19 april 2024, 13:18:52

Nina en Plukkie

Gestart door Nina_en_Plukkie, 25 november 2003, 17:41:05

« vorige - volgende »

Nina_en_Plukkie

Ik ben Plukkie! Ik ben een lutino valkparkiet en ik weet niet precies hoe oud ik ben. Maar ik ben nog geen jaar oud, dat weet ik wel.

Ik woon sinds een aantal maanden bij Nina en Ferdi in huis. Het bevalt me daar best. Hiervoor zat ik bij hele nare mensen en daarna bij een vervelende parkiet die me maar bleef bijten. Het was ook al fijn bij Nina en Ferdi toen ik nog in mijn kleine kooi zat. De kooi was eigenlijk voor een parkiet en ik kon er haast mijn kont niet keren, maar ik moest nou eenmaal geduldig wachten op mijn grote kamervoliere die werd gebouwd.
En eindelijk na een paar weken was hij er. Jeetje wat is hij groot, is dat hele huis voor mij?

Nina was eerst bang dat ze me niet in de grote kooi zou krijgen omdat ik nog niet bepaalt tam ben. Echter met wat dwang en drukken kwam ik dan toch in mijn grote huis. Nina was ook bang dat ik de eerste week stil en zielig op mijn stokje zou zitten. Echter vanaf het begin af aan krijste ik alles bij elkaar. Oei wat was ik blij. Ik klom mijn hele huis door constant weer.

Nu zijn we alweer een maandje verder en ik heb mijn vaste stekjes al gevonden. Op het trappetje en op de stok helemaal bovenin. Ook hangen er 3 verschillende voerbakken met ander voer in. Wat een luxe.

Wel blijf ik een beetje een mietje. De grote klimtak vind ik nog steeds beangstigend en ik ben ook nog niet op mijn schommel geweest. Maarja, dat heb ik allemaal ook nooit geleerd!


Marianne

Hoi Plukkie,

Wat leuk dat je bij Nina en Ferdi bent gaan wonen. Je hebt het er erg goed zo te lezen.
En even op je snavel bijten en dat durf je best op je schommeltje en klimtak....... let maar eens op!
Welkom op de site en heel veel plezier bij je baasjes.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Tara

Hoi Plukkietje,

wat lijk jij mij een mooi vogeltje zeg :). Je hebt nou een nieuw baasje wat natuurlijk nog erg nieuw voor je is, hopelijk heb je veel plezier, maar dat zal natuurlijk wel :).

Groetjes, Tara

Nina_en_Plukkie

Groot nieuws!!!

Vandaag deden de baasjes al erg geheimzinnig! Ik snapte er helemaal niets van. Totdat ik vanmiddag ineens een vreemd geval voor mijn kooi kreeg te staan.
Het doekje ging ervan af en weet je wat het was? Een vogeltje!!! Nina vond het zielig het nieuwe vogeltje te lang in het kleine kooitje te laten zitten en binnen een uur had ik een vriendinnetje. Tenminste, ik hoop dat het een vrouwtje is.

En ze heet Punkie. Is dat niet leuk!
In het begin was ik wat zenuwachtig en liet ik zien dat ik niet bang van haar was en blies een paar keer boos in haar richting. Nu zit zij veilig boven in de kooi en ik beneden op mijn tak.

Kunnen we rustig aan elkaar wennen.
Maar wel gezellig hoor. ;D