26 mei 2025, 00:17:29

Geslacht

Gestart door Dwarreltje11223344, 23 februari 2009, 19:47:42

« vorige - volgende »

Dwarreltje11223344

Ik heb een tijdje geleden een valkje gekocht een (volgens mij) cinnamon bont geparelde,
Hij/Zij is nu ongeveer 7 maanden oud.
Maar ik weet niet of het een mannetje ofeen pop is...
Hij/Zij is 1 keer in de rui geweest en nog niet veel verandert,
Hij/Zij maakt ook over het algemeen niet veel geluid uit zichzelf, als ze geluid maakt moppert hij/zij of zit hij/zij te gillen als hij/zij alleen is maar ik ken iemand met een valkje en die doet ook geluidjes na maar deze doet dat niet...
ik weet niet hoe ik foto's moet plaatsen maar als dat nodig is om het geslacht te bepalen kan iemand het mij dan uitleggen hoe je foto's moet plaatsen?

Anke

Hoi,
Ik heb begrepen dat bontgeparelde valkjes er soms langer over doen om hun parels te verliezen (als het mannen zijn)
Vertoont je valkje wel eens stoer gedrag?
Met zijn vleugels wijd zitten en fluiten, tegen voorwerpen aantikken?
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Dwarreltje11223344

23 februari 2009, 21:00:13 #2 Last Edit: 23 februari 2009, 21:03:12 by Dwarreltje11223344
Hij/Zij gaat wel is met die vleugels wijd lopen maar alleen als hij/zij bijna ergens vanaf valt of naar dingen die hij/zij eng vindt en ook als je hem/haar irriteert gaat hij/zij mopperen en met zijn/haar vleugels wijd zitten...
Maar pikken tegen voorwerpen doet hij/zij niet echt alleen glimmende dingen en glazen kan hij/zij uren aan zitten knagen maar echt pikken is het neit meer proberen om het kapot te krijgen,
Verder is hij/zij best rustig niet erg ondernement blijft liever op mijn schouder en op vertrouwde plekjes zoals op de deur, spiegel, kast en kooi dan dat hij/hij dingen gaat onderzoeken...
En dat fluiten doet hij/zij niet echt alleen mopperen als je hem/haar irriteert en gillen als je even wegloopt soms zit hij/zij een beetje in zichzelf te pietelen en leuke geluidjes te maken maar echt fluiten doet hij/zij niet...

carco

Ik denk dat je met een pop te doen hebt als ik het zo lees.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Dwarreltje11223344