2 mei 2025, 22:40:27

Mijn valkjes 2009,2010 en 2011

Gestart door Saar, 15 februari 2009, 17:02:48

« vorige - volgende »

Saar

Hopelijk zitten er mooie kleintjes tussen voor je Monique :D
Ik weet t geen foto's :-[ Maak ik vanmiddag goed... Kreeg nogal een leuk bericjt

En nu zit ik met een heel groot dilemma!!! :-\
Er is een baby caique geboren... En wij hebben 2e keus! Nu is dat natuurlijk hartstikke leuk, en het liefst zeggen we volmondig ja :D Maar we zitten nog steeds bij mijn schoonouders :-\ Beneden in de woonkamer neerzetten wil ik niet. Er lopen 2 katten rond en iemand in huis kan absoluut niet streng zijn dus dan heb je ook kans op gedragsproblemen. (die zegt gerust laat gaan als ie in de planten hangt en dat wil ik niet :p ::)) En dat wil ik niet... Dan zou ie bij ons in de slaapkamer komen te staan. Daar brengen wij ook het grootste deel van de dag door als we thuis zijn... En daar twijfel ik op dit moment heel erg over... Ik denk niet dat we het deze ronde doen... Of we moeten 10 juni die 19 miljoen winnen ;D Dan is een huisje ook geen probleem meer ::) ;) :P Ik ga overleggen met de kweekster... pfffff twijfels twijfels twijfels :-X

Caroline

Wat moeilijk.  :-\

Je gevoel zegt ja, verstandelijk weet je gewoon dat je het niet moet doen.

Mijn advies .... ga jullie saampies eerste lekker ergens settelen en neem dan een caique jong.  ;)

Sterkte met het nemen van de juiste beslissing.  :)

Groetjesssssss
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Anke

Hoi Saar,
Ik ben het met Caroline eens.
Eigenlijk weet je zelf al dat het nu niet kan.
En als je dan straks een leuk huisje hebt.... dan heb je iets om naar uit te kijken ;D

Maar eh een Caique... wat is dat eigenlijk?
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

B87

Ik denk ook dat je beter kunt wachten, hoe moeilijk het ook is!
Ik heb een zelfde keuze moeten maken. Ik heb altijd ratjes gehad(7 jaar lang), maar mocht er maar 1 tegelijk.
Ik wilde er graag 2, omdat dat leuker is voor de beestjes.
Ik heb toen de keuze gemaakt om met het nemen van nieuwe ratjes te wachten tot ik op mijzelf woon. Dit is dus nog niet het geval, vind het dan ook erg moeilijk.

Gelukkig mag ik wel 2 vogels van mijn ouders ;D

Dagboekje van Suzy en Gina
Suzy voor altijd in mijn hart! 31-10-'08/ 02-03-'10

Saar

Hoi dames,
Dank je wel voor het meedenken :-*
Qua ruimte zou het wel kunnen. Kooi hebben we ook al maar toch.. twijfels twijfels twijfels :-X Ik denk er nog over na, maar ik denk toch dat we nog even willen wachten.
Groetjes Saar :-*

Saar

Saar

Citaat van: Anke op 31 mei 2009, 15:08:04
Hoi Saar,

Maar eh een Caique... wat is dat eigenlijk?
Groetjes Anke

Hoi Anke,
Een caique is een kleine papegaai. Hij is ongeveer even groot als een bonte boer of een meyertje. Ze hebben een heel leuk karakter en ze worden beschreven als de clowntjes onder de gaaien :D Even een link naar een caique foto: http://www.papegaaienwinkel.be/img/zwartkop.jpg
Groetjes Saar :-*

Anke

Hoi,
Ach wat een schatjes :-* :-*
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

B87

Sweet! Worden die ook tam? :D

Ben benieuwd naar de valkjes/grasjes foto's! Moet zo werken, dus zal het daarna wel zien?! ;D

Saar

Citaat van: B87 op 31 mei 2009, 16:07:07
Sweet! Worden die ook tam? :D

Ben benieuwd naar de valkjes/grasjes foto's! Moet zo werken, dus zal het daarna wel zien?! ;D

Ja, we willen dan een tamme caique :)

En de foto's worden nu geupload dus ik denk dat je t vanaaf pas ziet... ;D Oow ik krijg een melding dat ie klaar is dus ik ga alvast wat posten ;D

Saar

Goed, we beginnen met de jongen van Hans en Grietje :D
De oudste

2e donsje

Saar

De 4 van Tina en Sjakie ( nr 5 ligt bij L&G)
Maybe een geelwangetje :o :D

donsje 2

Donsje 3

Donsje 4 ( vind ik er niet super uit zien :-\ )

Bij het koppeltje grasparkietjes.. De 'regenboogjes'

Saar

De jongen van Linkie en Guido groeien goed. Alleen voert Linkie weer erg ranzig :-X Ze knoeit nogal vaak, dus al het dons van de ukkies zit goed in de war ;D

En de 5 kleinere donsjes :D

De kleintjes Buffy en haar groene mannetje. SOrry voor de slechte foto's, ze bleven wiebelen ;D

Zoals jullie zien heb ik de bodembedekking eruit gehaald. Sommige hadden wiebelpootjes.. Nu staan ze al veel beter op de pootjes :D

De 2 van Plien en Sjors

Plientje :-*

Saar

Wilfred :-* :-* :-*

Eerste hapjes zelf eten :D

B87

Ben nog niet weg! Ow wat issie schattig! Kan je al een beetje eruit op maken of hij heel donker of juist licht wordt? Sweetie :-*