23 april 2024, 17:14:09

Mijn Valken-stoet

Gestart door bambak, 27 februari 2009, 19:36:01

« vorige - volgende »

bambak

Hallo ik ben Kevin uit Helmond en ik heb 7 valken. Ik zou ze graag aan jullie voor willen stellen.

Dit is Yoki, een geparelde witmasker man. Hij woont nu ongeveer 1 jaar bij mij.



Hij vormt samen met Lientje een koppeltje.
Lientje is een cinnamon opaline bonte witmasker pop.



Dan heb ik ook nog 2 wildkleurtjes, zij heten Vinnie & Minnie




Dan heb ik nog 2 supertamme lieverds. Chico (bonte man) & Tweety (lutino pop)




En dan is er mijn laatste aanwinst een cinnamon geelwang split bont pop genaamd Belle.



Haar kuifje is beschadigd geweest maar is nu al weer goed terug aan het groeien.

Nou.. dit was het wel zo'n beetje. Laat maar wat weten wat jullie van mijn stoet vinden :D

Kaatje

Hoi Kevin,

Je hebt een hele leuke voorstelronde aan ons laten zien en je hebt kanjers van valkjes ! Lientje is een erg mooi popje en Belle ook !

Maar ze zijn uiteraard allemaal heel erg schattig, ik heb er ook 2 wildkleurtjes tussen zitten en persoonlijk vind ik dat nog steeds de leukste valkjes die er zijn  ;D

Leuk dat je een verhalenboekje begonnen bent, ik ga je zeker volgen  ;)

Groetjes, Karin

Kimm

hoi kevin,

ik vind je valken stoet geweldig!!! mooie valkjes heb je hoor :D  :D
leuk dat je een boekje bent begonnen.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

bambak

Zelf vind ik Lientje ook de mooiste, daarom is zij ook vernoemd naar mijn vriendin Paulien  ;)

Maar de wildkleurtjes zijn ook lief hoor ! :)

bambak

Even een kleine update:

Ik heb goed nieuws en slecht nieuws. Eerst even het slechte nieuws.

Tweety heeft met haar pootje tussen de deur gezeten en het pootje hangt er nu troosteloos bij. Het bloed niet en het vel is er ook niet af.

Dan het goeie nieuws, Jaimy gaat mee vliegen in de stoet. Hij/zij is een bonte valk, de foto volgt nog.

Ik hoop dat het pootje van Tweety niet gebroken is, het is 30 minuten geleden gebeurd. Groetjes Kevin.

bambak

Volgens de dierenarts is de poot niet gebroken maar gekneusd. De poot is vrij blauw geworden en ik heb pijnmedicatie meegekregen. Toch nog een beetje geluk:)

Kimm

hoi kevin,

goed van je hoor dat je naar de dierenarts bent geweest. en ook dat je pijnstillers hebt meegekregen.
veel beterschap voor tweety. verwen haar maar lekker ;)

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

bambak

Even wat nieuws melden :)

2 weken geleden heb ik een voliere geplaatst in de achtertuin. Yoki, Lientje, Belle & Jaimy zijn verhuisd. Ze vinden hun nieuwe optrekje heel leuk.



Jaimy heeft zijn weg ook al gevonden :)
Hierbij de beloofde foto. Ik denk toch dat het een pop is.


Belle hoefde niet zonodig op de foto vandaag, ze was ontevreden over haar permanentje

Binnen zitten nu Chico & Tweety samen in een grote kooi. Vinnie & Minnie hebben weer gewipwapt en tonen veel interesse voor het broedblok dus wellicht binnenkort eitjes :D

De groeten!

Kimm


ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

bambak

1e eitje gelegd !

Ik hoop nu dat de ouders het jong wel voeren, vorige keer deden ze dat niet. Wat geven jullie als de jongen pas uit et ei zijn? Dan ben ik nu zeker voorbereid ! :D

☺ Pita ☺

Hoi Bambak hier krijgen ze lekker veel eivoer trosgierst bruin brood sepia altijd mineraalblokjes.
En gewoon voer en lekker fruit en groentes.
Gefeliciteerd met je 1e eitje :D
Groetjes Petra.

bambak

Afgelopen woensdag heb ik een nieuw koppeltje gekocht. Een bonte man en een gepareld popje. Donderdag ben ik een weekendje weg geweest en ik kwam vandaag terug. En tot mijn verbazing hebben ze nu al 2 eitjes :D Die voelen zich dus ook al op hun gemak :p

Ik heb nu dus 2 koppels met eitjes.
Vinnie & Minnie legden hun 1e ei op 5 mei en zou dus rond deze tijd uit moeten komen. De anderen dus over een paar weekies. Groetjes Kevin. :D

bambak

Okej.. even een kleine update. Zoals ik hierboven al zei heb ik een nieuw koppeltje gekocht dat meteen eieren begon te leggen. Er is maar 1 eitje uitgekomen, maar dit is wel het 1e valkje wat hier groot is gebracht dus ik ben best trots :D

Hier een foto van Pa&Ma.


En 2 foto's van et kleine pluisje.



De kleine is nu zon 2,5 week oud en groeit heel erg goed. :)


Vinnie&Minnie zijn ook weer aan een nestje begonnen en de eitjes kunnen ieder moment uitkomen.

Beetje onduidelijke foto maar goed:P

Yoki & Lientje zijn ook al aan een nestje begonnen.


En dan nu mijn laatste aanwinsten!
Een cinnamon geparelde witmasker pop split bronze fallow.

En een bronze-fallow man split witmasker gepareld.
Hier verwacht ik volgende zomer dus mooie jongen van! :D Nu zitten ze samen in een grote kooi om aan elkaar te wennen!

Groetjes Kevin !

Kimm

hoi kevin,

nou zeker mag jij trots zijn hoor  :D  gefeliciteerd!
mooie foto's heb je gemaakt!

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

bambak

Bij deze een foto van de kleine Hummel, vernoemd naar de wielrenner Kenny v. Hummel :P



Maar ik zit met een vraagje. Is Hummel nu cinnamon gepareld of cinnamon bont gepareld? Hoe kom je daar achter? Groetjes Kevin.