* Valkjes uit Marken ~ 7 donsjes ~ 07-08 foto's van gevonden valkje ~

Gestart door Zyra, 21 februari 2009, 00:00:42

« vorige - volgende »

Zyra

Ik heb weer een hoop bij gelezen en ben erg blij dat ik van de meeste mensen toch een nieuwe kans heb gekregen. Daarom open ik nu weer een nieuw boekje. Dit zal geen dagelijks boekje meer zijn, maar zal regelmatig even een update plaatsen over hoe het met ze gaat samen met nieuwe foto's.

Nu zullen de foto's nog even moet wachten gezien ik het erg druk heb met de nog steeds durende verhuizing.

De valkjes maken het allemaal goed. De planning voor dit jaar ligt klaar en kan begonnen worden. Dit jaar zal nog een wat raarder jaar worden gezien wij in de lente/zomer een buiten voliere gaan maken en dit de nodige tekeningen en tijd in zal nemen. We gaan hem helemaal zelf bouwen al zit ik nog wel te twijfelen of ik hem van hout zal maken of van ijzeren panelen (die wel ook zelf maken) en dan een houten frame ervoor zodat het er leuker uit ziet. De voornaamste reden is dat in hout bacterien trekken die je er niet zo simpel uit krijgt. je kunt het lakken, maar dit is weer erg duur. In de schuur komt in ieder geval een niet te groot maar ook niet te klein binnen hok en hier komen ook kweekkooien te staan.

De bedoeling was om het kleinste slaapkamertje gebruiken als vogel kamer. Dit hebben we niet gedaan omdat we niet uitkwamen met een eethoek in de keuken zoals ik dat graag wilde. De computers moestend us naar boven in de oorspronkelijke vogelkamer, de eethoek in de oorspronkelijke computer kamer en de vogels staan nu in de bijkeuken. Ook deze bleek kleiner dan ik dacht (of waren de aparaten die er moesten komen te staan groter als ik dacht  ???) en dus hebben we besloten de vogels een mooi buiten hok te geven waar ze ook veel meer ruimte zullen hebben. Afgezien van de ruimte zullen de vogels dit ook veel lekkerder vinden, en dan voornamelijk in de zomer. In de winter gaan ze het binnen hok in waar een straalkacheltje zal komen te hangen zodat het in de schuur niet te koud kan worden. het is mn bedoeling om het daar niet kouder te laten worden dan 0 graden. hoe ik dit ga realiseren zijn we nog hard over na aan het denken. In de bijkeuken blijft plaats voor zieke/gewonden valkjes zodat ze opzeker niet hun krachten hoeven te gebruiken om warm te blijven. Stiekum denk ik dat deze valkjes gezellig ind e huiskamer komen te staan inplaats van in de bijkeuken.

De volgende koppels worden dit jaar gekoppeld:

Ricco x Jenna
Stitch x Lilo
Beast x Beauty
Kenji x mystic
Yenthe x Tailey
Mylo x Nala

Dan blijven er over: Luna en het jong van Tailey x Ricco. Omdat dit jong nog te jong is om te kunnen zien welk geslacht het is (ik vermoed een pop) wacht ik het rustig af en laat ik deze 2 valkjes lekker hun eigen gang gaan. De rest gaat in ieder geval omstebeurt apart om te kunnen koppelen. De oudste eerst, de jongste later in het jaar.

Groetjes Desire

mila

hoi desire

leuk dat je weer een boekje bent begonnen,
ga je zeker volgen kijk erg uit naar de foto's.

groejtes
mila

Kimm

hoi desire,

ik ga je volgen en ook ik kijk uit naar foto's  :D

groetjes kim






































































ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Dierenfreackske

Hoi Desiree....fijn dat je er weer bent, ik kijk al uit naar de foto's van je valkjes weer! Ik volg je ook hoor! Veel succes en veel plezier in je nieuwe boekie, grtjs Ann



Zyra

Vandaag vollop bezig geweest met de voliere uitmeten en tekeningen maken enzo. We zijn nog opzoek naar een 3D programma waarmee ik hem ook kan inrichten enzo.. Heb er zo'n zin in! Het is nog wel even afwachten hoe duur het is.. De eerste vragen naar offertes zijn al de deur uit en hoop dat het mee valt zodat ik hem snel kan gaan bestellen ;)

De voliere wordt 267 x 150 x200 (lxbxh) het binnen hok wat in de schuur komt wordt 180x100. Het binnen hok wordt wel later in het jaar gedaan (nog voor de winter) maar we moeten het een beetje gespreid gaan doen..

