oog onstoken, welke zalf of druppels????

Gestart door luka, 22 februari 2009, 19:46:48

« vorige - volgende »

Kaatje

23 februari 2009, 17:44:31 #15 Last Edit: 23 februari 2009, 17:46:15 by Kaatje
Hoi Luka

Citaat van: luka op 19 februari 2009, 13:54:39
Ik heb mijn valkje 4dagen geleden in een winkel gekocht. raar maar waar is dit valkje tam, hij blijft bij me zitten als ik hem uit zijn kooi haal. Maar meer doet hij ook niet, hij wil nooit eens gaan rondvliegen,hij blijft de hele tijd bij mij zitten. als ik hem in de lucht smijt vliegt hij zo hoog mogelijk en zet hij hem erop en blijft daar zitten en dan maakt hij wat geluid. maar voor de rest hoor ik hem nooit. hoe zou dit kunnen komen? Toen ik hem gekocht heb heeft hij wel paar keer tegen de muur gevlogen, zou dit hierdoor komen?

Ik zie net toevallig je andere bericht bij spoed staan en heb daar het volgende op gereageerd.

Citaat van: Kaatje op 19 februari 2009, 16:03:49
Hoi Luka,

Een nieuw valkje is altijd stil in het begin van de aanschaf, ze moeten aan jou en de omgeving wennen en het is daarom verstandig om het valkje eerst te laten wennen aan de omgeving, geluiden ect.

Je valk moet de indrukken die hij of zij opdoet in zich opnemen en verwerken. Pas daarna kan hij of zij uit de kooi worden gehaald. Wil je met hem of haar hand contact hebben, bied dan lekker trosgierst in de kooi aan en misschien wat kroelen op het kopje !

Ik krijg de indruk dat je dingen te snel wilt, maar dit kan en mag je in geen enkel geval afdwingen. Je valk is waarschijnlijk door paniek ergens tegen aangevlogen en is daar nu nog steeds van onder de indruk. Door hem in de lucht te smijten maak je hem alleen maar banger en gestressed.

Een verhuizing brengt al stress met zich mee en een dier wat stress heeft is ook meer vatbaar om ziek te worden, ik neem aan dat je dit echt niet wilt !

Zoals Kim dus ook zegt, ... hou je valk rustig in de gaten, praat zachtjes tegen hem of haar en stel je valkje gerust. Als je de kooi openzet en hij of zij wil bij je komen zitten prima, maar dwing niks af en smijt al helemaal niet met je valk, dit zijn namelijk dingen die we hier als leden niet graag lezen.

Ik wens je heel veel succes met je valk toe, geef het wat tijd en jullie zullen echt hele goede maatjes worden. Een slechte start kan iedereen overkomen maar leer hier wel van !

Groetjes, Karin

Zou het misschien toch door de stress gekomen kunnen zijn of doordat je valkje een paar keer tegen de muur gevlogen is !? In dit geval zal ik het zekere voor het onzekere nemen en nu zeker naar een dierenarts gaan om dit verhaal eens voor te leggen.

Misschien dat je valkje al wat onder zijn of haar leden had toen je het aanschafte in de dierenwinkel?

Succes !

Groetjes, Karin

Kimm

hoi luka,

ik wil jou nog even verwijzen naar het topic ziek/gewond.
wil je dit ook nog even lezen als je daar zin in hebt?

http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,30973.0.html

en hoe gaat het nu met het oogje?

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

carco

Hoi

Ik had zelf bij een jonkie er één bijzitten die iets in/aan het oogje zat:echt ontstoken was het niet, maar het hoorde er niet te zitten.
Ik ben eerst aan de slag gegaan met schoonmaken met gekookt afgekoeld water, maar dat hielp niet echt. Ik ben aan het googelen gegaan en daar werd boorwater aangeraden. Dit kan je bij de drogist halen (niet bij iedere, want bij de 5e had ik het pas  ::) )
In ieder geval heeft dit wel gewerkt want net toen ik de da in wilde gaan schakelen was het weg.

http://www.vogelproblemen.nl/Ziekte-Oogontsteking.htm

Onder andere hier te vinden  ;)

Groetjes: Caroline.

Klik op het plaatje voor onze site!

luka

het oogje is nog steeds beetje rood, maar ze houdt hem al de hele tijd open dus het is aan het beteren denk ik, het is nog maar de 2e dag, dus zo rap zal het niet genezen zeker, indien het morgen niet nog beter is zal ik morgen naar de da gaan.

Romy

Hoi Luka

Dat vind ik een wijs besluit. Een oogje wat ontstoken is en aan het genezen is, daar zie je wel redelijk snel verbetering in. Mocht het niet zo zijn, dan is het inderdaad raadzaam om naar een DA te gaan.
Hou je ons op de hoogte?

Groetjes
Romy

luka

ik zal vanavond toch maar eens naar de da gaan, want het is nog steeds niet voorbij en heb medelijden met mijn valkje om haar zo te zien met dat rood oogje.

Kimm

hoi luka,

goed besluit hoor! gewoon gaan vanavond.
laat je het nog even weten hoe het is gegaan?

groetjes kim

Kaatje

Hoi Luka,

Fijn dat je vanavond toch met je valkje even langs de DA gaat om naar het oogje te laten kijken. Misschien dat je kan vragen of er een soort van incubatieperiode is voor dit soort dingen. Misschien heeft je valkje het namelijk in de dierenwinkel opgelopen en kan je de gemaakte kosten eventueel op de dierenwinkel verhalen.

Heel veel succes vanavond !

Groetjes, Karin

luka

ik kom juist van de da. Het is niets ergs zei hij, haar oogje is nog steeds helemaal in orde. Hij heeft me gloveticol (zalf) meegegeven die ik 4 maal daags moet aanbrengen. Ik ben blij dat alles in orde is met mijn valkje. Bedankt allemaal voor jullie advies ;)

Romy

Hoi Luka

Goed van je dat je naar de DA bent geweest.
Hopelijk werkt het zalfje snel zodat je valkje snel weer de oude is!

Groetjes
Romy

Kaatje

Hoi Luka,

Fijn dat het geen ontseking of iets ergs is met het oogje van je valk ! Je bent nu vast gerustgesteld denk ik nu je weet dat het niets verontrustend is  :D

Groetjes, Karin

Kimm

hoi luka,

fijn dat het goed is en dat je zalf hebt meegekregen. :D
beterschap hoor voor je valkje!

groetjes kim