Weer onze nieuwe valkjes ervaringen....fotootjes :-)

Gestart door *Yvon, 1 maart 2009, 01:09:02

« vorige - volgende »

•=Bonnie=•

Ach nee Yvon, wat kl*te  :-\  Waren dat de donsjes die je bijgepapt hebt?

Heel veel sterkte, da's mooi K als je dat aantreft :(

Dierenfreackske

Hoi Yvon, inderdaad he dat het kl*te is,  zeker balen als je dat ziet, ik hoop dat het allemaal meevalt nog en je weet hoe het komt, misschien heeft Fenna toch iets niet goed gedaan ? Wie zal het zeggen he, veel sterkte hoor, ik duim dat alles nog meevalt en je een antwoord hebt, als je weet wat het was ben je waarschijnlijk al geruster he....grtjs Ann DUIM DUIM



Gerdy

hoi Yvon..wat is dit mega balen zeg..ik kan me voorstellen dat je een donsje voor sectie hebt opgestuurd..ik ben heel benieuwd wat de reden is.

heel veel sterkte.

gr gerdy

Sally

Hoi Yvon

Sterkte met het verlies van je 2 donsjes.

Ik ben ook wel benieuwt wat de reden is van de dood van je donsjes.



☺ Pita ☺

Hoi meis ik heb je net nog gesproken , ik wens je veel sterkte en hoop dat de 2 donsjes het goed gaan doen hoor!!
Mijn duimen draaien voor je ;)

hilde


Caroline

 :'( :'(

Kan me voorstellen dat je sectie laat verrichten.

Stuur je het naar Amersfoort of naar een andere VA??

Succes met de andere donsjes.  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Anke

Hoi Yvon.,
Ach nee wat verdrietig :'( :'(
Ik kan me ook goed voorstellen dat je sectie laat plegen.
Het niet weten wat het is, is zooo frustererend.
Ik duim voor de andere donsjes!!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

*Yvon

Hoi hoi

Bedankt voor jullie lieve reakties !!  :-*
Het is inderdaad flink  :censuur als je 3 donsjes in 2 dagen dood vind in een blok.  :-\
Vanmorgen dus 2 oudere van Manchito&Fenna.
1 Donsje gaan we sectie op laten doen door Bastiaanse.
De 2 jongste zitten nu helaas in een bakje onder de warmte lamp.
Fenna had besloten om maar niks meer tedoen.  :-\
Nou ben ik helemaal geen voorstander van handopfok,maar 2 van die hummeltjes kon ik niet zomaar in dat lege koude openstaande blok laten liggen.
Ze werden na het 2de papje al een stuk levendiger,oogjes open en bewegen maar.  :D
Alleen ik betwijffel of 1 van de 2 het wel gaat halen.  ::)
Het ademt nogal zwaar en elke keer zie ik een luchtbel in het nekje komen.
Weg masseren lukt echt niet,komt elke keer terug. :-\
Alles maar op hoop van zegen.  ;)

de 2 ukkies


Met de jongen van Maggy gaat het gelukkig weer helemaal goed.  :D
We hebben trouwens ook weer een cross-overtje. ;D
Vertel ik morgen meer over. :P

De 2 pleegkindjes van Sjonnie&Sparkle gaan ook goed.  :D

Dan hebben we nog een leuk nieuwsje :

Mag ik even aan jullie voorstellen ........


Gwenith betekend blank/wit ,lekker toepasselijk.  ;D

Morgen ga ik echt foto's maken van alle jongen.  ;)

Groetjesssss Yvon



Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

•=Bonnie=•

22 april 2009, 22:09:43 #414 Last Edit: 22 april 2009, 22:13:52 by -•=Bonnie=•-
Ze zouden een schimmel infectie in de krop kunnen hebben die te verhelpen is met Nystatine Labaz.

Symptomen zijn ondermeer sterfte op jonge leeftijd, benauwd, groei achterstand en lucht in de krop. De hele kolonie moet in zo'n geval behandeld. Dit gaat heel eenvoudig via het drinkwater. Het is geen AB en het middel wordt ook humaan toegepast tegen een candida infectie. Bij kropverzuring wordt het vaak gegeven.

