Weer onze nieuwe valkjes ervaringen....fotootjes :-)

Gestart door *Yvon, 1 maart 2009, 01:09:02

« vorige - volgende »

Lorage


*Yvon

Hoi hoi

Niet veel te melden of te laten zien.
Ok,een paar van de donsjes dan vandaag.  :D


donsjenr 3

donsjenr 2

donsjenr 1

de 3 donsjes

nog een keertje

donsjes bij pa Tino

ma Beauty bekijkt het vanaf stok

Groetjesssss fijn weekend allemaal
Moet wel gaan lukken met al die zon die ons beloofd is.  ;D

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

..Neline..



Dagboekje "Kattukse valkjes":    KLIK HIER

Fotoboekje "The Beauty of Nature": KLIK HIER

Anke

Hoi Yvon,
Wat een lieve foto's van de pluizenbolletjes :-*
Deze vind ik echt geweldig.
Teken er een microfoontje bij en je hebt de pointersisters ;D ;D


Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes


Caroline

 ;D ;D ;D

Inderdaad hele gsave foto's van je  kleine donsjes.  :-*

Groetjessssssssssss
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

☺ Pita ☺

Geweldig he!! Leuk hoor die donsjes :D
Bij Elmo en Pino nog steeds 2 ... kweet niet of er nog wat uitkomt.
We wachten gewoon nog even af ;)
Maar de eitjes gaan bij jou ook goed he? Sucses hoor :D


ilonazwan

heey

ik kon nog even niet een eigen dagboek aanmaken, ben alleen thuis.
Met kiko gaat alles goed, en hij heeft zelfs al 1 keer losgevlogen en 1 keer perongeluk. Als ik kiko vrij laat, zodat ie van mijn arm weg kan vliegen, blijft ie gewoon zitten. We hebben in de kooi een opening dat je naar beneden kan laten vallen, en dat kiko daar dan op kan zitten. Ik had hem daarop gezet. Kiko bleef even zitten en was met z'n vleugels bezig om te kijken of die weg durfde te vliegen. Na een tijdje ben ik iets dichterbij de kooi gaan staan met mijn arm recht, zodat ie op mijn hand kon vliegen. Daar vloog die na een tijdje ook op. Ik ging steeds verder weg staan, en daarna vloog hij op mijn hoofd. Elke keer zette ik hem weer op dat deurje neer en keek of hij steeds verder kon vliegen. Die keer nadat hij op mijn hoofd was gaan zitten, ging hij een rondje door de woonkamer vliegen, hij was helemaal in paniek. Ik dacht dat hij ergens achter zou vallen ofso, omdat de valk van mijn oma dat altijd doet, maar hij vloog gewoon weer terug naar dat deurtje. Hij was echt geschrokken. Daarna had ik hem maar weer terug gezet in de kooi om even uit te rusten. En die ene keer dat het perongeluk ging, vloog hij een paar rondjes en kwam op mijn hoofd zitten, waarna ik hem kon pakken en terug heb gezet in de kooi. Ik schrok me rot.
Als ik hem nu gewoon even pak en daarna op mijn hand zet, als die in de kooi zit op mijn hand, kan hij ergens op een stok ofso stappen maar klimt hij helemaal terug naar mijn schouden en gaat aan mijn oorbel knabbelen, dat vind ik erg leuk, maar soms moet hij echt terug in de kooi, en dan vind ik dat wel een beetje vervelend. Ik vind het altijd beter hem op mijn hand te zetten en hem dan over te laten stappen op zijn stok, maar dat wilt hij niet meer altijd doen.

groetjes ilona en kiko

*Yvon

Hoi hoi

@Ilona,je boekje is dus bijna onderweg.  ;) :D
Kiko zit dus wel heel graag bij je.  ;D
Bij de meeste valkjes die niet gewend zijn om zoveel te vliegen schrikken altijd wel met ineens zoveel ruimte en niet zo snel een landingsplekje kunnen vinden.
Maar na een paar keer te hebben gevlogen zal het steeds beter gaan.
Zelf niet in paniek raken,gewoon even toekijken en pas naar hem toe gaan als hij een plekje heeft gevonden en dan op laten stappen.  :D
Hij merkt dat jij hem in de kooi wilt doen en probeert dus op jou van de kooi weg te lopen.  :D
Valkjes kunnen heel slim zijn.  :P
Je kan hem dan naar de kooi lokken met iets wat hij wel lekker vindt en is dan ook gelijk zijn beloning om de kooi in tegaan.
Leuk om te lezen dat het helemaal goed gaat met Kiko.  ;D

Vanavond kom ik weer even terug voor een updeetje.  :D

Groetjessss keukenprinses*ahum* Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

*Yvon

Hoi hoi

Weer even m'n dagboekje bijwerken.  ;)

Vandaag zag ik dat Manchito&Fenna 2 eitjes hebben.  :D
Bij Sjakie&Cina liggen 3 eitjes,die van hun eigen(19-4) is wat ik al dacht helaas onbevrucht.
Verders heeft Cina geen eitjes meer gelegd.
Wel had ik 2 dagen later(21-4) een eitje in de voliere gevonden en die erbij gelegd,die is bevrucht.  :D
Weer 3 dagen later(24-4) vond ik weer een eitje,die is als ik het goed zag ook bevrucht.  :D
De 3 donsjes bij Tino&Beauty groeien als kool.
De oudste is een wildkleurman en is vandaag met 6 dgn geringd.  :D
De middelste wordt denk ik een bontje,zie nog niet echt duidelijk de kuifaanzet.
De jongste wordt denk ik ook een wildkleurtje,de teentjes beginnen al te verkleuren.  :)
Ik zal ze even showen  ;)


wildkleurman

de scheefzitter is het donsje van S&C

met z'n 3tjes

Met de andere valkjes gaat het goed en helaas zijn de verandering die ik in planning had,het afgelopen weekend nog niet door gegaan.

Groetjesssss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Caroline

Ze zien er super uit!!!!

Spannend, 2 gevonden bevruchte eitjes .... weet je of heb je een vermoeden van wie??

Ben benieuwd naar de veranderingen die nog niet gebeurt zijn.  8)

Groetjesssssssss
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Anke

Hoi Yvon,
Wat een lieve parmantige pluizenbolletjes.
Je kan wel zien waarom je het donsje al met 6 dagen moest ringen. Wow wat een volle kropjes :)

Hij lijkt ook wel heel trots dat ie een ring om heeft ;D
Neus in de lucht en zo gaan zitten dat het licht er mooi op valt ;D

Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

*Esther*


Sally

Leuke foto's van je donsjes!
Wat n schatjes allemaal.