* Valkjes uit Marken ~ 7 donsjes ~ 07-08 foto's van gevonden valkje ~

Gestart door Zyra, 21 februari 2009, 00:00:42

« vorige - volgende »

Zyra

Dank jullie voor de leuke reacties :D

Lynette, 30 mei verwacht ik het eerste donsje gezien het eerste ei op 12 mei is gelegd ;) spannend dus :D
Van het kleurrijke hapje heeft alleen Lilo gesnoept, de rest had er waarschijnlijk geen trek in :D

Marian, Dank je wel voor de complimenten, het kader is simpel te verkrijgen met paint shop pro ;)
Mystic is een apart vogeltje. Toen ze hier kwam had ze gele wangetjes met hele kleine oranje/rood achtige puntjes helemaal aan het eind van het het veertje, ofwel het begin, in ieder geval vlak bij de huid:D

Mystic zag er toen zo uit:

Met de rui mee werden haar wangetjes steeds roder en ze ziet er nu dus uit als een gewone wildkleur. Ik geloof dat caroline ook zo'n tover valkje heeft, eerst gele wangetjes daarna rode :)

Gerdy, ook jij bedankt natuurlijk :) ik vindt Yara en Yenthe ook echt prachtig, hoewel ik de hoop had dat het 2 mannen waren begin ik steeds meer te denken dat Yara een popje is. en dat terwijl er bij Yenthe juist strepen te zien zijn op zijn staart veren en bij Yara niet :D heb ik me daar toch even lelijk in vergist, maar ik ben trots op ze :D

De voliere is nog lang niet klaar hoor :) maar het is leefbaar voor ze :) het nachthok moet ik nog even voor sparen, die wordt ook 1x2x2 met deur en voederplateau zodat ze in de winter als het moet echt binnen kunnen blijven en dat kan ik helaas niet zomaar uit mijn mouw schudden, maar er wordt aan gewerkt :D

Groetjes Dees

Zyra

Vandaag is er een valkje te logeren gekomen.

Dit is Dex van Suzanne. Zij wilde haar valkjes herplaatsen en ik had gereageerd, toen we bij haar aankwamen vanmorgen had ze zoveel verdriet dat ze weg gingen! Ze wilde ze niet weg doen, maar werd helemaal knetter gek van het geschreeuw. Dex is enorm op Suzanne gefixeerd. Toen beide valkjes los waren was het enigste wat Dex deed naar haar toe gaan en haar aandacht vragen. Op dit moment zit Dex hier in de voliere en wij hopen met zijn allen dat Dex zijn dominante gedrag af gaat leren en zo ook minder zal gaan schreeuwen. Dex zag Suzanne puur als haar popje, ze vertelde zelfs dat Dex haar wilde voeren en zijn eten dus uit zijn kropje omhoog zat te werken voor Suzanne. Dit gedrag moet er dus uit, en hier gaan we hard aan werken in de hoop dat hij over een week of 2 a 3 weer terug kan naar Suzanne.

Laten we duimen dat het goed gaat komen voor Suzanne!

Kimm

hoi desire,

hoe gaat het met dex en wanneer komt rox bij jou?

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Zyra

Hey Kim,

Rox is gisteravond hier gebracht door Suzanne en haar vader :) Ze zitten nu samen binnen in de bijkeuken en laat ze vandaag even rustig wennen aan de hondjes en inmiddels ook het katje ;)

vanavond mogen ze er natuurlijk wel uit voor even te kunnen vliegen, kroelen en knuffelen, maar overdag blijven ze nu nog even in de kooi.

Vanacht was het noodweer hier, de flitsen bleven maar gaan en heb geen oog dicht gedaan. Ik liep steeds weer naar de bij keuken om te kijken hoe Rox en Dex zich hielde en met een klein lampje even de voliere in schijnen om te kijken hoe de valkjes daar waren. Gelukkig zijn alle vogels rustig gebleven en ben blij dat het dak van de voliere nu dicht is met golfplaatjes, want de vuilniszakken hadden de hagel zeker niet tegen gehouden.
ik vindt het toch maar eng hoor, die vogels buiten met zulk weer..

