11 mei 2024, 19:45:08

Hangmatje - tips/ideeën??

Gestart door groentje, 27 februari 2009, 21:02:02

« vorige - volgende »

groentje

Onze Coco houdt er erg van om dicht tegen je aan te zitten, en zelfs om haar kopje tussen je mouw te stoppen.

Ook in de kooi zit ze graag in een hoekje tegen de tralies aan.

Nou heb ik bij mijn zwager die een Aratinga had (een kleine papegaaiensoort) een hangmatje gezien waar zijn vogel lekker in kroop.

Kennen jullie dit en heeft iemand wel eens zo iets voor zijn valkje gemaakt?

Ik ben redelijk handig met naaimachine en naald en draad, het lijkt me dat zelf maken best mogelijk moet zijn.
Ik heb op internet gezocht maar daar kon ik geen voorbeelden vinden.

Ik houd me aanbevolen voor tips en ideeën!

Alvast bedankt.

Rianne

Zoek eens op Sleepy Teepy, dit is een soort tentje maar komt op hetzelfde neer. Ik heb er geen ervaring mee.

groentje

Dank voor je tip, via internet heb ik op sleepy teepy gezocht.
Toen kwam ik op een site waar verwezen werd naar een voorbeeld om zelf te maken.
Dit heb ik gedaan, en het is een groot succes!
Coco zit vaak in het huisje te slapen.

Het is een driehoekig hutje geworden, met stof bekleed.

Je neemt een stuk karton van 45 cm lang en 15 cm breed.
Daar maak je in het lange stuk om de 15 cm een vouw in, zodat je het tot een driehoek kan buigen.
Dan naai je er een lap stof omheen, ik heb het gewoon onder de naaimachine gelegd, je vouwt het tot een driehoek en naait het vast.
Het huisje hang je met een touw op in de kooi of je hangt de driehoek over een stok.
Omdat Coco er doorheen kan kijken vindt ze het niet eng, en gaat ze er regelmatig in zitten slapen.

Het karton stond klaar voor het oud papier, de lap stof had ik nog liggen (restje van iets wat ik ooit genaaid had) dus nu heb ik een bijna gratis attractie voor ons valkje!

Ik zal proberen er een foto bij te plaatsen, maar tot op heden is me dat nog steeds niet gelukt.


groentje


Het zal wel weer niet gelukt zijn, maar ik probeer hier een foto te plaatsen.

groentje

Jo, hij heeft het gedaan!
Dan snap ik nu eindelijk hoe het werkt.
Hier zit Coco dus heerlijk te soezen in het hutje.
Het stofje is bekend, daar heb ik een houthakkersshirt voor mijn man van gemaakt en als hij die aan heeft wil ze altijd helemaal tussen zijn mouw wegkruipen.

Ik zal nog een foto plaatsen, dan zie je iets beter hoe het er uit ziet.

groentje



Misschien is hier beter te zien hoe het hutje er uit ziet.

marie

mooi hoor, nu weet ik ook wat te maken  :P
!!!Flip!!!