4 juni 2024, 15:08:14

Mijn valkjes 2009,2010 en 2011

Gestart door Saar, 15 februari 2009, 17:02:48

« vorige - volgende »

Saar

Nou vanmorgen met lood in m'n schoenen de voliére ingegaan... Gelukkig vond ik GEEN dode of zieke vogeltjes.
Ze lijken nu zelfs wat op te knappen nu ik ze geen AB meer geef.

Het diamantduifje en grasje lijken steun te hebben aan elkaar. Deze 2 heb ik gisteren samen gezet, want ze hadden de warmtelamp nodig. Het grasje waardeert de aandacht en een maatje, en waar het duifje gaat, gaat hij ook om lekker tegen haar aan te kruipen :-* Ze doen op dit moment alles samen. Samen slapen, samen eten, samen drinken etc.
Ik heb nu weer een beetje hoop dat het grasje het redt, en met het duifje komt het ook wel goed.

Vanavond ga ik er even rustig voor zitten om een brief te maken. Het is overduidelijk dat de vogels zijn gestorven door de AB :-\ Vanmorgen ook, was ik vogeltjes aan het tellen in de voliére. Schrok ik me rot omdat ik er eentje mistte... Toen drong het weer tot me door: Het popje wat je mist leeft niet meer... :-\ Hopelijk gaan er niet meer vogeltjes dood, en blijft de schade beperkt tot 'maar' 3 vogies :-\ Het is al erg genoeg zo :(

patty_dordtse valkjes

Fijn dat je je gevoel achterna bent gegaan.
ik zou zeer zekers een brief schrijven van het gevolg wat er gebeurd is.

gelukkig knappen het duiffie en de grasje goed op en dat ze lieve steun aan elkaar hebben.

groetjes mij
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

Larissa

hoi hoi

Gelukkig lijkt alles weer goed te gaan met de vogeltjes
Fijn dat het grasje en het duifje steun aan elkaar hebben

Ik zou zeker die brief schrijven en je gevoel er in zetten , het lucht jou alleen maar op en je ziet wel wat voor antwoord je terug krijgt.

S6

Groetjes Larissa

Saar

Even gauw voor ik ga slapen...
Ik heb de brief geschreven. 1 a4tje groot...
Heb er o.a. in gezet dat ik teleurgesteld ben, dat het vertrouwen weg is, en dat ik de VA onbeschoft vind hoe die aan de foon was enzo.
Alles wat er is gebeurd staat er in, met mijn mening er ook bij.
En als ze willen reageren, moet het schriftelijk...
Anders krijg je zo' wellus nietus spelletje aan de foon en daar heb ik geen zin in.
Mijn excuses voor eventuele typfouten, ik plaats dit vanaf m'n telefoon ;)
Groetjes Saar :-*

Saar

Henkie weegt 80 gram! 16 gram aangekomen sinds hij binnen zit 8)

Agnes


Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.


Saar

Van het weekend ga ik zijn voer weer een beetje aanpassen.
Dan ga ik valkenvoer en grasjesvoer mengen. Als hij weer helemaal fit is in mijn ogen, zal ik ontlasting opvangen en naar een andere VA sturen. Volgens mij heb ik namelijk al een keer ontlasting opgestuurd naar de VA in Driebergen. Maar dat zou ik ff na moeten kijken. Geeft hij aan dat de poep in orde is, dan mag henkie bij de andere 5. En dan blijft hopelijk die kooi leeg.... Er staan namelijk op dit moment 3!!! kooien extra in het kamertje... 1 TT kooi met een kanarie en het mozambique poppetje. Terug zetten in de kamervoliere gaat niet. De gele kanarie man wordt dan aangevallen door de witte kanarie man ::) En het mozambique poppetje zou dan worden gegrepen door het andere koppel mozambiquejes, deze zijn hartstikke broeds en accepteren helemaal niks van elkaa op dit moment.

Dan heb ik de ziekenkooi van de valken, daar heeft Tina al ingezeten en nu zit Henkie er in...

