The Cockatiel Collection '10 - einde seizoen...

Gestart door Rianne, 18 februari 2009, 12:46:45

« vorige - volgende »

Caroline

Ach Manon, wat leuk en wat ontzettend lief van je. 

Succes, dames met het spreidpootje .... begrijp ik het goed, is het maar 1 pootje??

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Rianne

Het ene pootje heeft het even wat erger als het andere.
De dierenarts vond spalken voorlopig even niet nodig, hij wilde eerst zien hoe het reageert op een vitamine injectie. Die heeft hij dus gehad en ik moet calcitad door het water doen. Dit deed ik al maar vergat het vaker dan dat het in het water ging...
Ik moet binnen 2 weken verbetering zien. Zo niet, kan het altijd nog gespalkt omdat het jong nog niet zo oud is.
Vandaag is de kraamhulp voor het laatst, dus vanaf morgen kan ik (tussen de evt visites door) mijn eigen dingetjes weer inplennen wanneer het mij uitkomt. Ik ga het jong namelijk 1 keer per dag pappen. Dan is hij het gewend als hij naar Manon gaat, en kan ik er ook een drupje calcitad bij doen zodat hij dat direct krijgt ipv via de ouders.

kimmie

Hoi Rianne,

Allereerst wil ik jou en Maarten van harte feliciteren met jullie zoontje Mark...!!
Wat een prachtig kereltje...

Ook van harte met je 19 donsjes...
Dat is erg snel gegaan, heb ik gelezen...
(duurt even hoor om al die pagina's bij te lezen  :P)

Groetjes Kim
Groetjes Kim, Karel en Lady

hilde

ja rianne ik moet je ook nog feliciteren met jullie zoontje

bij deze  GEFELICITEERD

hopelijk komt het goed met de pootjes van het donsje

groetjesssss

Lin

Jeetje mooie jongen hoor!
witmaskertjes zijn ook weer mooi hoor, vooral met die rode ogen zo.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Anke

Hoi,
Fijn dat het wildkleurtje met het spreidpootje een goed huisje krijgt bij Manon!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Lin

oh ja zeker goed nieuws dat er plaats is voor het valkje.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

*Manon*

Hoi hoi Rianne,

Eventjes benieuwd hoe het pappen ging van spreidpootje vandaag.....  ;)

Groetjes Manon

Rianne

Daar ben ik nog niet aan toegekomen... Vanmorgen visite, toen in fases de valkjes eten gegeven want er was er 1 die niet van plan was om te slapen... In 3 fases ook de laatste 3 jongen geringd. Zelf een broodje gegeten, Mark een voeding gegeven, de was opgehangen, mijn vriend opgehaald van z'n werk en naar het ziekenhuis geweest.

Het plukken bij de jongen van Ayko en Tiaro is ook begonnen zag ik, dus ben ik van plan om die 3 + het spreidpootjesjong van het weekend naar binnen te halen. Dan laat ik het pappen nu nog even. :)

Anke

Hoi Rianne,
Je hebt het er maar druk mee om je aandacht te verdelen tussen je gezin en de valkjes.
Als je volgende week gaat pappen haal je dan niet perongeluk de nutrilon en de nutribird door elkaar ;D
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Rianne

Hahahahahahaha goed dat je het zegt ;D Straks krijgt m'n kind nog veren ;D

Anke

Hoi Rianne,
Welke mutatie zou Mark dan hebben denk je?  ;D ;D
Groetjes Anke

Saar

Citaat van: Rianne op 14 juni 2009, 18:45:57
Witmasker pale fallow, en 1 witmasker split pale fallow. Recessief zilver was dat voorheen :)

Ahaaaaaaa :)
Die mutatie is óók weer erg mooi... Hmmmmmmz...
Als ik weer plek heb dan weet ik t wel ;D
En gefeliciteerd met je 19 donsjes :D
Groetjes Saar :-*

Rianne

Had gisteren even een witmaskertje uit het blok gepakt om te showen aan de visite. Maar jemig, ze worden echt prachtig! :o Grote brede kuiven, fors formaat, mooie veren, echt super!
Mark slaapt nu dus hopelijk heb ik even tijd voor gauw een paar fotootjes, niet van elk valkje apart want dat duurt me even te lang, vooral als Mark tussentijd wakker wordt, zoals gisteren bij het voeren en ringen. Je wordt er niet rustiger op als je je kind hoort huilen ;)

Rianne

Even snel de voliere ingerend en hier en daar wat foto's gemaakt. Van de bontjes niet, dan moet ik het blok er af pakken en die hangt al niet 100% stevig.

Heb ik overdreven over mijn witmaskers? :D
Witmasker split pale fallow nog te reserveren

witmasker pale fallow

Vader Silvas kwam vlak naast me zitten toen ik een foto maakte van het opaline jong van Max en Pino

Witmasker jong bij Max en Pino, ik twijfel, zie ik parels of komt het omdat de veren gewoon lichter zijn door het pale fallow?

Het opaline jong

Het plukken is begonnen...

Van het ene jong vermoed ik dat het parels heeft, nu alleen nog gele wangen :)