nijm valken hebben geen mooi lange staart en mooiem kuif

Gestart door patricia, 29 januari 2009, 21:44:57

« vorige - volgende »

patricia

hoi kan mij iemand helpen ik heb een vraag ik heb 12 valken en sommige hebben geen mooie straat en kuif hoe kan dat geef ik ze dan niet het goede eten  ik weet het niet  daar om jullie hulp a,u,b groetjes strera
???

bobbie

Hallo Strera,

Wij kunnen hier vandaan niet zien wat voor een eten jij ze geeft  ;) dus is het misschien handig dat je alles wat je ze geeft hier op een rijtje zet. Op die manier kunnen we je helpen. :)

groetjes, Nel :)

patricia

ik geef ze parkietenvoer  eivoer grit en soms witlof of ander fruit of groente
groetjes strera

Rianne

Hoi Strera,

hoe oud zijn je valkjes, zitten ze buiten of binnen, hoe groot is de leefruimte? Heb je een foto?
Valkparkieten zijn pas helemaal volgroeit als ze een jaar of 2 zijn, en dat zie je ook terug aan de kuifjes. Een jong valkje heeft vaak nog niet zo'n hele grote kuif maar dat komt wel als ze ouder zijn.
Ook is het erfelijk aangelegd, niet iedere valk wordt even groot en mooi als de andere.

patricia

[ik kan geen foto laten zien maar ze zitten buiten  de vogelkooi  is 4 meterlang en90cm breed
het zijn nog jong vogel bij en wat ouderen
groetjes strera

Rianne

Je kunt er zelf weinig invloed op uitoefenen. Je geeft ze goede voeding en ze krijgen straks weer volop zonlicht, meer kun je niet doen. :)

Ophidian

ik heb ook valkjes in verschillend postuur kheb 4 tamme valkjes in huis hardstikke gezellig natuurlijk maar 1 eet nog steeds pap en is al half jaar die heeft slegte bevedering en kheb 1 valkparkiet die egt klein is:p maar tog een schat k geef ze zoveel mogelijk vitamine :) alle groente en vruit en alles wat ze maar nodig hebbe maar teveel vitamine kunne ook een slechte uitwerking hebbe ...je kan je valkjes ook lekker een douch geve teminste als ze tam in huis zijn want anders is het wel voor nu heel erg koud:p groetjes patricia
ophidian

Romy

Hoi Patricia

Over je buitenvogels kan ik niks zeggen want ik heb daar geen ervaring mee.
Maar je geeft aan dat je een valkje hebt wat al 6 maanden is en nog steeds aan de pap zit, en dat dit valkje slechte bevedering heeft.

De slechte bevedering komt hoogstwaarschijnlijk omdat ie nog steeds pap krijgt. Daar zit heel veel in qua voedingsmiddelen, maar uiteindelijk is dat niet goed op lange termijn om enkel dat binnen te krijgen voor een volwassen valk. Je valkje heeft zaadjes en/of pellets nodig, samen met groenten en fruit.
Het is erg belangrijk om je valkje van de pap af te krijgen en normaal valkjeseten te doen eten!
De kans is heel groot dat z'n bevedering dan veel beter gaat worden.

Groetjes
Romy