* Valkjes uit Marken ~ 7 donsjes ~ 07-08 foto's van gevonden valkje ~

Gestart door Zyra, 21 februari 2009, 00:00:42

« vorige - volgende »

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

*Yvon

Hoi hoi

Hoe het zit met de donsjes klinkt een beetje ingewikkeld.  ;)
Maar ja,zolang ze maar gezond en groot worden is het goed.  :D
Waren weer hele mooie foto's de je hebt geplaatst.  :D

Groetjesssss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

*Manon*

Hoi hoi,

Ik ben weer bijgelezen hier, wat een toestanden heb je gehad met de twee donsjes. Moeilijk hoor, omdat je er alles voor doet en dan krijgen ze een speciaal plekje bij je hé :-\

Leuke fotos heb je geplaatst en gefeliciteerd met de donsjes  :D

Roxy

Hoi hoi,

Gefeliciteerd met je donsjes :D :D.
Wel jammer van de twee donsjes het niet gered hebben.
De natuur is soms hard.

Groetjes Roxy

Anke

Hoi,
Leuke foto's :)
Wat jammer van de twee donsjes.
Maar uiteraard gefeliciteerd met de nieuwe donsjes!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Zyra

7 augustus 2009, 12:20:51 #215 Last Edit: 11 augustus 2009, 11:28:16 by Rianne
Wat ik nu toch weer heb mee gemaakt....

Gisteren zaten we even lekker in de tuin. Hadden de dag ervoor het gras gemaaid en de hoop moest nog opgeruimt worden, maar het was zo heet dat we dat maar even hebben laten liggen wat resulteerde in een heerlijke geur. Genietend van het hete zonnetje, de geur van het gras en de vogels die heerlijk hun eigen ding aan het doen waren ging ik naar binnen om wat te drinken te pakken totdat mn vriendin ineens achter me aankomt en zachtjes maar toch dringend zei dat er een vogel op de voliere zat :o

Ik schrok me dood, hoe kan ze er uit zijn gekomen? we zijn altijd samen als ik de voliere in of uit loop om te zorgen dat er niet per ongeluk een vogel op mijn rug mee naar buiten lift. bukkend en wel kun je dat niet zien en voelen doe je het ook niet altijd, dus mijn vriendin doet altijd het deurtje open en dicht en let erop dat er geen vogel op me zit.. Die kans was klein maar misschien had ze toch ergens gezeten waar we het allebij niet zagen en ik niet voelde..

Daar vloog ze dan, een wildkleur popje en bij de eerste blik op haar dacht ik dat het Noa was, maar voor je goed kunt zien is ze al weg gevlogen :'(

Ik heb een bovendeel van een oude hamsterkooi boven op de voliere gezet, de honden voer bakken gevult met zaad en een klein laagje water, een bak onder het bovendeel gezet en met een klein stukje touw wat we weer hebben verlengd met een honden riem en een verlengsnoer (handig als je geen wol of ander iets als touw in huis hebt  :-\) door het raampje in de bijkeuken gedaan zodat we niet naar buiten hoefde te rennen als ze er onderzat met kans op schrik en wegvliegen tot gevolg.

Natuurlijk was ze weg gevlogen in die tijd en ik zag of hoorde haar niet meer. De laatste keer dat ik haar zag was ze richting het water/volendam gevlogen..

ohw hoe ging ze het redden in die wilde natuur? hier op marken kan ik me niet iets voorstellen waar ze besjes of zaadjes van kan eten. en dan al die duiven hier?! ze zou vast aangevallen worden door die duiven en hoe zal ze dat er vanaf brengen? zoveel gedachtes gaan er door je heen als je een valkje ziet vliegen...

Gelukkig hoorde ik ongeveer een uurtje later ineens een hoop gekrijs uit de voliere, ik was net even naar het toilet gelopen want ophouden ging niet meer. Ik ren de tuin in en zie haar op een soort waslijntje zitten. met een behandig sprongetje waar toch even de vleugels bij gebruikt moesten worden lande ze op de schutting waar ze met een klein sprongetje de dakgoot van de schuur in sprong. Hier was het natuurlijk lekker koud (schaduw) en de mos die erin valt is natuurlijk helemaal lekker koel.

Ze was moe, zo moe dat we zelfs vlak langs haar konden lopen zonder dat ze ook maar aanstalte maakte om weg te lopen of vliegen. Ik dacht, dit is mijn kans en vroeg een handdoek aan mn vriendin. Zelfs voor de handdoek vloog ze niet weg, dat was niks voor noa, zou ze gewond zijn?