Ik zit nog te twifjelen over het dak.. Moet hij helemaal dicht, moet hij half dicht of moet hij helemaal open?

Op de grond wil ik in het midden wilgenboom of iets dergelijks wat gelijk als zitstok gebruikt kan worden door de vogels. Verder wil ik overal mooie planten en bloemen wat geen kwaad kan voor de vogels zodat ze genoeg te ontdekken en vooral te slopen hebben, sterke planten dus ;)

Met de vogels gaat het nog steeds erg goed. Ricco heeft een kale plek op zijn koppie, die veren zijn ineens uitgevallen en de nieuwe pennetjes zijn al weer onderweg. Leuk hoor zo'n rui :-\ 

Heb een paar foto's gemaakt van de week, maar verders moet ik het jullie helaas schuldig blijven gezien mijn ooglid enorm aan het scheuren is door de psoriasses en dat doet nogal zeer. Oog dicht geplakt en weinig zien dus voor mij..
Hier een paar foto's van afgelopen week.

Lilo


Nala




Mylo




Mylo & Stitch


Luna


Tailey Ricco en hun jong


Ricco en Jenna (oudere foto)


Groetjes Dees

mila

hoi desire

mooie foto's van de je vogeltjes, ik hoop snel meer foto's zien te verschijnen...
dus toch maar een voliere over de lengte wel moi een binnenhok erbij,
heb je nog na gedacht over een aparte kweekkooi stel dat een koppel niet met de rest kan??

groetjes
mila

Zyra

Hey mila,

In de schuur komt ook een kweekstelling, die hokken maakt mn vriendin zelf en de voorfronten zijn als het goed is al onderweg hierheen. Uiteraard gebruik ik deze hokken pas volgend jaar. Deze hokken worden 80x50x??? daar heb ik nog niet over na gedacht eigenlijk... De fronten zijn in ieder geval deze afmeting dus we kunnen er alle kanten mee op dit jaar broed ik nog gewoon in de kooien die ik nu heb, na de ronde (als de voliere klaar is) mogen de koppels naar buiten toe, zodat ze niet heen en weer gesleept worden van het ene hok naar het andere..

Groetjes Desire

Kimm

hoi desire,

ik vind de foto's genieten hoor! leuk om ze weer te zien.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Zyra

Even een kleine update over hoe het staat met de voliere.. Prijsopgaven binnen, en hij wordt een halve meter smaller, dit om 2 dingen..

1 omdat dit ruim 100 euro scheelt, en 2 omdat ik hem dan makkelijker uitkan breiden volgend jaar ofzo. Dit jaar zullen er zowiezo niet alle vogels tegelijk in de voliere zitten en dan kan dit dus wel.

Er is ondertussen ook 4 voorfronten onderweg zodat we een kweekstelling kunnen maken voor de vogels met uitschuifbare blokken. Ook deze komen in de schuur te staan en 4 vindt ik voorlopig wel genoeg. 1 van die kweekkooien zullen gebruikt worden om Jenna te koppelen aan een man die nog aangeschaft moet worden. Jenna zal dus de rest van het jaar in 1 van de kweek kooien zitten samen met haar man wanneer hij er is. Dit wordt een zuiver wildkleur man of een mosterdkleurige man. Ook zullen er nog een aantal vogels gekoppeld moeten worden en die zullen dus ook voorlopig in 1 van de kweekkooien zitten zonder blok uiteraard :)

Met mn oog gaat het ietsje beter. 5 maart moet ik naar de dermatoloog en door de telefoon wist de assistente al te vertellen dat als het te erg gescheurd is dat er gehecht zal worden en ik dan een nacht moet blijven om het goed ind e gaten te kunnen houden. Ik hoop dus dat het niet al te erg gescheurd is dat het gehecht moet worden, maar we zullen het donderdag zien.

Met Zyra (de jongste hond) gaan we 14 maart naar de beginners gehoorzaamheids training. We hopen dat ze hierdoor veel beter zal gaan luisteren :)

Ik denk, ik zal jullie gelijk even op de hoogte stellen..

Groetjes Dees


Dierenfreackske

Hoi hoi , fijn dat alles goed gaat met de valkjes, leuke plannen he! En leuk, hondentraining, ik doe dat ook met mijn pup,grtjs Ann



Kaatje

Hoi Desire,

Leuk dat je weer een boekje begonnen bent en weer de foto's en verhalen kan delen. Ik moet zeggen dat ik Jenna een heel apart valkje om te zien vind, grappig die langere veren.

