valkparkiet van binnen naar buiten.

Gestart door christiaan, 15 maart 2009, 12:11:48

« vorige - volgende »

christiaan

Hallo, ik heb 2 valkparkieten waarvan ik dacht dat het 2 vrouwtjes waren, maar dit bleken een mannetje en een vrouwtje te zijn, nu leggen ze elke keer eitjes die niet bevrucht worden, en daarbij wil ik ook geen eitjes omdat ik ze in een binnen voliere hou in mijn woonkamer. en ik vind 2 valkjes genoeg, en anders zou t een grote stof bende worden :P. maar nu wil ik het mannetje dus weg doen en ik heb waarschijnlijk wel een adress maar dat is in een buiten voliere , nu is de vraag kan dat kwaad van binnen naar buiten. ??? groeten chris

Karin

15 maart 2009, 14:17:23 #1 Last Edit: 16 maart 2009, 09:21:58 by Sanna
Waarom wil je het mannetje weg doen ? Je kunt een man en een pop prima samen houden hoor zonder jongen te krijgen. gewoon geen broedblok ophangen en de eventuele eitjes die gelegt worden vervangen door nepeitjes. Zo sneu om een koppel uit elkaar te houden omdat het geslacht jou niet uitkomt  :-[
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Sanna

Hallo Chrisiaan,

Je kunt een binnenvalkje nu zeker nog niet naar buiten doen hoor, daar moet het echt eerst wat lekkerder weer voor worden. En ik ben het met Karin eens, het zou heel sneu zijn om twee valkjes uit elkaar te halen die duidelijk aan elkaar gehecht zijn. Als je dat zou doen, zal het popje waarschijnlijk de eerste tijd erg om haar mannetje gaan roepen/schreeuwen omdat ze hem mist.

Maar je hoeft niet persé een broedblok op te hangen hoor. Broeden ze nu op de eitjes? Als ze er verder niet veel naar omkijken zou ik het lekker zo laten. Gaan ze wel broeden, dan kun je een paar nep-eitjes kopen en die omwisselen met de echte. Dan weet je in ieder geval zeker dat ze nooit stiekum toch een ei gaan uitbroeden ;).

Groetjes, Sanna