* Valkjes uit Marken ~ 7 donsjes ~ 07-08 foto's van gevonden valkje ~

Gestart door Zyra, 21 februari 2009, 00:00:42

« vorige - volgende »

*Manon*

Citaat van: Hermien op  9 augustus 2009, 14:52:28
Is het wel verstandig om het aangevlogen valkje bij de anderen in de volière te laten? Met het oog op mogelijke ziektes enzo.


Hier zat ik ook al aan te denken  ::)

Caroline

Ik gaf in het topic bij vermist/gevonden ook al de tip om het gevonden valkje meteen apart te zetten.

KIJK hier.  ;)

Zeker om dat het valkje ook nog eens kale plekken had.   :-\

Hopelijk dit het popje inmiddels apart.  ;)

Is alles nog steeds goed met haar??

Groetjes van Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Dierenfreackske

Hoi hoi, wat een geluk dat het valkje naar de vogeltjes is toegekomen, en je ze hebt kunnen pakken, ze zal uitgeput geweest zijn en op zoek naar eten natuurlijk, heb het hier ook gehad een paar maand geleden, en het was ook een wildkleurtje, heb ze met trosgierst gelokt en is zo op mijn trosgierst die ik vast had gekomen, zo naar de voiliere gebracht in het sas en dan zo met een handdoek naar binnen gebracht, nu is ie nog steeds hier (Zorro) en nog niks gehoord, zal er ook niks meer van horen he, van de eigenaars, gelukkig is ie nog hier en nu in de voiliere tussen de andere valkjes en hij voelt zich super, heeft wel een maand appart gezeten he!
Maar is gelukkig nu en blijft nu hier tot het einde van zijn dagen, en hopelijk is dat nog heel lang, hii!  Mooie foto's heb je gemaakt en ik hoop dat de eigenaar van zich laat horen, maar het is een beauty wel, een echt mooi koppie heeft ie, en wat gek dat je inneens 2 Noa's zag he, hiih! Zo zie je maar, en hopelijk zie je het verschil ondertussen he! Grtjs. Ann



Kimm


ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

mieke_06

hoe is het nu met het valkje? is de eigenaar al op komen dagen?

wat een leuke foto's weer zeg.

groetjes, Mieke

Caroline

Oeps, ik zie dat je jarig was .... gefeliciteerd en ik hoop dat je een fijne dag hebt gehad.  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Hermien

Ook een beetje te laat.

Dus alsnog:




                                      :-*   :-*   :-*
                                               ;D

Dierenfreackske

Hoi, ook bnog van mij GEFELICITEERD   TE LAAT GEZIEN !!

Hopelijk heb je een leuke dag gehad! Grtjs. Ann



Zyra

dank jullie wel, ik heb een heerlijke maar drukke dag gehad.

We hebben met zijn 14en gebarbequed en dus veel sausjes maken, vlees snijden en doen...

Smiddags nog een hele grote schrik gehad. Mylo zat vast aan een draadje touw waarmee de schommelstok opgehangen was :O het was om zijn nekkie gedraait.. Gelukkig kon ik hem zonder veel moeite pakken met een handdoek en het touwjte om zijn nekkie los draaien. geen wondjes of veren eruit dus is gelukkig heel goed afgelopen.

Het vondelingetje is nog steeds hier, haar baasjes hebben nog niet gereageerd en de mensen in purmerend die een valkje kwijt zijn zijn denk ik op vakantie, ze nemen de telefoon niet op..

Ricco en Noa zijn verkocht. dit omdat Ricco de jongen sloopte en hij heel hecht was met Noa. Ze zijn bij een lief gezinnetje terecht gekomen maar ik mis ze wel hoor! zit steeds in de voliere te kijken met een leeg gevoel omdat er nu 2 uit zijn.. Het zal wel even wennen zijn voor me.

Het kleinste jong in het blok is een bleekmasker, of het ook dominant pastel is is nog niet te zien en dat is dus nog even afwachten, maar dit jong blijft hier wonen voor verdere kweek.

De opaline jongen lijken wel dominant pastel te zijn, maar omdat Snowy albino dominant pastel is weet ik niet hoe dominant pastel er in het echt uit ziet en heb ik dus een topic geopent onder mutaties. hopen dat iemand met meer verstand van mutaties hier iets over kan zeggen.

verder is de albino en 1 van de cinnamon witmaskers gereserveerd en verhuizen binnenkort naar hun nieuwe baasje. De albino zag ik vandaag voor het eerst zelfstandig eten dus dat gaat erg goed :)

Verder hadden we nog een onuitgenodigde gast in huis, een gewond musje, helaas heeft hij/zij het vanmiddag niet gehaald. De vogelopvang wilde het musje niet komen halen en zelf had ik geen tijd om richting alkmaar te rijden.. heb zelf dus wondzalf gesmeert, water en eten gegeven, zelfs nog even water met druivesuiker door een spuitje gegeven maar helaas vondt ik het vanmiddag dood in de vervoersbak :(

Verder is er weinig nieuws hier in Marken. alles gaat zo zijn gangetje en met dit hete weer onderneem je ook niet zoveel..

