The Cockatiel Collection '10 - einde seizoen...

Gestart door Rianne, 18 februari 2009, 12:46:45

« vorige - volgende »

Rianne

Terug van even weggeweest, m'n laptop werd ff opnieuw geinstalleerd en zo.

Vrijdag avond werd ik gebelt door de kliniek van Feld. Hij had geen complete uitslagen omdat het lijfje al aan het verteren was. Het is iig GEEN PPGZ geweest of KDS. Hij vroeg of de valkjes bij lood of zink konden komen. Sja, ik heb een stuk kippengaas in de voliere maar daar zitten ze nooit aan, laat staan een jong wat niet eens zelf kan eten. Oorzaak blijft dus onduidelijk.

De 2 jongen in het blok bij Ayko en Tiaro zijn cinnamon opaline (geelwang vermoed ik) en een wildkleur, waarvan ik ook vermoed dat het een geelwang is maar ze zijn dusdanig geplukt dat er bijna geen veren meer opstaan. Ik wacht het nog even af, de 2 jongen die nu nog binnen zitten voor handopfok zijn ook nog niet zelfstandig en de jongen buiten vind ik nog iets te jong. Maar het wordt er niet warmer op buiten dus ik moet opletten dat ze voor het uitvliegen wel binnen zitten.

Caroline

Jammer dat je nu zoveel weken nog niet weet wat het is geweest. Gelukkig ppgz of KDS.

Sterkte met je papkinders.

Groetjes!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Lin

iig iets uitgesloten. jammer dat je niks definitiefs weet. tijd voor fotos!

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

mariejj

Rianne

Ach nee toch! :'(

De 2 jongen van buiten zijn een wildkleur geelwang en een cinnamon opaline geelwang. Ze zitten nu binnen, krijgen met de kropnaald pap tot ze het gewend zijn, dan ga ik verder met de spuit.
Dan zit hier nog 1 tam opaline popje binnen, en buiten nog een wildkleur split opaline en lutino, een opaline split bonte pop en cinnamon opaline split bont popje.

Rianne

Een hele tijd niks geschreven, helaas is de reden waarom ik nu weer wat schrijf niet leuk...
Vanmiddag gingen we even een stukje wandelen, mijn vriend, Mark en ik. We stonden bij de voliere en ik zag een valkje in een zit/speel ring hangen. Ik vermoedde dat het Ayko was en dit werd helaas bevestigd toen ik de voliere in ging. Ze is vast komen te zitten met haar teentjes in de losse draden bovenin, en heeft in paniek dusdanig gereageerd dat ze alleen maar vaster en vaster kwam, een nagel was afgescheurd en een poot uit de kom... Helaas was ze al dood toen ik haar vond. Mijn vriend had 's morgens de vogels eten gegeven en hem was niks opgevallen. Vannacht heb ik ook niks gehoord, dus wanneer het dan gebeurd is?
Mijn lieve Ayko, vorig jaar weggevlogen en weer gevonden, maar dit ongeluk heeft ze helaas niet overleeft...

hilde

patty_dordtse valkjes

Heel veel sterkte  :'(
met deze nare gebeurtenis

sterkte
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

carco

Hè bah wat akelig om Ayko zo te vinden.
Sterkte!

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Caroline

Ach, wat een ontzettend triest nieuws  :'( , Rianne, ik herinner me nog dat je haar haalde bij Marlies.

Heel veel sterkte om dit vervelende ongeval een plekje te geven.

Rust zacht, dappere Ayko.  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

♪ Marlies

Ach, wat erg om haar zo te vinden. :'(

Ayko, hier geboren en door ik weet niet wat kon ze opeens niet meer vliegen.
Met haar naar de da geweest, en daar werd gezegd dat het waarschijnlijk nooit meer goed zou komen. :-\
We hadden haar hier in een kweekkkoi van Martin gezet om rustig te zitten.

Ik weet nog dat je hier met Lin en Gerda was om de geelwang voor Lin op te halen.
Je was gelijk verkocht toen je haar zag, en Gerda trouwens ook.
Toen je naar Maarten belde of het goed was dat je haar meenam zei Martin heel stoer ; " doe maar, anders krijgt ze een klap in haar nek" . :o
Daar meende hij natuurlijk niks van, maar jouw Maarten ging daardoor wel om. :P

Weken later meldde je in je boekje dat Ayko weer kon vliegen en bood je me aan om alsnog voor haar te betalen, of dat ik eventueel later een jong van haar zou krijgen. Heel lief, maar niet nodig, ik was toen allang blij dat Ayko een goed plekje had gevonden. :D

Ze heeft een paar mooie jaren bij jullie gehad, jammer dat ze op zo'n manier moest gaan. :-\

Lieve Ayko, rust zacht. :-*

•=Bonnie=•

Lin

ach nee!!ik lees het nu pas, wat sneu zeg! zelfs Jp zegt wat zielig.. :-\ :'(

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Rianne

Het is nog vreemd, als je de voliere ingaat om voer te verversen en een broodje op te hangen. Ayko kwam altijd naar me toe voor een kroel. Nu komt alleen Shadow, da's ook zo'n lieverd...

Daarnet zijn de laatste jongen van binnen opgehaald, een wildkleur geelwang en zijn cinnamon opaline geelwang zusje. Ik heb nu nog 3 jongen buiten zitten: een wildkleur split lutino en opaline man van Max en Pino en 2 zusjes: opaline split bont en cinnamon opaline split bont. Dit zijn de laatste jongen van Ayko.
Hoe het met de kweek afkomt volgend jaar weet ik niet. Ik heb als vast koppel alleen Max en Pino. Tiaro hoeft zijn aandacht niet meer te verdelen tussen Nevada en Ayko dus misschien wordt dat een koppel. Dan heb ik veel losse vogels zitten. Hopelijk gaan we gauw verhuizen, het huis wat we onder voorbehoud gekocht hebben heeft een tuinhuisje met ruimte voor kooien, dan kan ik per koppel kweken en niet meer alles bij elkaar.

Gerda

Wat vreselijk moet dat zijn om Ayko zo te vinden. Gossie wat sneu.
Wat Marlies schrijft herinner ik me nog precies. Ik vond haar ook echt een schatje, maar mijn valkjesbestand was compleet, met drie losvliegende valken en twee grasjes.
Ja en toen moest jij Maarten overtuigen.

G