The Cockatiel Collection '10 - einde seizoen...

Gestart door Rianne, 18 februari 2009, 12:46:45

« vorige - volgende »

Rianne

Heb de andere jongen ook uit het blok gehaald, met deze temperaturen kunnen ze op de bodem zitten, ze houden elkaar ook warm. Ik zit nog even niet op nog meer jongen te wachten ;)
Ik dacht, ik zet het spreidpootjesjong bij Ayko in de kooi, dan zit ze niet zo alleen. Maar ja, moederinstinct heeft ze blijkbaar nog, ze ging het jong voeren. En dat is niet de bedoeling, ze heeft zelf het eten nog hard nodig!

•=Bonnie=•

Wauw wat super dat ook hier het uitstapje goed is afgelopen! Ben je nog niet alle palefallows kwijt?

Rianne

Pfff nee, ik had 4 reserveringen maar dat is terug naar 1. Straks dus maar weer adverteren...
Er zitten trouwens witmaskers bij met hele kleine vlekjes in de nek. Is het veilig om aan te nemen dat dat mannetjes zijn vanwege de split opaline of is dat wishful thinking?

Peggy

Die Ayko toch;  een topmoedertje dus  :D

Jammer dat het niet zo snel gaat met de reserveringen  :-\

Gr Peggy

Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje

Voor ons dagboek; klik hier

•=Bonnie=•

Huh, 4 terug naar 1?? Da's wel veel. Maar ze zijn (nog) nooit heel populair geweest nog de palefallows, vreemd eigenlijk. Misschien is de prijs iets te pittig en moet je meer richting die van bronzefallow. 't is natuurlijk komkommertijd economisch gezien nu, dus ook voor de hobby geeft men minder uit. Ik kan dat met mijn hondenreportages ook best merken nu. Gelukkig loopt de rest wel lekker door.

Wat de vlekjes betreft, ik zou het je niet durven zeggen. Heeft die die ik gekozen heb dat ook (en had je nog een stukje slagpen geknipt voor de herkenning?)

Rianne

Komt misschien ook omdat ze verder geen splits hebben. Split bont zou al heel leuk zijn, omdat je dan, met juiste partner uiteraard, al bonte pale fallows kan kweken. Dat is natuurlijk net ff bijzonderder als een witmasker. Ik denk dat ik ze als bieden of teab op marktplaats ga zetten.
Jouw jong heb ik idd een stukje vleugelpen van afgeknipt, ga zo even kijken of die ook vlekjes heeft.

•=Bonnie=•

Ja een split bont erbij zou inderdaad heel erg leuk zijn.  :D Hoe gaat het met het opaline popje, trekt ze een beetje bij? Ben errrug nieuwsgierig hoe zij eruit ziet.

Ben trouwens even de tel kwijt voor wat betreft de datum dat ze ongeveer weg mogen. Neem aan op 8 weken? Doe ik tenminste altijd met volière valkjes omdat ik zo lastig kan checken of ze al eerder zelfstandig kunnen.

Rianne

Ze zijn nu zo rond de 4 weken, dus eind juli, begin augustus zouden ze weg kunnen. Sommige zijn al lekker op de bodem aan het scharrelen en overal aan knabbelen, het begin naar zelfstandigheid is er :)
De opaline is mooi! Nog wel een beetje klein... Zal de camera meenemen met voeren straks. ;)

Rianne

Ik zit een beetje in dubio... Van de handopfokjes is 1 jong wildkleur geelwang. Hardstikke mooi natuurlijk, daarom twijfel ik of ik die zelf zal houden. Ja, twijfel, normaal weet je het meteen natuurlijk maar ik twijfel omdat hij split cinnamon opaline is... En ik heb liever zonder cinnamon. Ik zou dan een bont opaline jong kunnen houden, of een gewoon opaline jong, ik heb beide, dan krijg ik deze jongen (het bont even wegdenken bij gewoon opaline)
Vader:
Geelwang split voor {X1:Cinnamon} {X1:Opaline}

Moeder:
Bont Opaline

Nageslacht man:
50% Opaline split voor Bont {X1:Cinnamon} {X1:Geelwang}
50% Wildkleur split voor Bont {X2:Opaline} {X1:Geelwang}

Nageslacht pop:
50% Cinnamon Opaline Geelwang split voor Bont
50% Geelwang split voor Bont

Maar ja, dan denk ik, weer 2 valkjes erbij, voor die ene kans op een wildkleur geelwang pop? Of zal ik m als tam valkje houden voor de gezelligheid? Of zal ik m gewoon verkopen?

•=Bonnie=•

Ja lastig, dat kan je toch alleen zelf beoordelen denk ik :)

Rianne

Ik heb er eigenlijk al te veel, heb nog een koppel en een pop bij Lin ook. Dat koppel komt sowieso weer terug, het popje is nog twijfelachtig want als die koppelt met het mannetje van Lin, blijft ze daar. Zo niet, komt die ook terug. Buiten de kweek kun je zoveel valkjes houden als je wil maar tijdens de kweek is het wel eens lastig als je er een aantal hebt, in 1 voliere. Moeilijk dit!

Rianne

Foto's komen er aan trouwens, van de handopfokjes en een paar van in de buitenvoliere.
Bonnie, het valkje wat je hebt uitgezocht lijkt 1 a 2 witte veertjes achter op het kopje te hebben. Maar de split opaline is kanssplit bij de mannetjes dus een valkje zonder vlekjes kan ook een man zijn.

Rianne

Foto's:

Billy Jean met z'n mooie kuif:

Opaline lutino:

Wildkleur geelwang:

Cinnamon opaline geelwang:

Witmasker pale fallow van Bonnie:

Opaline witmasker pale fallow:

Samen met 2 lutino's en 2 bontjes op de bodem:

Bontjes bij elkaar:

Ayko begon te roepen vanuit de huiskamer dus die heb ik gisteravond teruggezet:

Witmaskertjes, die van Bonnie op de voorgrond:

Vlekje in de nek...

Andere witmaskertje:

Gezellig bij elkaar:

2 bontjes:

hilde

*Manon*

Wat heb je het toch prachtig voor elkaar Rianne!!
prachtige valkjes heb je hoor en wat is Billy Jean een scheetje...  :-*
Die cinnamon opaline geelwang.... ook al om te zoenen... weet je zeker dat ik er maar eentje kwam ophalen  :P :P :P