Met een snelle beweging gooide ik de handdoek over haar heen en snel griste ik haar uit de dakgoot, mn vriendin deed de voliere op een kiertje zodat ik haar erin kon doen.

Opgelucht en blij dat ze vrijwel ongedeerd terug was (ze heeft een kaal plekje onder haar snaveltje, misschien ergens tegen aangevlogen) zijn we onder de douche gestapt en heb ik mijn vriendin naar het werk gebracht.

Kom ik vannochtend in de voliere en het valt me op dat ik 2 Noa's zie :o ik wordt gek dacht ik bij mezelf, maar na een denkbeeldige knijp in mn arm moest ik mezelf toegeven dat ik ze echt zag.. 2 Noa's, jeetje, of haal ik ze nu door elkaar? opzoek naar de andere wildkleurtjes telde ik: Muk, Luk, Ricco, Mystic, Noa, Dex en nog een Noa.. ik heb 7 wildkleurtjes in mijn voliere zitten, ik had er echt maar 6 en er zijn geen jongen groot geworden nog..

Toen begon er een lichtje te branden, het valkje dat gisteren op de voliere zat en nu dus in de voliere is aan komen vliegen, heeft waarschijnlijk het geluid van mijn valkjes erkend en gezien dat er hier veel musjes enzo in de tuin komen om te eten. Ze moet gedacht hebben dat ze hier kon eten en misschien wel drinken. Ze hing gisteren toen we haar voor het eerst zagen dan ook op de deur bij de voederplank..

Ik ben blij dat ze hierheen is gevlogen en dat ik haar heb kunnen vangen, want hoelang zou ze het nog uit gehouden hebben in de vrije natuur?

Ik heb vanmorgen foto's gemaakt van haar en de valkjes in de voliere. Mocht iemand iets horen over een wildkleur popje dat weg gevlogen is mogen ze me altijd mailen of IM'en bellen mag natuurlijk ook **********. Hopelijk kunnen we dier en baasje weer bij elkaar brengen, want ondanks dat je het heel erg vindt als je leestd at iemand zijn of haar valkje is weg gevlogen dan nog voel je niet hoe het is om zelf een valkje weg te zien vliegen wat ik dus eerst wel dacht. je hart staat even stil en er gaat van alles door je heen.

in een volgende post even foto's van het valkje en een paar van mijn eigen valkjes..

telefoonnummer verwijderd door moderator. voor nr. een Im sturen

Zyra

Het aangevlogen valkje:




























Samen met Noa:









Noa






Muk, Yara, Ricco en Jenna



Dex



Mystic



Luna


Ricco



Jenna



Stitch



Yenthe

Kimm

och wat een mooi koppie heeft zij.

mooie foto';s verder  hoor, prachtig :D  :D

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Marian

Hallo,

Nou zeg wat een verhaal :o
Hoe verschrikkelijk te denken dat er een valkje van je wegvliegt en hoe raar je op je neus hebt gekeken toen je '2' Noa's zag :D
Super hoe je dat vakje gevangen hebt!!
Heb je ondertussen een naam voor haar bedacht?
Is ze trouwens geringt? Kan het op de foto's in elk geval niet terug zien ;)
Dan is het zeker moeilijk zoeken of ze als vermist is opgegeven?

Groetjes, Marian

Suzanne3007

Jeetje hey wat een verhaal! Gelukkig is het goed afgelopen met het valkje! Misschien maak je straks iemand wel heel blij als je die persoon weer zijn of haar valkje terug kan geven.

Hoe is het met Rox en Dex?

Groetjes Suzanne

*Esther*

Hey,

Heb je al reacties gehad, of iemand een valkje kwijt is?
Hoe doet ze het nu?

gr Esther

*Manon*

Hoi hoi,

Wat een geluk dat ie bij jou is komen aanvliegen.... misschien een berichtje plaatsen op markplaats? daar wordt ook veel gekeken  ;)

Groetjes manon

Sabrina

Hoi hoi!

Wat een verhaal. Gelukkig heb je hem kunnen vangen
en zit hij/zei nu droog en veilig.

Hele mooie foto's trouwens!

Groetjes Sabrina

Roxy

Hoi Desiree,

Wat grappig denk je dat een van je valkjes ontsnapt is, blijk je ineens een extra valkje te hebben.
Ben benieuwd of je het baasje nog gaat vinden.

Groetjes Roxy

Hermien

Is het wel verstandig om het aangevlogen valkje bij de anderen in de volière te laten? Met het oog op mogelijke ziektes enzo. Wat een verhaal weer, zeg. Maar het valkje heeft het wel getroffen dat-ie bij jóu is beland. Hopelijk wordt de ongelukkige eigenaar nog opgespoord.