Tot nu toe zijn Rox en Dex erg rustig, hoewel ze vanmorgen wel geschreeuwd hebben, de reden is mij onduidelijk op dit moment :D

Gisteren heb ik bij Randy 2 jonge valkjes opgehaald, wildkleur maar met een groene gloed over zich heen. niet zoals jenna maar in lichte mate lijkt het erg zeer zeker op. de valkjes zijn 5 weekjes oud en moeten dus nog even met de pap gevoerd worden, maar dit gaat tot nu toe prima :) ik hoop dat het mannen zijn en dan ga ik ze wel koppelen aan Jenna om te zien of haar groene kleur nu echt een mutatie is of niet. Foto's zal ik vanmiddag gaan maken, zowel van rox, dex als de jonkies en in mijn andere topic natuurlijk het kitten :)

Gisteren zijn er ineens 4 dieren bij gekomen :o drukjes hier nu dus maar wel erg gezellig hoor :)

Met suzanne heb ik trouwens afgesproken dat zolang het geschreeuw van Rox en Dex niet te erg wordt en ik er gewoon van kan slapen ze binnen blijven, maar wordt het wel zo erg dat ze me wakker schreeuwen ga ik er over nadenken om ze toch de voliere in te doen, maar dit probeer ik dus wel te voorkomen :)

Vanmiddag foto tijd ;)

Groetjes dees

Kimm

fijn dat rox bij dex is nu. hoe reageerde zij erop?
gefeliciteerd met de 2 nieuwe valkjes!

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Zyra

ze waren meteen weer zoals bij Suzanne, rustig en stil tot we naar de deur toe liepen begonnen ze even een kreetje te slaan :) was gelukkig snel weer over hoor 2 of 3 kreetjes :D

ze laten elkaar wel links liggen, maar je merkt wel dat ze blij zijn dat ze elkaar weer zien :) rare vogels toch die valkparkieten :D maar oh zo lief  :-*

Suzanne3007

Hey Dees,

Ja gaat het goed met ze... Vind het wel heel erg raar en heb ook steeds een knoop in mijn buik als ik eraan denk hoor.. :'(

Al die veranderingen... en dan ook nog eens dat noodweer... pfff was blij dat ze nog binnen zaten inderdaad! Ben benieuwd naar de foto's! Gek he ... ze laten elkaar helemaal links liggen, maar toch ook weer niet, ze horen toch wel bij elkaar!

Maar je hebt toch 2 katjes nu? Of heb ik jhet helemaal mis... ?

Groetjes Suuz

Zyra

hmz vandaag kwam er ineens van alles tussen door, de foto's zijn er dus echt bij in geschoten.. Morgen maar even doen :)

Toen ik toenet thuis kwamen zaten Rox en Dex naar me te roepen, ik had het lichtje van de tuin laten branden wat ik afgelopen nacht aan had gedaan voor de vogels in de voliere, stom natuurlijk want nu werd het dus niet donker in de bijkeuken en zullen Rox en Dex aardig wat geroepen hebben. Gelijk maar even verwend met lekker los, en mogen snoepen van de patatjes die nog gebakken werden omdat we daar gewoon trek in hadden :D

Ik kan best begrijpen dat het nu leeg en stil aanvoelt bij je Suzanne, ik weet nu precies wat je bedoeld kwa geluiden maken, en dat kunnen ze zeker zeer goed :o vanacht gaat de tussen deur van de bijkeuken dicht, dan hoor ik ze morgen ochtend hopelijk niet ;)

Geen enkele vogel heeft verder last gehad van het noodweer, gelukkig maar :) denk dat de hoeveelheid licht die in mijn tuin valt ook wel heel erg mee heeft geholpen hoor, want het blijft aardig licht in de tuin en de voliere is dan voor de helft verlicht door de lantaarnpaal die zowat in mijn tuin staat. Als ik dan mijn eigen tuinlicht erbij aan doe dan is de andere helft van de voliere schemerig verlicht en dus licht genoeg om de meeste paniek wel te voorkomen :)

De 2 kleintjes maken het ookg oed, 1tje is echt een dondersteen en wil niks hebben van de pap. zijn voeding was dan ook maar 2,5 ml pap. Zometeen nog even eenv oeding geven en als het morgen ochtend nu weer zo weinig is dan ga ik hem meerdere malen per dag voeren inplaats van 2 :)
Dit is ook wel het oudste valkje en die wil al lekker rond vliegen.

