4 mei 2025, 05:19:07

Mijn valkjes 2009,2010 en 2011

Gestart door Saar, 15 februari 2009, 17:02:48

« vorige - volgende »

Saar

patty_dordtse valkjes

Hele mooie foto's heb je weer geplaatst...

lekker in de rui en die kuifjes  ;D

:-*
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

Always look..

Wat een boellie foto's, Saar  ;D :o

Saar

Ondanks de kou, doen de vogeltjes het goed buiten!
Ik had alleen ruzie met t slot vanmorgen.... Het slot wilde niet open :-X

De valkjes zijn buiten nu min of meer klaar met de rui.
Er zijn er nog een paar met lelijke kuifjes en staartveren, maar het ergste hebben ze gehad.

Moby zat zondag weer lekker gek te doen. Zat te headbangen, te fluiten, mij te versieren en hij moest heel veel kroelaandacht hebben. Toen ik hem op een gegeven moment terug zette op stok, zei hij: Eccooooo kiebuh! Met andere woorden: Mocht niet weg moest doorgaan ;D En toen ik weg ging was t netjes: doei doeiiii dag Eccootje...

Het komt er dan zo eigenwijs uit he..... :P En op dat soort momenten baal ik er best van dat hij buiten zit.. :-\

*Manon*

hoi hoi Saar,

Wat een mooie foto ronde weer zeg!
Al je mooie valkjes, duifjes en parkietjes weer kunnen bewonderen... erg leuk!

Fijn weekend!

Groetjes Manon

Saar

Ik wil iedereen via deze weg fijne feestdagen wensen!
Zoals veel mensen van jullie wel zullen weten ben ik een kerstjunkie ;D Bij deze dus 3 filmpjes van onze kamer. De vogels zitten ook in kerstsfeer, maar daar heb ik nog geen filmpje van...
http://www.youtube.com/watch?v=zBwzUMnjmrE

http://www.youtube.com/watch?v=OrkSfJsxkzE

http://www.youtube.com/watch?v=HOmCG1k6nww

Anja

Mooie foto's Saar.

Enne dank je wel voor je kerstkaart.

Knuf,

Anja

Saar

Ze zat in het binnenhok op de grond vanmiddag.... Toen dacht ik in eerste instantie dat ze een ei ging leggen.... Dat doet ze namelijk wel vaker rond deze tijd van het jaar :-X. Toen ik een kans zag om haar te pakken was ze best magertjes voor haar doen... 74 gram :-\ Ze zit nu binnen in een kooi en eet zich helemaal rond. Morgen even ontlasting opvangen... Kijken of ze daar wat in kunnen vinden.

Saar

Ik heb haar na het posten van het vorige bericht gewogen, en de weegschaal gaf nu 76 gram aan. Ze zit nu op te grond :-\ te slapen, maar wel op 1 pootje....

Morgen ga ik ook in de voliere poepjes opvangen. Yvon kwam met dit idee. Dan stuur ik de ontlasting van Tina en van de vogels buiten wel in een keer op. Ben benieuwd of er wat uit komt.....

Saar

Tina heeft een papje gehad vanavond met druivensuiker. Haar ontlasting was best donker :-\ Nu maar duimen....

Caroline

Ik duim voor Tina.

Sterkte!!  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Saar

Citaat van: Caroline op 19 december 2010, 08:40:50
Ik duim voor Tina.

Sterkte!!  :-*

Thnx :-*
Vannacht werd ik om het 1,5 uur wakker. Even een zaklampje gepakt en zo telkens bij haar in het kooitje gekeken. Vannacht zat ze zelf met d'r koppie in d'r veertjes te slapen. Er zit wel veel meer pit in gelukkig! Dus ik ga straks weer proberen om er nog een papje in te krijgen. En d'r gewicht zit inmiddels weer op 75 gram....

Saar

Tina zit op d'r hoogste stokje onder de warmtelamp 8)
Daar is het een graad of 30! En.... ze woog net 77 gram :D
Heb nog geen goede poepjes kunnen opvangen/gevonden. Aan 1 keutel hebben ze niet veel... :-X Morgen maar weer even kijken of ik er wat meer kan vinden.

Anja

Merry★* 。 • ˚ ˚ •。★Christmas★ 。* 。*FROM OUR HOUSE TO YOURS!!
° 。 ° ˚* _Π_____*。*˚★ 。* 。*。 • ˚ ˚ •。★
˚ ˛ •˛•*/______/~\。˚ ˚ ˛★ 。* 。*★ 。* 。*
˚ ˛ •˛• | 田田|門| ˚And a happy new year... to all my friends thank you and enjoy 2011 .....

Ton, Anja, Jeroen en Lisa

Saar

Even een update :)
Met Tina gaat het naar omstandigheden goed.
De warmtelamp doet z'n werk goed en ze is heel pittig :D Ze blaast, ze moppert en gaat gauw aan de andere kant van de kooi zitten. Deze week ga ik weer minderen met trosgierst. Krijgt ze er nog een bakje pellets bij. Moet ze maar kijken wat ze eet. Hopelijk wat meer zaadjes, op dit moment is ze nogal kieskeurig.... :-X Ik zal haar vanavond weer eens wegen.

Ik heb wel een belangrijke beslissing gemaakt... Als ik zo naar de conditie van de vogies kijk, hebben de vogies die afgelopen jaar een nest hebben gehad, door de vroege kou een flinke opdonder gehad :-\. Tina heeft afgelopen kweekjaar extreem veel eitjes gelegd in verschillende blokken en vervolgens ook nog 3 jonge grootgebracht. Zij zit nu binnen bij te komen :-\ Van linkie en Guido geeft Guido zich altijd voor de volle 200%... En wat zie ik... Guido is er qua conditie slechter aan toe dan vorig jaar.. Bij Moby en Kyra, geeft Moby zich meer en hij is er ook minder aan toe qua conditie... Niet ziek ofzo, maar lang niet zoveel spek op het buikje als ik van ze gewend ben. Bij de grasjes heb ik 5 jongen gehad, over 2 nesten. Papa kiet heeft zich helemaal gegeven, en hij leeft niet meer :-\ Om deze rede heb ik besloten om te STOPPEN met kweken in de buitenvoliére.

Ik zal voor in huis dus kweekkooien moeten aanschaffen. 2 Voor de valkjes, en 2 kooien voor de grasjes. Daarnaast wil ik ook een ziekenkooi/babykooi aanschaffen. De kweekkooien moeten wel makkelijk uit elkaar kunnen, want als ik dan niet kweek staan ze ook niet in de weg. De kans is dus groot dat ik geen donsjes heb volgend jaar. Maar dat maakt me niet uit, gezondheid van de volwassen vogels gaat voor.

De voliere zal van het voorjaar helemaal schoongespoten worden en op sommige plaatsen zal het gaas vervangen worden. En dan komt er een mooie grote speeltuin in de voliere waar ze lekker op/mee kunnen spelen :)

De 6 jonge valkjes zijn helemaal in hun sas. 2 beginnen zelfs Moby na te praten :D Doei doei en eccootje hoor ik al heel vaak voorbij komen :) Meer heb ik even niet te vertellen op dit moment.

Ik wil jullie allemaal vast een gelukkig nieuwjaar wensen!
Groetjes Saar :-*