Hobbykwekerij 'Valkcity' seizoen 2009

Gestart door Kirsten, 15 februari 2009, 22:02:48

« vorige - volgende »

valkchico

hoi Kirsten

Gefeliciteerd met het mooie begin van je broedseizoen. En blind of niet ik blijf Vagebond een plaatje vinden!!!!!!!!!!!
Wat een hoop koppels met eitjes word straks drukke boel bij jou. Ik ben noodgedwongen over gegaan op pappen van 3 jongen werden erg geplukt rest ligt lekker bij de ouders.....
Verder moet ik nog 1 en ander bestelllen bij je.

Gr Esther

Kirsten

Hoi hoi,

Inmiddels is het kweekseizoen in volle gang en zijn er 25 kleintjes tot nu toe geboren. verdeeld over allerlei koppels.

Bij Marlin en Dory heb ik een fout gemaakt. Het leek of ze heel goed broedde, dus ik had de eitjes niet overgelegd. Toen ik s'nachts vorige week het nachtlampje moest vervangen zag ik ineens dat Dory er gewoon vanaf komt later en er dus urenlang tot de ochtend niet op zit. Dit verklaarde de niet ontwikkelde eitjes gelijk... want ze zaten wel 5 keer per dag op elkaar! ::) :o
Balen maar ik weet nu in ieder geval waar het aan ligt. Ze zitten nu weer volop op elkaar, dus hopelijk komende ronde gaat het beter.

Van Bliksem en Shelly heb ik ook weer een eitje overgeled. Ik heb ze niet op elkaar gezien en betwijfel ook of dat wel gebeurd,... we zullen zien.

Verder liggen er twee geelwangetjes ondergebracht bij Mowgli en Shanti, die zelf tot mijn grote verbazing ineens een albino kregen,... Dit kan alleen als Mowgli split geelwang is. Met deze prachtige split is ook dominant pastel lutino bleekmasker mogelijk,. kortom weer leuke verrassingen hier!

Esther is zie je waarschijnlijk woensdag, neem ik wel mijn kleine stoere vent mee :D
We moeten die gezellige bakkies bij elkaar er toch inhouden, vind je niet  ;D

Groetjes!

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Kirsten

oja ik wil nog even een prachtige foto van Mowgli met jullie delen,. hij wordt steeds meer dominant pastel. Prachtig gewoon. Zo zie je maar hoeveel ze nog kunnen veranderen.

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Yvon

Hoi hoi

Woowwwwww  :o ,al 25 kleine valkjes bij jou.  :D
Dat gaat wel heel goed.  ;D
Volgende keer bij jou dus een bakkie ?
En ik zie je een woensdag dan ook ?  ;) :D

Groetjesssss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Guinevere

Waw wat is die Mowgli een knapperd !!!

Proficiat met je 25 jongen tot nu toe !

Rianne

Zo, 25 stuks al! Verwacht je er nog veel meer?
De blokkenbij jou vandaan zijn erg in de smaak gevallen, het blok waar om gevochten werd, keken ze opeens niet meer naar om ;D

Hermien

Ooooh wat een beauty! Kom binnenkort het zelf bekijken bij je. Ben met je eens dat die bakkie's koffie met valkjesverhalen er zeker in moet blijven!

Kus van mijn vier duivels en een extra knuf van superdondersteen Silvo.

;D   ;D   ;D   ;D

Kirsten

Citaat van: Rianne op 26 mei 2009, 19:39:14
Zo, 25 stuks al! Verwacht je er nog veel meer?
De blokkenbij jou vandaan zijn erg in de smaak gevallen, het blok waar om gevochten werd, keken ze opeens niet meer naar om ;D

Oh Rianne, ik zie dat ik hier nog niet eens op gereageerd had, sorry. SUper joh dat ze in de smaak gevallen zijn. Vind het zelf ook degelijke blokken.

Groetjes
Kirsten

Kirsten

Hoi Iedereen,

Met de valkjes gaat het prima hier. De 25 jongen zijn inmiddels groot en de afgelopen week zijn de eerste al verhuisd. Inmiddels zijn er alweer 2 kleintjes geboren van de tweede ronde. Hierna gaan de blokken eraf.

Zo ik ga even van het zonnetje genieten, heerlijk he dit weer :)

Groetjes
Kirsten

Hermien

Wat een goede berichten hier! Alweer de tweede ronde! En wat die zon betreft: die is voor mij al weer te warm, maar geniet jij er maar lekker van hoor. Je verdient het!

Knuf van de Vederkruidbende.

