The Cockatiel Collection '10 - einde seizoen...

Gestart door Rianne, 18 februari 2009, 12:46:45

« vorige - volgende »

Rianne

Zo, gisteren Denzel + kooi afgevoerd. Het was meteen een stuk rustiger. Nu helemaal, ik had bij Valkcity van Kirsten 2 nieuwe blokken besteld en die waren vandaag binnen. Er hangt nu 1 blok meer als dat er koppels zijn, een ander blok had ik er weer uitgehaald. Dus ook Diego en Nevada kunnen zich settelen als ze dat willen. De nieuwe blokken werden meteen door hun en door Ayko en Tiaro geinspecteerd :)

Dierenfreackske

Hoi Rianne; ik ben benieuwd hoor!  Grtjs Ann :D :D

Randy

hej rian 8)

ik heb weer ff bijgelezen ;D

wat super van je bevruchte eitjes, gaat in rap tempo bij jou ;)
en heb je goed opgelost met dat lastige popje,,,, ach jaah VROUWEN ::)

maarre zondag komen die kennissen van jou hun valkje halen, en de uitslag van sectie staat in me boekje!

Groetjes Randy
Wanna see my Diary??
CLICK HERE

Rianne

Ondanks het koude en natte weer ga ik zo ff naar buiten om te gluren en schouwen. Eerst nog even douchen en zo dus kan even duren ;D

Ik zal zo ff in je boekje kijken Randy, ben toch wel benieuwd naar de uitslag. Doe ze de groeten zondag :)

Dierenfreackske

Hoi Rianne, wat kan jij goed rijmpjes maken ,he ,hihi!
Succes daar he

Ann

Rianne

Haha :D

Oké, daarnet met pen, papier en schouwlampje de voliere in gedoken. :)
De stand: 20 eieren in totaal. Details:

Ayko en Tiaro hadden er 2 liggen. Omdat Tiaro plukt en de jongen wat moeilijker verkoopbaar zijn hebben ze nepeitjes gekregen.

Max en Pino hebben 6 eigen eieren, waarvan 4 zeker bevrucht. Het bodem-ei heb ik weggehaald, en ik heb ze een ei gegeven van Diego en Nevada. 7 eieren dus in totaal.

Diego en Nevada: 1 ei, gemerkt en bij Max en Pino gelegd. Nep-ei ervoor teruggedaan.

Noa en Silvas: Maximale score van 6 bevrucht van de 6, dit beloofd wat! :D

Joey en Zoey: 5 eieren waarvan ik in 4 bevruchting zag.

7 eieren is veel, maar Max en Pino hebben vorig jaar ook 6 jongen grootgebracht. Ik verwacht niet dat het ei van Diego en Nevada bevrucht is. Zo wel, heb ik er eigenlijk geen pleegkoppel voor tenzij ik Ayko en Tiaro hun eieren geef. :-\ Maar even afwachten dus.

Er liggen nu dus 18 eieren, de 2 van Ayko en Tiaro heb ik nog wel, misschien wil iemand ze overnemen?

Saar

Zooooooo ook al zoveel eieren :o
Dit is echt een vruchtbaar jaar ;D
Groetjes Saar :-*

Rianne

Dat kun je wel zeggen ;D

Ik verwacht niet dat ik de witmasker (split) pale fallow jongen tam hoef te maken, omdat dit toch meer mutatie valken zijn ipv huiskamer valken. Maar je weet het niet, ze zijn toch erg apart om te zien dus wacht het wel af.
Er zal ook wel een percentage zijn wat niet uitkomt of overlijd... En anders kan de kraamvisite mooi een valkje vasthouden ;D En reserveren haha ;D

Saar

;D ;D ;D
Dat is inderdaad een slim ideetje hihi!

•=Bonnie=•

jemig, jij zet de sokken er wel ff in meteen  :D

Anke

Hoi Rianne,
So dan.... 18 eieren al :o
Gefeliciteerd!!!
Wahaha ik zie je kraamvistie al zitten met een valkje.
Ach waarom niet dat zijn toch ook baby's ;D
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Raymond

Wat een topdag is het dan alsnog voor jou geworden Rianne!!

