10 mei 2025, 17:33:14

valkje met jeuk

Gestart door smiley, 4 maart 2009, 15:09:32

« vorige - volgende »

smiley

hallo ik heb een valk popje die erg veel en overdreven poetst.
dit is begonnen na dat ze op onbevruchte eieren heeft gezeten.
ze is behandeld tegen ongedierte ,maar volgens mijn dierenarts is het stress.ze heeft alleen gebroed geen hulp van haar man.
ze plukt niet maar als ze ergens van schrikt of angstig is dan gaat ze heel erg haar verenpak op poetsen, soms doet ze zich zelf pijn.
ze zit heel mooi in haar veren geen kale plekken of zo.
herkent iemand dit ,het is wel een heel angstig valkje dus stress zou wel kunnen.
ze eet en drinkt goed vind douchen heel lekker ,heeft een grote kooi en voldoende speelgoed ,gezelschap van 2 andere valkjes .
en ze vliegen minimaal 2 uur per dag vrij rond.
de andere 2 hebben nergens geen last van.
tips zijn van harte welkom .

groetjes conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Kimm

hoi conny,

ik heb het gehad met mijn valkje bemmie.
bemmie was in het begin heel erg gestressed door happy. bemmie kreeg een hele droge huid en dat zag je ook zijn teentjes en als hij ging poetsen dan wemelde het van de schilfertjes.

bemmie heeft wat bijvoeding gehad en ik kreeg ook een flesje olie. die olie moest ik af en toe door de bijvoeding doen.
de olie heb ik gekregen van de vogelarts en de bijvoeding ook.

Nu bemmie beter in zijn vel zit en goed met happy  om kan gaan, is het veel beter geworden. Ook is bemmie niet meer gestressed.

Misschien kan je eens informeren bij een vogelarts voor evt. olie voor zijn huid. Ik weet zo niet meer hoe het heet, maar ik kan het nog wel voor je opzoeken.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

smiley

hoi kim

ik heb tarwekiem olie voor haar gekregen ,dat geef ik haar 2maal in de week door het eivoer.
ook heb ik haar op andere voeding gezet ze krijgt nu teurlings  omdat in het andere voer teveel zonnepitten zaten en volgens mijn dierenarts ze dat het eerst er uit eten ,daardoor missen ze teveel andere stoffen .
ze heeft ook wel veel stress gehad het laatste half jaar eieren die niet uitkwamen omdat ze onbevrucht waren ,verhuist naar een andere kooi ,een valkje erbij ,paniek aanvallen s'nachts en ze is een echt nerveus popje .
maar omdat het nu al een poosje aan de gang is wilde ik graag advies van jullie .ben blij dat dit ook bij jou is gebeurt en jij mij advies hebt gegeven ,anders was ik veren gaan trekken voor de vogelarts om te kijken wat er nu mis is met haar.
ik ga het nog even aan kijken .mocht het  niet verbeteren dan toch maar veren opsturen.
bedankt voor je wijze raad

groetjes conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Kimm

hoi conny,

het kan best zijn dat als zij nu de komende tijd wat meer rust krijgt, dit ook invloed zal hebben op de jeuk.
wel fijn dat je al olie hebt gekregen. maar eens kijken hoe dat zal gaan.
Ik hoop voor haar dat er verbetering in komt. ik moet zeggen dat het bij bemmie ook lang heeft geduurd hoor, maar geef de hoop niet op. ;)

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010