The Cockatiel Collection '10 - einde seizoen...

Gestart door Rianne, 18 februari 2009, 12:46:45

« vorige - volgende »

Rianne

Het is inmiddels wel tijd geworden voor een update...

Omdat ik geen valkjes meer in huis wil, vanwege het stof en Mark en zo, heb ik vorig jaar alles in de buitenvoliere gedaan. Dat betekend nu wel, dat er behoorlijk wat valkjes in zitten. Dit zijn ze, (zoals ik ze als koppel wil dan) :
Max en Pino - opaline split lutino x lutino
Ayko en Tiaro - cinnamon x bont opaline split cinnamon
Dulce en Diego - cinnamon bont opaline geelwang x opaline split cinnamon geelwang en lutino
Binky en Belle - witmasker lutino x opalina lutino (hier wordt niet mee gekweekt)
Joey en Zoey - witmasker bont split opaline en cinnamon x cinnamon bont opaline
Noa en Silvas - witmasker split pale fallow x witmasker pale fallow split opaline
Jari en Yara - bont geelwang x bont geelwang gepareld

Losse vogels:
Shadow - wildkleur geelwang split cinnamon opaline en kans bronzefallow (jong van Diego en Nevada)
Dani - cinnamon opaline geelwang bronze fallow split bont (jong Dulce en Diego)
Nevada - geelwang

Helaas zijn er wat koppels die besloten hebben elkaar te verlaten.
Ayko en Jari zijn nu constant bij elkaar. Dulce en Dani zijn onafscheidelijk en Diego heeft besloten bij Nevada te blijven.

Ook heb ik nog 5 jongen zitten van vorig jaar, een opaline pop, een witmasker split pale fallow pop en 3 bont opaline jongen, mannen en poppen.

Omdat ik dus geen koppels meer binnen wil, heb ik besloten om in ieder geval 2 koppels weg te doen. 1 koppel is al gereserveerd, deze vrouw woont 3 km verderop en heeft al eens eerder een jong bij mij gekocht. Ze gaf aan helemaal verliefd te zijn op Joey, maar die was toen niet te koop. Ik heb haar als eerste gemailt met de vraag of ze Joey en Zoey wilde reserveren, en vandaag hebben we dat besproken. Joey en Zoey gaan daarnaartoe.

Dan heb ik nog een koppel, waar ik niet echt een binding mee heb. Noa en Silvas mogen ook van eigenaar veranderen. Je mag me een PM sturen met vragen over bijv de prijs. Deze is niet al te hoog omdat Silvas er kortgezegd niet uitziet. Het ringetje wat ooit te strak om zn poot zat en is verwijderd heeft blijkbaar geen goed gedaan aan zijn conditie, hij heeft er nooit meer oz mooi uitgezien als daarvoor... :-\ Het is een goed, trouw koppel wat vorig jaar 5 jongen heeft grootgebracht, en ze plukten ook niet. Eventueel dus goed geschikt als back-up koppel.

Ook als iemand nog intresse heeft in de jongen, mag je hier reagern of een PM sturen.

Verder gaat het perfect met de valkjes, ondanks de kou en vorst doen ze het allemaal nog prima. Ze fluiten zo gauw het weer licht wordt en lijken weinig last te hebben van het weer :)

Rianne

Voor de koppels heb ik inmiddels een nieuwe eigenaar gevonden, even wachten tot wanneer de temperatuur wat beter wordt want ik wil ze nu nog niet verhuizen.
Ik had de jongen op marktplaats gezet en ik had een reactie. Mailtje teruggestuurd maar nog niks gehoord. Even afwachten dus.

*Manon*

Hoi hoi,

Ja dat stof binnen hangt mij ook mijlenver mijn strot uit  :-X
Ik wil ze straks ook in de buitenvoliere doen, maar die moet eerst nog gebouwd worden  ;D

Eén koppeltje wil ik binnenhouden.... of allemaal in de voliere en dan steeds een koppeltje binnen halen om te kweken, want dat wil ik toch wel binnen blijven doen. Zo kan ik de jongen tam maken en ik vind het gewoon leuk.

Met Billie gaat het heel erg goed... hij heeft al een mooie gele kop, hij zit hier alle popjes het hof te maken, maar nog niemand die reageert op zijn versierdeuntjes.

Hij leert mooie deuntjes te fluiten en maakt en heel raar geluid binnenssnavel  :P ik denk dat hij een woordje probeert te leren te zeggen....

Hij zit nog steeds heel graag op mijn hoofd  >:( en hij zit in de puberteit... een tijdje mocht ik hem niet kroelen, want dan werd ie boos, maar sinds kort mag dat weer  ;D ;D ;D

Hij kan het deuntje van onze magnetron na doen.... gaat de magnetron af omdat ie klaar is, komt er uit de vogelkamer ook hetzelfde deunte .... echt lachen!!

Van het pootje van Billie is helemaal niks te zien... hij kan alles, doet alles en het staat mooi netjes hoor zijn pootje... niks mis mee.
Je was er op tijd bij en het is helemaal goed gekomen.
:D :D

Ik denk dat ik Billie koppel aan het albino meisje wat hier nu is geboren.... krijg er op zich leuke jongen van... lutino poppen en lutino mannen en dan wildkleur jongen.... ook leuk voor de liefhebber toch..!!
En ook omdat billie zo toe is aan een vriendinnetje gun ik hem dit ook wel op korte termijn... dus hopen dat het klikt...