Groetjes Dees

Anke

Hoi,
Alsnog gefeliciteerd met je verjaardag :)
Het gaat lekker bij jou zo te horen :)
Een vogel die door de kat gepakt is redt het zelden.
Dit komt door alle bacterien en viezigheid die aan de kattennageltjes zitten.
En ook zit er iets in het speeksel van de kat waar de vogeltjes niet tegen kunnen.
Je hebt in iedergeval je best gedaan voor het musje.
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Zyra

jemig, de laatste dagen lees ik niet veel goeds hier op het forum. Jonge gassies die in vogels handeld, vaders die overlijden, vogels die overlijden of gewond raken, nestjes dat niet wordt gevoerd, koppels met 11 jongen en iets wat dan niet op het forum staat, een schoonmoeder in het ziekenhuis geopereerd aan de rug.. Als ik dat allemaal zo lees dan is het bij velen echt rot dagen de laatste tijd..

Maar goed dat vogels hier weinig van mee maken, ze zitten lekker op hun stok of in hun blok te broeden op onbevruchte of onuitgekome eitjes. zitten te hijgen van het warme weer en na een heerlijk uitgebreide sproei beurt zitten ze met zijn allen te poetsen. Wat een hobby zeg die heerlijke flierefluiters. Soms zit ik gewoon te genieten van ze, zoals ze daar hun eigen dingetjes doen en dankbaar met hun speeltjes spelen of hun eten op zitten te peuzelen. Balen dat mijn geheugen kaartje kwijt is geraakt, anders had ik al heel wat mooie kiekjes kunnen plaatsen.

Mwja, kiekjes plaatsen... Ik doe dat veel te weinig, ik gun mezelf de tijd er niet voor, zo maak ik van alles en nog wat foto's en zit ik op een klungelige manier mijn camera de hele dag te gebruiken, en zo ligt hij weken in de kast.. Met dit warme weer heb ik er ook helemaal geen zin in om in die volle zon voor de voliere te staan met zo'n zwaar ding om mijn nek.. Het is veel te warm en dat samen met mijn longen die helemaal niet tegen die benauwde luchtdruk kunnen zit ik als een slome in een stoel of op de bank. Vanmiddag voor het eerst deze zomer even een half uurtje buiten gezeten, lekker naar de vogels kijken en ondertussen het laatste potterboek lezen. Geen goede combinatie, lekker relaxt naar de voliere kijken je ogen richten op een boek waarin van alles gebeurt. dit is net of je zout met suiker combineert...

De vogels vinden het weer ook niet erg lekker lijkt wel. Ondanks dat ze tevreden hun eigen ding zitten te doen zie ik ze allemaal hijgen en een schaduw plekje opzoeken. Hierdoor heb ik besloten om de vogels van de winter naar binnen te halen, de voliere wordt dan binnen geplaatst en er komen aparte hokken als broedhok, want dit seizoen was totaal geen succes en vindt in kolonie verband kweken dan ook niks. Mijn oude buurvrouwtje en haar mannetje gaan voor mij aan de slag. de tekening hebben ze al ontvangen en ben erg benieuwd hoe ze gaan worden.

Hiermee hoop ik ook wat hommeles de deur uit te werken, want het valt me op dat ze wel erg veel ruzie hebben nu er overal wel eitjes liggen... er mogen geen andere valkjes op of bij de blokken van het betreffende koppel in de buurt komen en ook dat vindt ik maar niks.

Mystic heb ik eind vorig jaar gekortwiekt en hoe het ook zijt, de vleugelpennen komen niet meer in zijn geheel terug lijkt wel, of ze is pas heel laat die vleugel pennen gaan ruien ??? ze is ze ook wel een paar keer kwijt geraakt. op de een of andere manier lijkt het dat mystic haar veren pakje niet zo sterk is.. even afwachten wat het gaat doen als de valkjes binnen zitten en het broedseizoen voorbij is. Dan is er ook minder ruzie waar wel eens wat veertjes bij uit vallen van ieder valkje, misschien ligt het hier allemaal wel aan maar raar vinden blijf ik het doen.

Veel knuffels van mijn flierefluiters