* Valkjes uit Marken ~ 7 donsjes ~ 07-08 foto's van gevonden valkje ~

Gestart door Zyra, 21 februari 2009, 00:00:42

« vorige - volgende »

Caroline

Ach, die kleine, balen joh.  :'(

Sterkte ....

Ik lees dat je eitjes bij Tailey legt maar was dit niet die valk die zijn jongen mishandelde en zelf dode??

Of ben ik nu helemaal in de war met een andere valk??

Succes!!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Zyra

jij bedoelt Ricco ;) Die verminkte en dode zijn eigen jongen.

Ik weet niet zo goed wat ik met Ricco aanmoet, Hij zit nu samen met Noa op 5 eitjes te broeden waarvan er 2 bevrucht zijn (de rest weet ik niet, zie nog niks, maar misschien zijn die ook nog niet zo lang geleden gelegd) Tot nu toe heeft ricco 2 nesten gehad en bij beide nestje heeft hij zijn jongen zo mishandeld dat ze eraan dood gingen. Zou het nu anders wezen omdat het in de voliere is en er dus van alles te doen is voor hem? of zal ik hem uit voorzorg naar binnen halen? Ricco is een heel stuk veranderd in de voliere, hij is niet meer zo dominerend naar de andere toe en gaat gewoon zijn eigen gangetje, zoekt andere valkjes op en lijkt een heel stuk rustiger.. Ik wil absoluut niet nog meer jongen kwijt raken door meneertje Ricco, maar ik weet niet hoe ik nu moet handelen met hem. Mijn gevoel zegt dat ik hem in de voliere moet laten maar goed in de gaten moet houden, maar mijn verstand zegt dat ik hem naar binnen moet halen tegen de tijd dat de eitjes uit moeten komen (over plus minus 2 weken).

Stamppertje zijn kropje was net met voeren weer een heel stuk leger :) ik hoop dat ik hem morgen of over morgen gewoon de normale hoeveel pap kan geven, maar zijn kropje leeg is nu toch wel even belangrijker als de hoeveel pap :)

Groetjes Dees

lynette

heey dees

wat jammer dat het jongste valkje is overleden. Wat goed van je dat je hun heb opgevangen en hard voor hun vecht.
Ik ga voor de kleine stampertje duimen. En succes met de eitjes.

Groetjes Lynette


Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

Anke

Hoi,
Ach wat sneu dat het kleintje is overleden :'(
Hopelijk gaat de grote broer/zus het wel redden.

Wat leuk een verrassing in de voiere ;D ;D ;D
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Kimm

he wat sneu weer, bah.

veel sterkte met de andere kleintjes!!

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

*Yvon

Hoi hoi

Achhhhhh,dat kleintje toch niet gered.  :-\
Gelukkig gaat het met Stampertje goed.  :D
Het zou best kunnen dat Ricco zijn jongen niet zal verminken.
Zijn hele omgeving is veranderd en ook zijn karakter.
Wij hebben een valkje,Trixy,die heeft haar eerste 2 van de 3 jongen verminkt door aan de teentjes te knabbelen.
Nu 2 jaar later,met een verhuizing tussendoor,heeft ze vorig jaar 2 jongen groot gebracht.
Helaas plukte ze wel,maar de teentjes bleven heel.  ;)
Dus de kans dat Ricco het nu wel goed doet zit er wel in.
Al blijft het wel een risico valkje.

Groetjessss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Caroline

Aha, Ricco, zat ik er naast .... Sorry.  :-[

Gelukkig heb ik er geen ervaring mee maar Yvon schreef het al, het blijft een risicovalkje.

Niet alleen hun eigen jongen, ook de andere jongen als hij in die blokken kruipt.