Nou dit was even een Billie updeet.... ik zal snel wat fotootjes van m maken... kun je zien wat voor knapzak hij geworden is  ;) ;)

Fijne zondag!
Groetjes Manon

Rianne

Een grappig valkje dus, geweldig :D Z'n vader is ook zo'n fluiter :)

Van de reactie op marktplaats heb ik niks meer gehoord, ik zal de advertentie er maar weer op zetten. Er is lichte haast bij, ik hoorde wipwap geluiden en toen zat broer op zijn zus, de bonte. :-\ Op zich niks aan de hand want er hangen geen blokken, maar ik hoop dat ze verkocht zijn als ik de blokken op wil gaan hangen...

*Esther*

Rianne

Afhankelijk van het weer, eind maart, begin april. En of de jongen er dan nog zijn of niet...

Rianne

Enkele weken terug had ik m'n jongen op marktplaats gezet, geen reactie. Zaterdag heb ik ze er weer op gezet, meteen 3 reacties! De 3e reactie kon niks worden, die zocht een valkje erbij voor het valkje wat er al was. Ik neem aan dat dat in huis is, en daar zijn ze niet voor geschikt aangezien ze in de buitenvoliere zitten.
Eerst kwam er iemand, die heeft de witmasker split pale fallow pop gekocht, en die heeft het koppel witmasker pale fallow ook meegenomen om naar de nieuwe eigenaar te brengen. Daarna kwamen er 2 mensen en die kochten 2 bonte en de opaline :) Nu heb ik dus nog 1 bont opaline popje, split witmasker over, en is het wachten tot het bonte koppel kan verhuizen.
Het werd tijd ook, 2 bonte jongen waren een koppel aan het vormen, en ook de volwassen vogels zijn er al aan toe. Binky en Belle zag ik een poging doen en Dani en Dulce (zoon en moeder ::) ) probeerden ook wat leuks, Dulce zat kippetje en Dani zat op de zitstok te rijden ;D
Hopelijk kunnen m'n bonte geelwangen weer bij Lin terecht, en zo niet, zal ik toch een deel van de voliere weer af moeten zetten, zodat ze apart komen te zitten. Bont geelwang x cinnamon, zoals het er nu naar uit ziet, heeft echt niet mijn voorkeur. :-\

Anke

Hoi Rianne,
Fijn dat je een goed plekje hebt gevonden voor je valkjes.
Ik ben benieuwd wat voor jongen je valkjes weer zullen hebben dit seizoen :)
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Rianne

Op 2 jongen na, is alles verkocht. Er is een jong teruggebracht omdat dat een pop bleek te zijn, deze mensen wilden 2 mannen want ze hadden al popjes genoeg. Op zich vonden ze het niet erg, maar in dit geval was het broer en zus, en waren ze een koppel geworden. Ik heb dus nog 2 bont opaline popjes, split witmakser te koop. Ze zijn niet getekend maar hebben wel weinig zwart. :)

Sinds gisteren hangen de blokken, en ik ben erg benieuwd hoe het dit jaar gaat lopen.
Max en Pino (opaline split lutino x lutino)
Diego en Nevada (opaline split cinnamon geelwang, lutino en bronze fallow x geelwang split ?)
Dani en Dulce (cinnamon opaline geelwang bronze fallow split bont x cinnamon opaline geelwang bont split bronze fallow) - zoon en moeder dus geen jongen
Binky en Belle (witmasker lutino kanssplit opaline en bont x lutino opaline split bont kanssplit bronze fallow) - 2 ino's en niet geschikt om mee te kweken, dus geen jongen
Jari en Ayko (bont geelwang kanssplit lutino x cinnamon) niet blij mee, hopelijk wordt Tiaro er nog bij betrokken (bont opaline split cinnamon) zodat er evengoed nog goed gebroed wordt

Losse vogels:
Tiaro (bont opaline split cinnamon)
Shadow (geelwang split cinnamon opaline, kansspl bronze fallow)
Yara (bont opaline geelwang split witmasker)

Hopelijk kiezen Binky en Belle ook een blok zodat zij evt ook eieren van een ander koppel kunnen uitbroeden.
Ach, ik zie het wel. Ik hoef niet zo nodig weer rondes van 15 of 19  jongen, zoals ik al eerder heb gehad. Al zou ik er 6 hebben ben ik ook tevreden, ik moet de zorg nu verdelen tussen de jonge valkjes en m'n eigen jong ;D

patty_dordtse valkjes

mooie jongen kunnen weer geboren worden straks bij je...

en jah je eigen kindje is al druk zat hahaha die van mij zit nooit stil is altijd bezig  ;D ;D ;D
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

Rianne

Het is niet zo dat het een hele opgave is om voor Mark te zorgen hoor ;) Maar hoe meer jongen, hoe groter de kans dat er iets mis kan gaan. En ik ben nog niet eens alle jongen van vorig jaar kwijt, dat wil ik niet nog eens oplopen.

patty_dordtse valkjes

hoi,

ik snapte wel wat je bedoelde hoor.

nu dat ze zomer voor de deur staat dan is eht moeilijk om de deuren dicht te houden he want die van mijn loopt al vanaf zijn 10de maand en klautert overal op en af en nu ook dat de deur open staan.

hopelijk vind je snel een huisje voordat de jongen worden geboren zodat je plaats heb voor de nieuwkomers
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

Anke

Hoi Rianne,
Veel succes met het kweekseizoen!!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Rianne

Dierenfreackske

Hoi Rianne , kan je helemaal volgen, heb ook dat probleem gehad met de jongen van vorig jaar , wel een redelijk aantal hier gehouden , maar is veel he met donsjes erbij en erbij ... :-* :-*   Gelukkig zijn ze niet allemaal even snel in witpwappen hier ...hihi! Grtjs Ann :D :D :D