Nu nog even lekker kroelen met mn kippies, dan pappen en lekker slapen ;)

trusten!

Gerdy

het is nu echt een drukte van belang bij jou..maar wel heel leuk.

ik kijk uit naar de foto's.

en ben je vanmorgen nog wakker geroepen door de valkjes?

gr gerdy

Suzanne3007

Hey Dees,

En hebben ze je lekker laten uitslapen? Het is inderdaad erg stil... (wel een verademing, maar ook heel raar)

Ik vind het leuk om zo de verhalen een beetje te volgen :-)

Gr,

Suuz

Zyra

Zo om kwart voor 6 werd ik al wakker geroepen door Dex en Rox, vanuit mijn bed kan ik niet zien wie het hardste roept, maar jemig, wat kunnen die schreeuwen zeg :D ze roepen natuurlijk ook naar elkaar, ze horen en zien elkaar  ::)

Ik heb Rox en Dex na het pappen eruit gelaten, helaas nu niet zo heel erg lang omdat ik zometeen boodschappen moet doen en ga na het plaatsen van de foto's even aankleden enzo :) Rox en Dex zijn geen honden gewend en dat merk je heel goed. Rox schrikt elke keer van de hond en vliegt dan een rondje om boven op de deur te landen :) Rox is nog heel erg de kat uit de boom aan het kijken en is dus nog lang niet zo ondernemend als Dex die alle papiertjes in zijn snavel pakt, de kaarsen houdertjes probeert te slopen en zelfs een tisue uit zijn doosje trekt :D kroelen vindt ie maar niks als ie vrij is, maar kusjes geven daarin tegen is hij een ster in als hij op mijn hand zit :) geweldige vogels allebei :) hoop dat Rox snel went en dat zij ook ondernemender wordt, ze zit nu het lieft op 1 plek de kat uit de boom te kijken, daarom niet zoveel foto's van Rox omdat ze steeds het zelfde zijn ;)

in een volgend berichtje de foto's van vanmorgen van Rox, Dex en de 2 babytjes :)

Zyra

Dex

Rox

Samen

Baby valkje 1

Baby valkje 2

Caroline

Hoi hoi!!

Wat een lieve foto's!!!!

SUper van je dat je Dex en Rox hebt opgevangen voor Suuz, zo kan zij ze toch nog volgen.  :D

Lieve fotootjes ook van je 2 nieuwe papkindertjes .... groen zie ik niet echt, op de foto lijken me het 2 gewone wildkleurtjes maar die zijn ook heel leuk!!  ;)

Hopelijk gaan ze snel een beetje eten, niks is zo lastig een valkje pappen wat eigenlijk niet wil weet ik. Mijn Naomi had er ook helemaal geen zin in en kreeg ik met moeite 7-8 ml. pap in per keer.

Succes met alle nieuwe en ouwe huisdieren.  :D

Groetjessssssssss
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Zyra

Het groen is ook heel moeilijk te zien, op hun borstje en de maskertjes is het een beetje te zien. Ik hoop dan ook dat dit het zelfde is als jenna maar dan met een heel stuk minder groene gloed ;) Dit was tot nu toe de enigste optie die ik had voor mannetjes met groen in de veertjes, dus het is in ieder geval beter als een echte wildkleur die puur grijs is zoals ricco ;) ik vindt het het proberen waard in ieder geval :)

Ik heb nu heel goed door gekregen waar dat geschreeuw vandaan komt. Het is Rox :o jemig het gaat hier door merg en been en krijg haar niet gestopt.. gelukkig waren we boodschappen doen, en hebben dus niet de hele dag in haar geschreeuw gezeten, maar dit is echt niet leuk schreeuwen meer..

