2 mei 2025, 22:37:13

Mijn valkjes 2009,2010 en 2011

Gestart door Saar, 15 februari 2009, 17:02:48

« vorige - volgende »

Saar

Citaat van: Wilma1 op 17 april 2009, 09:41:22
Dat mensne zo'n diertje toch in de viezigheid kunnen laten zitte, triest hoor  :-\ Hopelijk is de kooi nu bewoonbaar en beleven jouw vogels er plezier in!  :D

Hoe is het nu verder met de ouwe dames ???

Net als Yvon zegt, zou ik ook denken dat die dunnen kanarie ziek is  :-\ en de andere in een windhoos heeft gestaan  ;D
:-* Wilma

Heeeeeeey Wilma :D
Ja hij is nu in ieder geval weer schoon.. T enige wat er nog in moet is een zitstok en misschien een speeltje. Het is maar voor 2 daagjes tot de voliere weer schoon is :) Daarna ga ik er denk ik jonge valkjes in houden die tam gemaakt moeten worden en zelfstandig moeten leren eten :)

Met de oude dames en heren gaat t goed! De oude kanarie man vermaakt zich prima met z'n jonge popjes :) De zebravinkjes hebben een paar weken terug eitjes gelegd, maar die heb ik maar weggegooid... De mozambique sijsjes buiten doen t ook goed... Alleen de 2 mannen (1 van mij en 1 van Veronica) hebben telkens ruzie om het oude vrouwtje.. Niet dat die interesse heeft in de jongere man.. Ze blijft bij haar oude kereltje ;D Het diamant duifje doet t ook super! Hij is harstikke lief voor zijn vrouwtje en probeert regelmatig nestjes te bouwen... Daarnaast zit ie zich telkens uit te sloven, t vrouwtje te voeren en daarna probeert ie een wippie te maken ;D Ze hebben t voorjaar helemaal in hun bol hihi!

Maar je hebt zoveel leuke soorten onder de kanaries! Maar de kromme japan hoso blijft toch mijn favoriet!
Groetjes Saar :-*

Saar

Nou vanmiddag gaat de pret beginnen...
Ik moet eerst nog een keer naar de blokker, nog een kist halen van 45 liter zodat de trosgierst goed is opgeborgen.. 1 kist was net genoeg voor een kilootje of 7 ;D

Daarna moet ik naar de dierenwinkel om voer te bestellen.. Als ik t lief vraag brengen ze t ook wel thuis :) Daarna moeten we waarschijnlijk boodschappen doen.. En daarna kan ik de vogels uit gaan vangen... En ik kan jullie vertellen, ik kijk daar niet naar uit :-X

Saar

Zo ziet mijn kooi er ongeveer uit: klik hier
Alleen is die van mij bruin ipv groen en de tralies zijn goudkleurig. En t dak kan niet open :)

Saar

Ze zijn verhuisd :)
Het is op zich goed en snel gegaan, alleen Kuif het wildkleur mannetje is heel erg gestresst... Hij zat net te spugen terwijl er eerder op de avond niks aan de hand was :( Ik had ze ook liever in 2 kooien gesplitst, maar de hele bende heeft besloten dat ze met z'n allen in de nieuwe kooi wilde. Op Plien en Sjors na, die zitten bij ons in de kooi te dutten op 1 voetje :) Ik laat hem nu dus maar even zitten. Ik kijk later op de avond nog een keer bij hem... Hopelijk wordt dit hem niet teveel :'(

Saar

Kuif zit weer op 1 pootje te dutten... Ik houd hem in ieder geval goed in de gaten!

Gerdy

jeee wat een verhuizing..ben blij dat het allemaal is goed gegaan.

gr gerdy

Wilma1

Een hele volksverhuizing duzzz  ::) Arme Kuif! Morgen zal ie zich vast beter voelen  ;) Je hebt het in ieder geval achter de rug  :D

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Saar

Citaat van: Gerdy op 17 april 2009, 22:35:48
jeee wat een verhuizing..ben blij dat het allemaal is goed gegaan.

gr gerdy

Ik ook :)

Citaat van: Wilma1 op 17 april 2009, 22:44:00
Een hele volksverhuizing duzzz  ::) Arme Kuif! Morgen zal ie zich vast beter voelen  ;) Je hebt het in ieder geval achter de rug  :D

Ja ik hoop t.. Vind t zo zielig voor hem :(

Saar

Kuif was weer zichzelf vandaag :D
Alle vogies hebben de nacht overleefd... Ik heb de voliere al schoongekrabt en schoongeveegd, speeltjes eruit, zitstokken eruit enz... T enige irritante op dit moment is een zeer boze Sjaak.. Man die zit me toch een partij om zijn eitjes te krijsen :o
Ik heb t rolgordijn maar weer een stukkie naar beneden gedaan... En de muziek staat nu ook maar wat harder... Want doordat hij zo onrustig is, is de rest t ook ::) En ik zal je zeggen, dat is nu ff geen pretje om aan te horen ;D

Caroline

Succes met je grote schoonmaak!!!!  :P
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Saar

Citaat van: Caroline op 18 april 2009, 12:40:37
Succes met je grote schoonmaak!!!!  :P

Ja dank je ;D

Zo ff zitten... ben al vanaf 10 uur vanmorgen in de weer...
De voliere is schoongespoten :) Nu hoop ik dat ie snel droog is, dan kan Chiel de tegels er al uit halen. Vanavond de blokken maar alvast naar beneden halen... Ik ben al de hele middag bij ons in de kamer bezig... Voorjaarsspullen opruimen, de oude spullen weer terug zetten, tot de ontdekking komen dat ik een kale plek heb op de vensterbank... Dus ik ben eventjes een plantje gaan halen.. Nu moet ik nog een paar dingen schoonmaken en ook nog stofzuigen... En ik heb geen zin meer :-[ Maarja maar ffies doorbijten ;)

Saar

Om 19:00 zijn we gestopt voor vandaag...
Het aluminium is al op maat gezaagd,  er zijn al gaatjes voorgeboord en t zand ligt al in de voliere.  Morgen gaan de tegels er weer in. Dus ik hoop dat als alles goed gaat morgenavond de vogels weer in de vollie te kunnen plaatsen :)

Gerdy

gelukkig is het mooi weer en kan je lekker door gaan..

als een van de valkjes onrustig is met schreeuwen dan gaat de rest zich inderdaad ook onrustig gedragen ..niet zo lekker gehoor.

gr gerdy

Saar

*Yvon

YEAHHHHHHHH !!!!  ;D ;D

Laten ze nu maar alle eitjes in de blokken leggen.  ;D

Groetjesssss en succes !!!!  :D

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >