27 april 2024, 17:17:27

Eieren leggen..

Gestart door Always look.., 4 februari 2009, 20:58:44

« vorige - volgende »

Always look..

Ik heb een vraagje..

Ik lees veel verhalen over dat popjes veel eitjes leggen zonder dat er een man bij zit nu is mijn vraag zijn er dan niet heel vaak problemen met popjes?

Ik heb om die reden nooit een popje willen hebben namelijk..
het leek mijn zo'n gedoe..

gr sanne

Karin

Ik heb een stuk of 6 vrijgezelle popjes waarvan er maar één eitjes legt, dus valt wel mee hoor  ;)
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Romy

Hoi

Ik heb nu 2,5 jaar een popje en ze heeft (gelukkig) nog nooit een eitje gelegd.
Het gebeurt wel dat popjes eitjes leggen, maar niet zo heel vaak heb ik de indruk.

Groetjes
Romy

Always look..

Bedankt voor jullie reacties!
Het is dus niet zo vaak als ik dacht dat de popjes gaan leggen.

x

kitty

Ik heb net een vraag neergelegd iz eitjes leggen. Die van ons lijkt nl wel een kip!

Bello

Onze Catka bleef  vorig jaar eieren leggen en we hebben ze op aanraden van een va uit huis geplaatst (andere omgeving enz enz).

Dit heeft goed geholpen want anders moest ze de hormooninjectie krijgen.

Toen ze huis kwam heb ik het rooster onder in de kooi gedaan (waar ik helemaal niet van hou) en tot nu toe geen eieren.

Als een pop eieren blijft leggen worden ze zwakker en zwakker en kan uiteindelijk dood gaan.


Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

dick bergsma

wij hebben een valkparkiet en ze wordt nu 3 jaar
en ze heeft vorig jaar 90 eitjes gelegd .
ze ligt nu vaak op de grond en is dan kwaad(lijkt net of ze wil aanvallen )
wie heeft een idee , zodat ze weer een leuke valkparkiet wordt

smiley

hallo dick

een vriendin van mij heeft dit ook gehad een pop die steeds maar weer eieren bleef leggen zij heeft er toen op advies een valkje bij gekocht ,inmiddels heeft ze al drie valkjes .
het popje heeft na dat de anderen zijn gekomen nooit meer een ei gelegd.
koop er een maatje bij en je lost 2 problemen op je popje zal waarschijnelijk stoppen met eieren leggen en ze heeft gelijk een vriendje erbij ,als jouw valkje tam is zal dit echt niet minder worden hoor .ze blijft tam.

groetjes conny


bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

groentje

Aan Dick,

Bij onze Coco helpt het goed om de kooi op een hele andere plek te zetten. Ze is net als jullie valk, vreselijk beschermend naar haar eitjes toe en aanvallend naar de mensen.

De laatste keer had ze één ei gelegd, en hebben we de kooi meteen op een andere plek in de kamer gezet. Vanaf dat moment had ze geen aandacht meer voor het eitje, het leek wel of ze het niet meer kon vinden.
Na een paar dagen kon de kooi weer terug en was ze haar legdrang kwijt.

Je zou het kunnen proberen! Zeker als je geen tweede valkje wilt of kunt hebben.