7 mei 2025, 23:27:56

Broeden

Gestart door Margriet, 28 februari 2009, 15:23:11

« vorige - volgende »

Margriet

Ik heb een vraag

Mijn valkje heeft 3 weken geleden het eerste ei gelegd, totaal 7

2 heeft ze uit het broedhok gegooid, naar mijn idee zijn ze niet bevrucht, al wipwappen ze wel, sinds een week zijn ze pas driftig aan het broeden, zowel het mannetje als het vrouwtje

hoe lang moet ik ze nu nog laten liggen?

jeroenn

wil je ook donsjes er bij als je dit niet wild dan moet je de eitjes vervangen voor nep eitje kan je bij de dierenwinkel halen.
als je wil donsjes wil dan moet ej ze laten liggen.
als je weet dat ze niet bevrucht zijn dan kan je er ook nep eitjes in leggen en naar een paar weken hebben ze er geen zin meer in en stoppen ze.
als het eitje BV. op 19 mei is gelegd dan komt die op 6 juni uit.
tja dat ze 2 eitjes er uit gooien weet ik niet pressies, maar het kan zijn dat ze merken dat er iets niet goed is je kan altijd proberen ze er weer bij in teleggen.

je kan altijd vragen stellen hier.
ik hoop dat ik het goed heb gezagd anders verbeteren ze mij wel.

Margriet

Bedankt voor het antwoord

in het begin liet ze de eitjes rustig een paar uur alleen maar nu sinds een week zitten ze er constant op, dus ik wacht nog maar even af

jeroenn

hallo,

heb je de eitjes al geschouwd?
als ze er nu steeds op zitten is de kans groot dat ze uit komen.

Margriet

Hoi

Nee ik heb ze niet geschouwd, want ik mag er niet bij.

Ze zitten er constant op en als je in de buurt van het broedhok komt, dan beginnen ze te blazen, dus ik laat ze maar lekker met rust.

Ze komen er om de beurt uit om te eten, ze laten dus de eitjes geen seconde meer alleen

het zijn namelijk geen tamme valparkieten.

Rianne

Laat ze maar zitten tot ze er niet meer naar om kijken. Hopelijk zijn ze bevrucht, zo leuk die jonkies :)

Margriet

Hoi Rianne

Ik laat ze ook maar rustig liggen en zie wel wat er gebeurd

Voorlopig zitten ze er constant op, ze worden echt geen seconde alleen gelaten. Als het vrouwtje er af gaat komt het mannetje erop.

Ze zullen het vanzelf wel zat worden als er niks in zit. Al hoop ik het wel  ;D