12 mei 2025, 20:08:46

Sinds twee weken gedragsverandering

Gestart door Joost_en_Pluk, 23 februari 2009, 22:49:59

« vorige - volgende »

Joost_en_Pluk

Beste kenners,

Ik vraag me af wat mijn valkje ineens heeft. Ik heb een valkje genaamd Jack, leeftijd is onbekend maar het is een mannetje.

Drie weken geleden heb ik Jack een weekje naar mijn ouders gebracht ivm vakantie. Dat was een heel gedonder omdat Jack niets van handen wil weten maar ik moest hem natuurlijk wel tot twee keer toe 'grijpen'. Toch zo min mogelijk stress overgebracht. Bij mijn ouders is het goed gegaan, Hij moest natuurlijk wennen. Het grote verschil is tussen hier en bij mijn ouders is dat het daar druk is, er is bijna altijd wel iemand thuis en de tv staat nogal hard. De kooi stond daar richting de tv gericht (mijn vader melde dat Jack regelmatig 'naar de tv keek'.

Sinds twee weken merk ik dat Jack zich anders is gaan gedragen. Hij is aggresief, bijt, blaast en wil helemaal niks van mij weten. Als ik thuis kom zo rond 16:30 en ik doe zijn kooi open blijft hij daar zitten. Hij maakt nog wel geluidjes alleen stille piepjes/geluidjes en dat in tegenstelling tot de brandweersirene die meneer regelmatig aanzet. In het weekend is hij echter de oude, is hij gezellig, fladdert rond en zoekt ook toenadering.

Ik heb een beetje het idee dat hij wat eenzaam is. Overdag ben ik niet thuis ivm werk. Maar waarom wil hij niks in de avond uren? Kan dit kloppen? Misschien toch maar een lekker vrouwtje voor hem zoeken ;) haha

Kimm

hoi

ik denk inderdaad een vriendje of vriendinnetje voor hem erbij zoeken. zeker omdat hij overdag altijd alleen zit en toch wel eenzaam zal zijn.

'savonds zijn valkjes zowieso minder aktief en ik denk ook dat hij toch wat sipjes is en boos dat je er niet bent. als het in het weekend wel goed gaat,dan heeft hij dus al door dat hij dan wel overdag aandacht krijgt.

word niet boos op hem als hij agressief is. dat maakt het alleen maar erger. heb geduld en ik ben benieuwd of je een valkje erbij gaat nemen.
voor je eigen valkje is dit toch wel beter hoor. ;)

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Joost_en_Pluk

Ha Kim,

Thanx voor je antwoord. Nee tuurlijk wordt ik niet boos, kan het beestje niets aan doen ;)

Het enige waar ik mee zit is de leeftijd van het nieuwe valkje. Aangezien ik een asiel valkje heb is de leeftijd onbekend. Wat is dan weer wijsheid? Een jong valkje of een 2e asiel valkje ;) Geslacht maakt niet zoveel uit voor mij en lees op het forum dat dat ook niets uitmaakt qua accepteren.

Groet,

Joost