Mijn Cathi jongen gingen er jaren geleden steeds aan dood, het ouderkoppel gaf het door aan de jongen. Sectie wees niets uit, maar behandeling van de ouders met de Nystatine loste het probleem wel op.

Marlies kent het spul ook. Trienke heeft het vorig jaar ook met succes gebruikt bij haar valkjes als ik het me goed herinner.

*Yvon


@Bonnie,als ik dat ook in de brief zet die ik bij het donsje doe voor sectie,zou het dan ook daarop getest kunnen worden ?
Zou uitdrogingsverschijnselen er dan ook bij horen ?
Anders laat ik het Rene gelijk meebrengen als hij het donsje afgeeft.
Mochten ze er geen van allen last van hebben dan kan het toch geen kwaad als we het wel zouden geven ?

Groetjessss Yvon



Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

•=Bonnie=•

Citaat van: *Yvon op 22 april 2009, 22:18:38

@Bonnie,als ik dat ook in de brief zet die ik bij het donsje doe voor sectie,zou het dan ook daarop getest kunnen worden ?
Zou uitdrogingsverschijnselen er dan ook bij horen ?
Anders laat ik het Rene gelijk meebrengen als hij het donsje afgeeft.
Mochten ze er geen van allen last van hebben dan kan het toch geen kwaad als we het wel zouden geven ?

Groetjessss Yvon




Ik weet niet of er op getest kan worden, bij mijn Cathi's kwam er toen helemaal niets uit :-/  Hun zagen er ook uitgedroogd uit maar dat kon ook niet anders want door die lucht in de krop ging de vertering te langzaam en aten (en dronken) ze dus feitelijk te weinig.

Dit spul kan voor zover ik weet absoluut geen kwaad, ook niet voor wat betreft resistentie als je de hele kudde een kuur geeft. Wel even vragen of je het wel samen met andere geneesmiddelen mag geven als je het meteen meeneemt en straks wat anders moet gaan geven.


*Yvon

Citaat van: -•=Bonnie=•- op 22 april 2009, 22:23:12
Citaat van: *Yvon op 22 april 2009, 22:18:38

@Bonnie,als ik dat ook in de brief zet die ik bij het donsje doe voor sectie,zou het dan ook daarop getest kunnen worden ?
Zou uitdrogingsverschijnselen er dan ook bij horen ?
Anders laat ik het Rene gelijk meebrengen als hij het donsje afgeeft.
Mochten ze er geen van allen last van hebben dan kan het toch geen kwaad als we het wel zouden geven ?

Groetjessss Yvon




Ik weet niet of er op getest kan worden, bij mijn Cathi's kwam er toen helemaal niets uit :-/  Hun zagen er ook uitgedroogd uit maar dat kon ook niet anders want door die lucht in de krop ging de vertering te langzaam en aten (en dronken) ze dus feitelijk te weinig.

Dit spul kan voor zover ik weet absoluut geen kwaad, ook niet voor wat betreft resistentie als je de hele kudde een kuur geeft. Wel even vragen of je het wel samen met andere geneesmiddelen mag geven als je het meteen meeneemt en straks wat anders moet gaan geven.

Ok,thnx !!   :D

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

danielle

Hoi Yvonne,
Wat een nare berichten hier  :'( .
Ik wil je heel veel sterkte wensen met het verlies van de 3 donsjes!

Wat vervellend dat Fenna niets meer met de andere 2 donsjes ging doen. Ik ga heel hard mee duimen dat ze het gaan redden.

Wat is Gwenith een mooi valkje  :D . Mooie naam ook.

Groetjes Danielle


Dierenfreackske

Hoi Yvon , aarch , wat sneu van de drie donsjes, ik hoop dat de andere donsjes het halen en groot worden, whaaaaaaaahhhhhaaaaa, heb je een nieuw valkje?  Toch niet
kunnen laten he??  ;D ;D ;D   GRTJS Ann