3 mei 2025, 18:29:14

Voerbakjes

Gestart door DeesDoos, 1 december 2003, 01:49:15

« vorige - volgende »

DeesDoos

hai allemaal.

ik krijg een hele gave grote papegaaien kooi voor me valkje maar onder een ander toppic las ik dat ik bepaalde bakjes niet mag gebruiken. ik hoor graag van jullie welke bakjes ik wel mag gebruiken zowel voor water als eten. vroeger had ik altijd zo'n buisje met een klein tuutje aan de voorkant waat water inzat en een voerbakje die ik tussen een klepje moes klemmen aan de buiten kant. maar die bakjes schijnen dus niet geschikt te wezen.. hoor graag van jullie hoe of wat.

groetjes Desire

Paul

Hoi Dees,

Die voerslo's waar je het over hebt zou voor water nog wel gaan maar voor voer komen de zonnepitten vak klem te zitten en loopt er geen vers voer naar de bodem.
Ook laten valkjes vaak de vliesjes liggen en dan kunnen ze dus ook geen verse zaadjes pikken.
Voor een valkje is het beste een gewoon open bakje en die koop je in verschillende soorten.
Ik heb zelf bakjes die ik aan de binnenkant in de kooi haak en in een paar kooien zitten ze bij de kooi dan kan je ze aan de buitenkant verversen.
In de volliere heb ik dan dubbele bakjes met 2 naast erkaar omdat er daar meer in zitten.
De bakjes zijn ongeveer 8 cm lang en 3 cm breed.
Voor het water gebruik ik ook hetzelfde soort water.

Groetjes, Paul

Tara

Hoi Dees,

voor water heb ik dit, erg hygiënisch wel, maar ik kan het nu niet meer gebruiken daar ik het niet in de volière kan hangen, nu gebruik ik een meer soort plastieken bakje, die op de bodem staat.

Voor voer kan je van die gewone bakjes kopen, je vindt ze praktisch overal. Een los bakje met 2 nageltjes om aan de tralies vast te houden.

Hier zie je een foto van dat handig waterbakje dat ik had.

DeesDoos

hoi hoi

ik ga rvs bakjes halen voor het voer en denk inderdaad zo'n buisje voor het water.. gister avond in de chatbox hoorde ik dat je ook knaagdier flesjes kunt gebruiken? lijkt mij persoonlijk niks, maar kan het wel proberen :)

birdy2

;D Hoi,

Ik zelf gebruik voor mijn vogel Iris een een knaagdier drinkflesje. Zelfs als ik een normale waterbak erin hang weigert hij om uit die normale waterbak te drinken. Ik vind het zelf een koddig gezicht als ik zie hoe hij eruit drinkt (en soms wast). Al koop ik er voor de hygiene er wel een paar nieuwe bij per jaar, zodat mijn Iris er niet ziek van kan worden en let ik op, dat hij goed kan blijven drinken door het op de juiste hoogte aan de kooi te hangen.