we hebben de kooi verplaatst ivm de box die daar nu staat kan het ermee te maken hebben dat hij zo dicht mogelijk bij de deur naar boven wil zitten?(bij ons wil zijn)haal nu steeds het voerbakje uit de kooi maar wil hier vanaf.weet iemand hoe ik hem gelijk op zijn slaapstok krijg?

Sanna

Hoi,

Je kunt de voerbakjes wat meer naar beneden verplaatsen. Valkjes slapen graag bovenin de kooi, meestal zoeken ze het hoogste plekje. Ook kun je de kooi een beetje anders inrichten, dan moet hij zowiezo op zoek naar nieuwe plekjes.

Groetjes, Sanna

Always look..

Dat is wat ik dacht maar ik wist het niet zeker  ::)
Durf het dan niet zo goed op te schrijven bang dat ik het verkeerde advies geef  :-\

:-*

chicco2

dat kan het idd wel eens wezen jah,als ik zo de kooi bekijk is dat idd de hoogste plek.
bedankt voor het advies ga er gelijk mee bezig.

Romy

Hoi Chicco2

Nou, Flupke, mijn valkje, heeft ook een hele tijd op een voerbakje geslapen. Ze leek het echt comfortabel te vinden. Omdat het niet echt appetijtelijk is 's morgens (omdat ze dan haar ochtendflatsh in haar voerbak liet vallen  ::)), heb ik gewoon een leeg bakje gehangen, en haar 'echte' voerbakjes op een andere plaats.
Ze heeft erg lang op die manier geslapen op haar voerbakje.

Nu slaapt ze op een wc-rolletje waar er nog wat velletjes aan hangen. Ze zit dan ook met haar ene pootje aan de tralies. Gelijk waar ik het rolletje hang, ze gaat er altijd op zitten (niet als het té laag hangt). Ze gaat er zich echt op nestelen, dus ik veronderstel dat ze er wel comfortabel op zit  :)

Ik veronderstel dat een valkje niet per se op een stok moet zitten, om comfortabel te zitten, want hier heeft Flupke wel de keus (en ze neemt dus niet het stokje om op te slapen)

Groetjes
Romy

BaUkJe

Die van mij slaapt soms ook op zijn voerbakje... als hij dat lekker vind slapen, moet ie het zelf weten vind ik... Maar snachts zit hij vaak gewoon op zijn stok... ik denk dat veel valkjes dit doen... erg comfortabel lijkt het me niet maar ja... valkjes zijn soms een beetje gek!

michel1969

Mijn mannetjes valk slaapt ook op de voerbak sinds ik op advies de bovenste stokken weg gehaald heb. Ze zaten om 8 uur al bovenin en onzichtbaar voor de buitenwereld. Heb daarom de stok weggehaald zodat ze wat meer in het zicht zaten en ook meer deel uitmaken van de woonkamer.

Nu is de voerbak wel hoog maar niet het hoogste punt, dat is zo'n stok voor de nagels. Toch slaapt ie in de voerbak. Hoorde dat het veranderen van je kooi ook niet bevordelijk is vooral niet als ze nog niet tam zijn. Dus laat hem maar zijn gang gaan.

Wallie

Die van ons heeft ook een tijd op zijn voerbak geslapen en dan kon je flink poepscheppen ;)

Sinds kort hebben we een gevlochten touw van 30 mm dik in zijn kooi opgehangen en sinds dien slaapt hij daarop. Vind hij of zij heerlijk!

Je hoeft niet meteen heel zijn kooi om te schoppen door een heel andere indeling. Je kan namelijk ook een speeltje vervangen door een hoepel van touw bijvoorbeeld. Daar zijn ze ook zot op en vinden het heerlijk slapen :)

Succes!

Henk_en_Otje

die van mij slapen altijd standaard op hun voerbakje, er hangen er 2 ...  en ze hebben altijd en altijd dezelfde plek. mannatje rechts vrouwtje links (en lager)  zo grappig.  ik laat ze maar doen, ze zullen wel kiezen wat het meest fijn is.  x x mariska

Rube

Als je een wasknijper op de rand van het eetbakje zet kunnen de valkjes nog perfect eten maar kunnen ze zich er niet meer mooi op nestelen.Bij mij werkt dit prima en na een tijdje kan je de wasknijper weer verwijderen totdat ze het ooit weer gaan doen :P

Mvg