20 april 2024, 03:31:53

nacht/vorstverblijf

Gestart door zwanzje, 18 februari 2009, 21:34:57

« vorige - volgende »

zwanzje

hallo allemaal, ik ben van plan 2 valkparkieten te nemen en die in mijn oude hondenhok te zetten. het is 242 x 203 x 200 en dit is ruim voldoende en het is aan 3 kanten omeind. ik heb nog een nachtverblijf nodig, maar zoek gewoon een simpele oplossing. bijvoorbeeld gewoon een afscherming van de wind. Ik weet nietof dit voldoet maar heb geen broedhok nodig. kan iemand mij helpen?
alvast bedankt,
hans ;)

Rianne

Hoi Hans,

mijn valkjes zitten in een goed beschutte buitenvoliere en hebben niet eens een binnenhok. Afscherming voor de wind en regen moet voldoende zijn.
Je kunt ook een klein hokje van 1x1 of zelfs kleiner ophangen, ik heb een inimini hokje hangen en sommigen gaan daar op of in zitten slapen.

zwanzje

ok dankje wel ;D
maar als ik in principe gewoon een hokje maakt waar de twee in passen en ik stop er een zitstok in, moet dat voldoende zijn?
dat is namelijk waar ik nou mee bezig ben.
Nog een vraagje wat ik me net bedenk..ik zet er dus ook kwartels in en voor die vogels bedacht ik het oude hondenhok wat erin staat als nachthok. Is het zo dat als ik er een stok in zet dat de valk daar ook in gaat zitten?
bvd
hans

Rianne

Als de rest van de voliere ook aan 2 of 3 kanten is afgeschermd wel, dat is sowieso nodig anders gaat de wind er dwars doorheen.
Voor de kwartels heb ik niks, maar die vinden vaak beschutte plekjes achter bijv een paar dakpannen of regenbuizen wel prettig.
Valken zitten het liefst hoog dus ik denk niet dat die in een hok op de bodem gaan slapen.

jeroenn

wij hebben net ook onze voilere af wij hebben een tuinhuisje gekocht bij neen bouwmarkt en hebben die omgebouwt tot een biuten voileren+ nachtverblijf miss kan je dat ook doen.
het is makkelijk en het ziet er mooi uit.

zwanzje

dat is een erg leuk idee ;D
maar helaas ben ik maar een amateur vogelhouder en ben 16 ::)
dus ik heb niet zoveel te besteden.
Maar ik heb al goede antwoorden gekregen waar ik wat mee ga doen. Ik ga geen nachthok bouwen maar een plekje voor de valkjes waar ze uit de wind kunnen zitten. Als het ècht extreem koud wordt heb ik nog wel een vogelkooi staat die ik dan wel tijdens inricht ;)
toch bedankt voor de reacties ;D ;D
groetjes
hans 8)