Succes, misschien gaat het wel helemaal goed, dit keer.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Karin

Wat jammer dat het jong overleden is  :'( Heel veel sterkte ermee !
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Dierenfreackske

Hoi, ik hoop dat Ricco het nu goed doet als hij weer donsjes heeft en niet knabbeld aan de teentjes ofzo. Grtjs Ann



*Esther*

Jammer joh van het donsje maar die dingen gebeuren nou éénmaal. :-\

En Ricco; Je kunt de gok wagen en nu hij in een andere ruimte leeft dan bij de voige nesten.
Evt zou je als er donsjes zijn voor veel extra afleiding kunnen zorgen in de voliere. bv extra onkruid wat ze erg lekker vinden of rijst/macaroni. Of her en der andere takken met blad ophangen, zijn ze ook weer een tijdje zoet.
Doet hij het gelijk als ze uit het ei zijn of later?
Misschien was het onervarenheid?

succes.
gr Esther

*Yvon

Hoi hoi

Hoe gaat het hier ??

Groetjessss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Zyra

Poosje geleden dat ik hier geweest ben, en in dat poosje is er weer een aantal dingen gebeurt.

Stampertje, Zijn kropje heeft even nodig gehad om te legen, maar na veel yakult en hele dunne pap waardoor hij toch wel erg veel afviel was zijn kropje eindelijk leeg. ik was zo blij en tijdens het voeren ging het mis :( Stampertje overleed tijdens het voeren. Doodsoorzaak is niet bekend, Sectie heeft niks kunnen helpen. Zijn hartje was niet 100% maar er kon niet gezegt worden dat dit de doods oorzaak was. Het is waarschijnlijk een cimbonatie van verschillende dingen. Dat zijn kropje zo lang nodig heeft gehad om eindelijk eens een keer te legen is natuurlijk ook niet goed. Ik heb me erbij neergelegd met het idee dat het waarschijnlijk een zwak vogeltje geweest is, al met al wijst het daar ook naar. De ouders die niet voerde, zijn kropje die niet wilde legen, de infectie die ze hadden in hun snaveltje, en als ik erbij na denk dan viel hij ook erg snel om maar viel mij niet op toen hij nog leefde..


Maar er is ook leuk nieuws. Bij Tailey zijn 2 donsjes geboren. beide zijn wit waarvan 1 met rode oogjes. het is dus 1 albino en ik verwacht dat de ander dominant pastel witmasker is. het 3de eitje wat bij Tailey ligt heeft nu 2 pitjes gemaakt in het eitje, dus die komt ook snel uit :) Deze 2 donsjes zijn Gisteren geboren en worden mooi gevoerd door Tailey :) De Partner van Tailey is nog steeds iets wat onduidelijk, maar steeds als ik een man bij haar blok zie die naar binnen kijkt dan is dat Yenthe. Ik durf nog niet te juigen, daar zijn de kleintjes nog te jong voor, ik durf tegenwoordig pas te juigen wanneer de donsjes uit vliegen want er blijven tegenslagen komen en snap niet wat ik er aan kan doen :(

De 2 eitjes bij Snowy en Summer twijfel ik van of die nog wel uit komen. Nog even een paar dagen gedult. over 4 dagen zou het eerste eitje bij hun in het blok uit moeten komen als mijn hoofdberekeningen nog wel kloppen, want door alle drukte ben ik ze vergeten te merken en de datums op te schrijven. maar als ik even logisch denk.. 2 eitjes van summer en snowy bij Tailey, dit waren de eerste 2 van dit koppel. 1 of 2 van die eitjes is nu uitgekomen dus zou over uiterlijk 4 dagen het 3de eitje van dit koppel uit moeten komen... het blijft afwachten maar dit lijkt mij logisch :)

verders maken alle valkjes het goed. Jenna heeft alleen haar neusje beschadigd vanacht en kan niet ontdekken waaraan :( Gelukkig heeft het niet heel erg gebloed ofzo, maar ik schrok toch wel even toen ik ging kijken en voeren.

Ik heb het erg druk en zal de komende tijd niet regelmatig komen om een update te plaatsen. Mijn excusses alvast.

Groetjes Dees

Anke

Hoi,
Wat jammer dat het kleintje het niet gehaald heeft.
Ik denk dat de ouders al aanvoelden dat het jonge toch echt wat mankeerde :'(
Sterkte!

Fijn dat het verder goed gaat met je valkjes.
Ik hoop voor je dat er nog eitjes uit gaan komen.
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Caroline

Jammer dat Stampertje het niet heeft gehaald.  :-\ :'(

Sterkte.