:-*   :-*   :-*   :-*

Hermien

En vandaag was het alweer feest in huize Vederkruid, want vandaag was

Wil je weten hoe het gevierd is? Dan snel even gluren in het boekje "Nieuwe vluchten van mijn 'Vliegtuig'.

Groetjes, met een extra knuf van de jarige!

:-*   :-*   :-*   :-*

marie

Mooie koppeltjes!!!! en happy birthday silvo!!! Het is mischien wat laat, maar beter laat dan nooit ;D
!!!Flip!!!

Kirsten

Dank je wel Kwinten, ik kon door jou mijn boekje hier alweer best snel vinden hahaha  ;D pfoe ben al een tijdje niet geweest.

Hoi hoi lezers,

Goh het was me wel even een vrij bezig kweekseizoen.
Ik wil jullie graag even een update geven over het kweekseizoen van Valkcity 2009 :)
We begonnen dit jaar vrij vroeg voor ons doen, wat ook wel weer lekker was, want inmiddels zit ook de tweede ronde erop. We hebben totaal 42 jongen gekweekt.
1 kleintje is net na het uitkomen overleden helaas, maar de rest is allemaal prima gegaan. Een prima kweekseizoen dus.
Nieuwe koppels waren nog iets te nieuw om wat te doen, maar daarentegen hadden we wel twee leuke verrassingen namelijk een lutino bleekmasker en een opaline lutino bleekmasker.
De lutino bleekmasker is nog te koop en verblijft momenteel binnen, dus is al wat tam. Haar kopje is vrijwel geheel bevederd en het is een schatje.

Verder zijn er ook wat wilde valkjes nog te reserveren,. Diverse mooie forse vogels met een soms wat simpele mutatie, maar wel met allerlei leuke splits. Veel hebben de split bont en witmasker en sommige ook bronze-fallow . Van die laatste weet ik alleen de geslachten niet helaas. Bij interesse of vragen kunnen jullie me uiteraard een mail sturen.

Graag deel ik wat fotootjes met jullie:

De opaline cinnamon geelwang split voor bronze-fallow en bont is half tam, dat wil zeggen.
Ze bijt niet in je vingers, maar echt opstappen doet ze nog niet. Éénmaal even in je handen vind ze kroelen ook al best prettig. Samengevat nog heel goed tam te maken.

Verder wil ik toch ook nog even het volgende vertellen: Ik ben helaas wat minder actief geweest op het forum de afgelopen maanden. Dit had verschillende redenen, maar 1 is dat  er aan het begin van onze vakantie een minder leuk bericht binnenkwam over de gezondheid van m'n schoonmoeder.
Het ziet er ondanks alles momenteel best goed uit, dus daar houden we ons aan vast. Wel ontbrak het mij regelmatig aan tijd en energie om op het forum bij te kletsen. Normaal gesproken hou ik dit soort dingen voor me maar Ik heb meerdere reacties van mensen gekregen dat ik het wel erg druk had, dus ik wilde dit toch even meedelen, dan zijn jullie toch een beetje op de hoogte ;)
Ook door leuke drukte had ik even wat minder de tijd, namelijk de voorbereidingen van onze Ryan (2jr en 4mnd) naar het regulier peuteronderwijs. Volgende week is het zover, dus erg spannend. Ook heb ik bij de gemeente waar ik vorig jaar november begon een carière-stapje gemaakt op mijn eigen afdeling.
Tot slot zijn we een week of 7 geleden ook trotse eigenaar geworden van een super lieve pup zoals sommige van jullie al weten, een friese Stabij en wat een heerlijk ding is het. Hij past helemaal in ons gezin en voor de kids kwam er een droom uit.

Kortom leuke en minder leuke dingen.

Momenteel zijn de blokken eruit, dus dat is best even afkicken denk ik hahaha.
Binnen verblijven nog wat jongen die deze en komende week zullen verhuizen naar nieuwe gelukkige baasjes, want dat geeft toch in deze hobby nog steeds een voldoening.  Zoals de meeste inmiddels weten is deze hobby toch wel erg verslavend. Ik begon er ooit met één zeg ik vaak en heb er nu 43, waarvan 4 pruimekopparkieten.  Maar ach wat is onze hobby mooi.
Op naar volgend jaar,.. :)

Er zijn inmiddels ook leuke ideeën om binnen het verblijf te gaan aanpassen en iets groter te maken,. Tja zo zeggen we elk jaar,. Nog even dit en dan zijn we eindelijk klaar hahahaha, we schuiven deze gedachten gewoon weer een jaartje op :)

Groetjes en truste :)
Kirsten

marie

Wat een goed kweekseizoen en wat een schatjes! Veel geluk verder!
!!!Flip!!!