25 april 2024, 20:59:14

beestjes/insecten ? in de voeding

Gestart door daniah, 25 november 2003, 16:56:18

« vorige - volgende »

daniah

Hallo allemaal,

ik bewaar de zaadjes voor mijn valkparkiet altijd in een plastieken doos.  Ik koop deze zaadmengeling altijd in een grote winkel waar het zaad los ligt in grote bakken.  Tot nu toe heb ik nooit iets vreemd in het voer gevonden.  Maar vandaag ben ik kleine beestjes (precies kleine kevertjes) tegengekomen in het voer.  Ik heb dit natuurlijk onmiddellijk weggegooid.  Weet iemand over welke kevertjes het gaat of heeft iemand dit probleem ook al aan de hand gehad ?

Hartelijke groeten,
D.

Lique

Hoi Daniah,

Wij hebben dit ook een keer gehad.
We hebben het onmiddelijk weg gegooid, en verteld in de winkel waar we het hebben gehaald.
We hebben een nieuwe zak meegekregen.
Deze beestjes komen uit als het luchtdicht bewaard wordt.
Dit is lekker warm en zo komen de eitjes uit. Daarom kan je beter in een open bak/doos het voer bewaren

Groetjes Lique

mastolk

HOi Lique,

Even een vraagje op het stukje waar je zegt dat jeh et voer beter in een open bak/doos kunt bewaren.
Ik heb het voer hier in de kamer staan...(en ivm muizen) in een dichte bak het voer. Maar zo houd je de smaak toch langer aanhet voer dan in een open doos? Of valt dat wel mee?!?!

Groetjes Margrietha

Tara

Hoi Margietha,

hier zit het voedsel in een soort doos, die ook is afgedekt, ze staat wel in de gang van de volière.

De smaak verandert niet hoor, volgens mij. Maar het is wel goed om geen muizen te kweken. Het is ook te zien, waar dat ligt. Die beestjes kunnen daar niet zomaar inkruipen he, dat is als het een tijdje lang open is geweest, en dan in verpakking.

Groetjes, Tara

Paul

Hoi Daniah,

Ik had van de zomer erg veel last van een soort wormpjes in het voer en daar kwamen motjes uit en die sponnen een soort draadjes in het voer waar zaadjes in bleven hangen.
Ik heb het een paar keer gehad en het zaad ook weggegooid.
Nu ik meer valkjes heb koop ik ook ander voer per 25 kilo en dat bewaar ik wel luchtdicht afgesloten in een soort ton en daar heb ik nog geen last mee gehad.
Je kan als het erg warm is en je hebt last van beestjes in het voer het nieuwe voer in een afgesloten bakje in de diepvries bewaren dan vriest alles van leven dood in het zaad en er dan steeds kleine hoeveelheden uithalen steeds.
In de winter zal je er minder last van hebben gelukkig maar je kan dan ook het voer misschien iets koeler bewaren in een afgeloten bakje bijvoorbeeld in een kamer zonder verwarming.
Volgens mij is het enige voordeel van een niet afgesloten bak dat het ongedierte eruit kruipt en je ziet dan niet dat er iets ingezeten heeft.

Groetjes, Paul

Stijn dc

hello

ik bewaar mijn eten in grote houten bakken. ik heb nog nooit last gehad van insecten erin. maar zaad moet dus eigenlijk kunnen "ademen". dan komen er geen beestjes indenk ik.
en muizen kruipen dus wel degelijk overal in, die rotbeesten bijten gewoon alles kapot. sorry mensen, ik ben nen echte dierenvriend , maar ik HAAT muizen >:(
 
SDC:D

mastolk

 HOi Stijn...
Ik denk er netzo over!!!!
En daarbij komt dat ik DOODSBANG ben voor muizen..ratten...(hamers beetje) en al dat soort kruipende beestjes. Echt in een dierenwinkel durf ik al niet goed naar die schattige konijntjes te kijken omdat de muizen enz. er meestal bovenop staan. VRESELIJK. Mijn oppaskindjes wisten dat en daarom gingenn we altijd extra lang naar de vissen en vogels kijken  ;D  :D.
Ik dek mijn doos dus ook gewoon lekker af...want muizen in de kamer daar pas ik voor!
Groetjes MArgrietha