En dan heb ik nog een klein kooitje staan onder de warmtelamp met het kietje en t duifje erin ::) Op dit moment staan er dus 6!!! vogelkooien en 1 hammiekooi in t kamertje.. Dus ik zal heel blij zijn als ik in ieder geval die ziekenkooien op kan ruimen. Ik blijf namelijk stoffen en stofzuigen :o Van het weekend ga ik in ieder geval eerst kijken voor een luchtreiniger die je op meerdere standen kan zetten. Dat zal ik wel nodig hebben denk ik met al die extra vogeltjes binnen ::)

patty_dordtse valkjes

hey,

ben zeer benieuwd naar hun reactie.

en super dat die zoveel is aangekomen  :-*
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

Anja

Top van Henkie zeg.

Heb je de brief wel aangetekend verstuurd? Dan kunnen ze nooit zeggen dat ze die niet gehad hebben namelijk.

Enne dank je wel nog een keer. Morgen is het dan zover. Kan bijna niet wachten.

Saar

Citaat van: Anja op  3 februari 2011, 10:21:58
Top van Henkie zeg.

Heb je de brief wel aangetekend verstuurd? Dan kunnen ze nooit zeggen dat ze die niet gehad hebben namelijk.

Enne dank je wel nog een keer. Morgen is het dan zover. Kan bijna niet wachten.


Hoi Anja,
Ik heb de brief niet aangetekend verstuurt. Vond ik niet nodig.
Ik wacht vandaag nog even af,en hoor ik niks dan hebben ze besloten om er niet op te reageren. Het is voor mijn gevoel afgesloten sinds ik de brief heb verstuurd. De rijstvogels lieten ook weer een mooi liedje horen vanmorgen sinds de AB. De enige 2 vogeltjes die nog wat op moeten knappen zijn Hans en Pér. Hans voelt zich namelijk nog steeds niet fit genoeg om een wippie te maken met de zitstokken :-\ Komt vast wel goed. :)

En graag gedaan hoor! Ik ben echt heel benieuwd hoe Coco op haar reageert :D

TheaV

Ook hier is veel  gebeurd..... De brief schrijven is goied, als jij er een goed gevoel bij hebt. Wat een  toestand. En Henkie... tjonge, tjonge, blijft een kanjer!
Dikke knuf van Max..... superMax! Wat een eigen karakter zit daar in!!! En ik denk echt dat hij de prater is..... kom ik nog met zekerheid achter.


Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

Saar

Citaat van: TheaV op 10 februari 2011, 06:49:09
Ook hier is veel  gebeurd..... De brief schrijven is goied, als jij er een goed gevoel bij hebt. Wat een  toestand. En Henkie... tjonge, tjonge, blijft een kanjer!
Dikke knuf van Max..... superMax! Wat een eigen karakter zit daar in!!! En ik denk echt dat hij de prater is..... kom ik nog met zekerheid achter.


Henkie is idd een kanjer :-*
Het gekke mannetje heeft sinds ie binnen zit z'n stembanden weer gevonden ;D ;D ;D Hij zit dan zoooooo lief te fluiten dat je spontaan verliefd op hem wordt!

Ben benieuwd of Max idd de prater is. Uit Linkie en Guido zijn zover ik weet maar weinig jongens gekomen :-\ Dus dat zou wel bijzonder zijn :D

TheaV

Intussen is het echt duidelijk wie hier de prater is..... Idd Max!! Ik hoor nu ook : " ja" en " kom hier" . Dus super gaaf!!!!


Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

Saar

EVEN EEN ALGEMENE WAARSCHUWING!!!
Waar ik dus bang voor was/ben, klopte dus...
Zoals in mijn dagboekje te lezen staat, is dat er veel problemen tussen mij en dierenkliniek Feld zijn geweest sinds ze me AB hebben opgestuurd, en 3 vogels dood zijn gegaan en er 2 ziek waren geworden. Ik heb net een andere VA aan de lijn gehad... En de dierenartsen die er nu zitten ZIJN GEEN VOGELARTSEN!!!!! Ze doen het met notities van Feld :o :o :o
Dus denk aub goed na of je nog wel met je vogel daar naar toe gaat, of ontlasting opstuurt.!!!!!!!!!