Het is een soort schreeuwen dat lijkt alsof ze probeert te fluiten, zo'n 1 tonige schreeuw zeg maar en dat kan ze rustig een aantal seconde vol houden voor ze weer een nieuwe schreeuw geeft.. het is zeker niet het normale schreeuwen wat ik gewend ben van valkjes, dit is gewoon echt een toon dat door merg en been gaat.

Ik ben blij dat ze in de bijkeuken staan en dat ikd e tussen deur dicht kan doen wanneer het me te erg is, dat houdt toch enigsins wat geluid tegen :)

Strakjes krijgen ze paprika, kijken of dat ze bezig houd ;)

Zyra

Een poosje niks van me kunnen laten horen jammer genoeg :( Het gaat enorm slecht met mn astma doordat ik andere pillen heb gekregen met dezelfde naam van het zelfde bedrijf. Er is nu dus mail verkeer tussen MSD en mij om te kijken wat we eraan kunnen doen, in de hoop dat die oude pillen nog geleverd kunnen worden :)

Ik ben nu dus ook niet zo heel veel met de vogeltjes bezig al wil ik zo graag. Ik hou het de laatste daagjes even bij het bekijken van de blokken, Rox en Dex een kroel en kus geven, voeren en weer naar binnen, naar een plek waar ik niet zoveel hoef te lopen, weinig stoffen om me heen heb en ik alles kan berijken.

Met de vogels gaat het goed, Rox en Dex zitten buiten in de voliere omdat ook ik gek werd van hun geschreeuw. Ze hebben het reuze naar hun zin in de voliere en schreeuwen bijna niet meer. Spelen des te meer en zoeken ook de gezeldschap op van de andere valkjes.

Noa en Ricco hebben 3 eitjes, het eerste eitje zou 30 mei uit moeten komen, maar gisteren begon het pas te tikken. Wel heb ik het idee dat de eischil te hard is, het eitje is namelijk helemaal donker gekleurd van buiten.. het ziet er heel anders uit als anders tegen de tijd dat het uit moet komen. Ik heb 1 keer de vitamine mix van Feld door het water gedaan waar extra kalk doorheen zit, hier lijkt het me niet van te kunnen zijn van die ene keer, of wel?
Deze eitjes probeer ik dus extra in de gaten te houden.

Luna en Kenji hebben ook 3 eitjes (misschien 4 inmiddels, heb vanmorgen nog niet gekeken). Broeden doen ze nog niet regelmatig helaas en zie dus ook nog niks in de eitjes vormen. Hier nog even geduld :)

En jawel, Jenna heeft 2 eitjes gelegd!! Ricco is degene die vaak bij haar in het blok zit en denk dus ook dat Ricco gewoon een enorme player is die met elk valkje wel eitjes wilt.. Als dit zo door gaat zal Ricco naar binnen verhuizen om dit soort dingen te voorkomen. Helaas is het 2de eitje wel stuk getrapt dus ik hoop heel erg dat het eerste eitje bevrucht is.

Doordat ik nu zo slecht ben heb ik niet bij gehouden wanneer de eitjes gelegd zijn en wanneer ze dus uit zouden moeten komen.. Baal hier wel erg van, maar kan er even niks aan doen helaas :( De dagen dwalen voor mijn ogen en als ik smorgens heb gekeken of er eitjes bij zijn gelegd dan weet ik niet of die er de vorige dag al lag en wanneer er weer een nieuw eitje gelegd moet zijn.. Ik ben een beetje stoned door al die medicijnen waardoor je dit dus krijg :(

Hoop snel op betere tijden zodat ik weer lekker de vogels en de andere dieren de aandacht kan geven die ze verdienen. Op dit moment kan ik dat even niet, maar dit ben ik wel gewent.. meestal duurt zo'n periode een week of 2 en voel ik me daarna als herboren en kan ik er weer tegen aan :)

Ik zal proberen zo vaak mogelijk hier te schrijven, maar beloven kan ik niks. Foto's zullen voorlopig niet gemaakt worden.

Groetjes Desire