Sterkte met het uitbroeden van al die eitjes ;)

Klik op de banner voor onze website

Klik hier voor ons huidige dagboekje

Caroline

Super!!!!

Je vriend gaat het nog druk krijgen denk ik.  :P

Fijn weekend!!  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Rianne

Ja het is wel het een of het ander hier, of niet kweken, of wel, en doe je het wel, dan meteen maar goed :P Eerst maar afwachten wat er van terecht komt. Mijn vriend gaat het zeker druk krijgen ;D

Rianne

**UPDATE**

Oké, het gaat nu even anders als gepland. Het ei van Diego en Nevada lijkt namelijk bevrucht te zijn. Dus ik heb 1 ei van Max en Pino weggehaald, daar zag ik nog niks in (laatste ei denk ik) dus die hebben 6 eieren.
Ondertussen lagen er 2 nieuwe eieren bij Diego en Nevada in het blok. Deze heb ik gemerkt en bij de 2 neppers van Ayko en Tiaro gelegd... Die hebben dus 2 eieren en krijgen er ook niet meer. Mocht ik noodgedwongen aan handopfok gaan doen omdat Tiaro zo plukt, zijn het er maar 2 en geen 5. Overleggen naar een ander koppel gaat niet want die hebben er zelf al zat.
Berekening Diego en Nevada als Nevada idd geelwang is:

Vader:
Opaline split voor Bronze fallow {X1:Cinnamon} {X2:Lutino} {X1:Geelwang}

Moeder:
Geelwang

Nageslacht man:
25% Geelwang split voor Bronze fallow {X1:Cinnamon} {X1:Opaline}
25% Wildkleur split voor Bronze fallow {X1:Opaline} {X1:Lutino} {X2:Geelwang}
25% Geelwang split voor {X1:Cinnamon} {X1:Opaline}
25% Wildkleur split voor {X1:Opaline} {X1:Lutino} {X2:Geelwang}

Nageslacht pop:
25% Cinnamon Opaline Geelwang split voor Bronze fallow
25% Opaline Lutino split voor Bronze fallow
25% Cinnamon Opaline Geelwang
25% Opaline Lutino

Nu heeft zij nog een vlekje in d'r nek wat split bont kan betekenen maar voor de berekening maakt dat niet uit. Of ze is nog cinnamon, want ja, met zo'n rare kleur kan het van alles zijn. Misschien bleekmasker? Of waren die er 9 jaar geleden nog niet? Want ze is al op leeftijd. ;)
Is ze bleekmasker, wordt het ook interessant:
Vader:
Opaline split voor Bronze fallow {X1:Cinnamon} {X2:Lutino} {X1:Geelwang}

Moeder:
Bleekmasker

Nageslacht man:
25% Wildkleur split voor Bleekmasker Bronze fallow {X1:Cinnamon} {X1:Opaline} {X1:Geelwang}
25% Wildkleur split voor Bleekmasker Bronze fallow {X1:Opaline} {X1:Lutino}
25% Wildkleur split voor Bleekmasker {X1:Cinnamon} {X1:Opaline} {X1:Geelwang}
25% Wildkleur split voor Bleekmasker {X1:Opaline} {X1:Lutino}

Nageslacht pop:
25% Cinnamon Opaline Geelwang split voor Bleekmasker Bronze fallow
25% Opaline Lutino split voor Bleekmasker Bronze fallow
25% Cinnamon Opaline Geelwang split voor Bleekmasker
25% Opaline Lutino split voor Bleekmasker

Bij de witmasker pale fallows heb ik maar heel even gekeken. Ik dacht een aangepikt eitje te zien maar weet het niet zeker. Wat dat betreft ben ik blij met de regen, de luchtvochtigheid buiten moet wel goed zijn. :)
Bij de bonte heb ik niet gekeken. Eind van de week maar weer :)