Gefeliciteerd met je andere donsjes.  :D

Groetjesssssssssss
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Zyra

een aantal dagen verder en er zijn inmiddels 4 donsjes en 1 piep eitje.

Het eitje had ik niet verwacht dat die nog uit zou komen gezien het een flinke deuk heeft en het hing erom of het door het vliesje heen was, maar nu ik het net heb horen piepen verwacht ik dat het morgen ter wereld zal komen :D

de 4 donsjes.. 3 liggen er bij Tailey en Yenthe en 1 bij Summer en Snowy, 3 witte en 1 gele :D

Ik merk wel dat 2 donsjes rode oogjes hebben, het gaat hier om 2 witte donsjes. Dit zou betekenen dat het cinnamon is en gezien het zowiezo 2 donsjes van summer en snowy betreft vraag ik me af of hoe cinnamon dominant pastel witmaskers eruit zien.

Dit is namelijk de nieuwe berekening:


Moeder:dominant zilver (enkele factor) witmasker lutino
Vader:wildkleur split voor witmasker pastelwant (*this bird will appear to be a visual pastelface*) {X1:  cinnamon}

man afkomst:
13% dominant zilver (enkele factor) split voor witmasker pastelwant (*this bird will appear to be a visual pastelface*) {X1:  cinnamon} {X2: lutino}
13% dominant zilver (enkele factor) split voor witmasker pastelwant (*this bird will appear to be a visual pastelface*) {X2: lutino}
13% dominant zilver (enkele factor) witmasker split voor {X1:  cinnamon} {X2: lutino}
13% dominant zilver (enkele factor) witmasker split voor {X2: lutino}
13% wildkleur split voor witmasker pastelwant (*this bird will appear to be a visual pastelface*) {X1:  cinnamon} {X2: lutino}
13% wildkleur split voor witmasker pastelwant (*this bird will appear to be a visual pastelface*) {X2: lutino}
13% witmasker split voor {X1:  cinnamon} {X2: lutino}
13% witmasker split voor {X2: lutino}

pop afkomst:
13% dominant zilver (enkele factor) cinnamon split voor witmasker pastelwant (*this bird will appear to be a visual pastelface*)
13% dominant zilver (enkele factor) split voor witmasker pastelwant (*this bird will appear to be a visual pastelface*)
13% dominant zilver (enkele factor) witmasker cinnamon
13% dominant zilver (enkele factor) witmasker
13% cinnamon split voor witmasker pastelwant (*this bird will appear to be a visual pastelface*)
13% wildkleur split voor witmasker pastelwant (*this bird will appear to be a visual pastelface*)
13% witmasker cinnamon
13% witmasker


Er is dus kans dat het dominant pastel cinnamon witmasker is en ben wel erg benieuwd naar hoe die eruit zien. Het gele donsje ziet er niet lichter uit als andere gele donsjes al is die vergelijking moeilijk te maken met maar 1 geel donsje in de blokken. Ik denk dus dat dit een jong is van Tailey x Yenthe of van Luna x Kenji. De albino zou ook van 1 van beide kunnen wezen, maar ook van Summer en Snowy, dit licht eraan of Summer split voor lutino is.. Als ik ga rekenen liggen er bij Tailey en Yenthe nu 2 donsjes van Summer en Snowy gezien ik de eerste 2 eitjes van hun bij Tailey had gelegd en het 3de en 4de eitje bij Summer en Snowy had laten liggen. 2 van de 3 donsjes bij tailey zijn dus van Summer en Snowy.

Hier wat foto's van de kleintjes en de andere valkjes.




jong bij Summer en Snowy


Dex


Ricco, Jenna en Yara


Muk of Luk (jong van Randy)


Tailey


Tailey


Albino jong bij Tailey en Yenthe


Cinnamon jong bij Tailey en Yenthe


Geel donsje bij Tailey en Yenthe


Yenthe


Yara


Mylo en Muk of Luk (jong van Randy)


Luna en Kenji


Muk of Luk, Kenji en Luna