Stijn dc

hello

ik ben niet bang van muizen, ik kan best begrijpen dat sommigen er wel bang van zijn, want ze zien er gewoon vies uit. maar ik vind dat als je muizen in de voliere hebt, dan moet je ze gewoon uitroeien. dit klinkt hard, maar ik "vermoord" toch liever een muis dan dat mijn vogels eraan sterven hoor.

SDC:D

Tara

Hoi Stijn,

muizen zijn eenmaal zo, ik vind dat je moet zorgen dat de muizen de kans niet hebben om in de volière te raken. Maar soms kunnen mensen dat echt niet verhelpen. Ikzelf heb er geen last van, maar ik kan muisjes echt niets aandoen. Nee, dat is niets voor mij. Ik zou hun in een veld vrijlaten ofzo, maar geen 2de keer voor mij.

Je moet oppassen met je houten bakken, want heb gehoord dat in hout ook verschillend ongedierte kan kruipen, zonder dat je het weet. Dus ff oppassen. Bij mij zit dat in een plastieken doos, met het deksel er wat losjes van.

Groetjes, Tara

Stijn dc

hello

tja, ik kan dat dus wel over mijn hart krijgen, als ik die muizen loslaat ben ik ervan overtuigd dat ze terugkomen. en het is heel moelijk om ze buiten te houden hoor. bedankt voor de tip van de houten bakken ,maar mijn vader en ik bewaren er al 15 jaar eten in, en we hebben nog nooit last gehad:D:D

SDC:D

Tara

Dat is goed dan :). Goede verzorging dus (slijm slijm ::)).

Maar muizen is een grote vrees, als ze ooit iets stuk maken, of maar 1 veer zouden krenken van mijn valkjes of andere vogels, zou ik toch ook niet content zijn, maar ik vind het zo moeilijk een diertje te doden, vind het al zielig als ik een klein dood musje zie op straat :'(, dan denk ik grgr zeker expres doodgereden >:(. Maar je ziet, niet alleen insecten zijn gevaarlijk, maar ander ongedierte ook Daniah!

Groetjes, Tara

Stijn dc

hello

ik heb echt geen medelijden met muizen. daar ze de dood van veel van mijn vogels op hun geweten hebben, kan ik ze echt niet langer respecteren.

SDC

Lique

Nou, ik ben blij, dat ik nog niet met muizen in contact ben geweest.
Maar ik heb een gedeelte aan voer binnen, en een gedeelte buiten.
Buiten zit alles in hoge voedertonnen.
Daar zullen muizen e.d. niet bij kunnen komen.

Maar we moeten altijd alles goed in de gaten houden, want voor een hele tijd geleden zat er een keer een muisje bij de schuur.
Dus als we een eker een muizekeuteltje vinden, weten we dat we er iets aan moeten doen...

groetjes lique

Stijn dc

hello

dat moet je zeker goed inde gaten houden lique, want die muizen plassen overal, en dat kan je niet opkuisen, al mijn voerbakken staan op omgekeerde emmers omdat ze daar niet tegenop kunnen klimmen, zo ers is het al::)

SDC:D

Lique

Citaathello

dat moet je zeker goed inde gaten houden lique, want die muizen plassen overal, en dat kan je niet opkuisen, al mijn voerbakken staan op omgekeerde emmers omdat ze daar niet tegenop kunnen klimmen, zo ers is het al::)

SDC:D
Hoi Dtijn,

Ja klopt, alleen hier kunnen ze echt niet bij komen.
Dit zijn voedertonnen, eigenlijk voor honden voer, maar wel met afgesloten deksel.
ookal klimmen ze erop, kunnen ze er nog niet inkomen, omdat het allemaal dicht is.

groetjes lique