Succes een donderdag, uiteraard hoop ik dat er ook niet gehecht hoeft te worden, vervelende aandoeding, ik wens je sterkte !

Groetjes, Karin

Gerdy

Hoi Desiree..ik kon jou boekje al niet meer vinden maar zie..

wat gaaf dat je ook een voliere gaat maken..ik heb het ook met vier panelen..en een houten achterwand..is echt super..

je hebt heerlijke foto's van je valkjes geplaatst ..altijd super om naar te kijken.

ik hoop dat het mee zal vallen die hechtingen ..wel balen hoor.

sterkte voor morgen

gr gerdy

Zyra

Hey Gerdy, Kaatje en Ann,

Leuk dat jullie ook m'n boekje weer hebben gevonden. Ik heb dingen beloofd en merk dat ik het steeds moeilijker ga vinden om niet elke dag even te komen kijken of te posten...

De volière moetik nogmaals goed na meten en als dit gedaan is krijg ik een order bevestiging thuis gestuurd. De volière kost 390 euro inclusief het brengen, mors randen en zo'n draaiplateau met 3 voerbakken in de deur. Voor het binnen hok heb ik maar 3 panelen nodig en komt dus op plus minus 100 euro, maar deze moet even wachten tot eind van de zomer verwacht ik.. Als het niet lukt om voor de kou de panelen voor het binnen hok te kunnen bestellen dan gaan we even een provisorisch binnen hok maken, niet mooi maar wel handig dus. We moeten iets met een klein budget :D Ik heb er erg veel zin in, maar ik zal eerst m'n papegaaien kooi moeten verkopen die dan weg kan wanneer de buiten volière is geleverd (hij wordt dezelfde dag nog geplaatst). Maar sowieso is dat dus niet voordat het warmer is buiten..

Met welke temperatuur kunnen ze eigenlijk naar buiten? Ze zitten nu in de bijkeuken waar het gemiddeld 16 graden is en af en toe 20.. zou ik ze dan met een graadje of 16 ook naar buiten kunnen doen? Lijkt me niet maar moet dit ook nog allemaal opzoeken hoor :)

Ik ben erg bang voor morgen.. m'n oog is wel weer ietsje dichter als van de week, maar toch ben ik bang dat het gehecht moet worden met alle narigheid die erbij komt.. Morgen wordt tevens m'n broertje 12 en wil dus gewoon naar zijn verjaardag kunnen. Maar ja, je hebt niet alles voor het zeggen helaas.

Gisteren ben ik bij Trudy geweest en heb daar de eitjes van Gerdy gezien en jawel GEHOORD! Ik verwacht dus echt dat die eitjes vandaag uit komen.. ze piepte zo hard ;) 1 eitje dat in het blok lag zag er levenloos uit helaas, maar durf niet te zeggen of dit ook een eitje van Gerdy was gezien er ook een eitje van Trudy zelf tussen lag en ik dacht dat Trudy me vertelde dat dit haar eigen eitje was, maar dit weet ik dus niet zeker en laat ik dan ook even in het midden.

Met de vogels gaat alles nog steeds erg goed. Ricco heeft alweer mini pennen op zijn koppie zitten die hij was verloren door de rui. Ook die zit zometeen weer erg mooi in de veren. De kweek plannen zijn anders geworden gezien Ricco absoluut niet zonder Tailey kon. Ze schreeuwden niet naar elkaar, maar zaten elkaar wel steeds op te zoeken al zaten ze in aparte kooien, ze gingen gewoon zo dicht mogelijk bij elkaar zitten, helemaal tegen de tralies aangedrukt dus. Jenna toont absoluut geen interesse in 1 van de mannen, maar als ik m'n eigen kweekkooien heb gemaakt dan komt er voor Jenna een zuivere wildkleur man of een mosterd kleurige man en mogen ze samen in 1 van de kweek kooien zodat ze alleen elkaar hebben.  Tailey en Ricco zijn dus gewoon een hecht koppel en dit zal zo blijven :) De kweekplannen zullen dus bij gesteld moeten worden..

Nog even Trudy op msn gehad, de eitjes van Gerdy zijn nog niet uitgekomen helaas.

Groetjes Dees
[/color]

Caroline

Sterkte morgen en gefeliciteerd met je broertje.  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Dierenfreackske

Ik ben ook wel benieuwd welke jonkies je kan krijgen van Jenna , dat is een mosterd valkje he,  grtjs Ann