3 mei 2025, 16:57:07

Mijn valkjes 2009,2010 en 2011

Gestart door Saar, 15 februari 2009, 17:02:48

« vorige - volgende »

B87

Whaha hij zit zich gewoon op te g**len aan het andere koppeltje :P

Al een vriendinnetje voor Gerrit gevonden? Hij is er duidelijk aan toe!

Dagboekje van Suzy en Gina
Suzy voor altijd in mijn hart! 31-10-'08/ 02-03-'10

Saar

Nope nog niet...
Heb wel een schitterend popje gezien bij de dierenwinkel!
Maar ik doe Gerrit en het popje daar geen plezier mee...
Het is een opalientje, niet tam en dus ook niet geel :-\
Dus dat doen we maar niet ;) ik neus nog wel ff op t forum rond :)

*Manon*

Hahaha mooie foto's hoor!!

Succes met je zoektocht naar een mooi meisje voor Gerrit!  :D

Gerdy

ach arme Gerrit..hij zal nog even moeten wachten tot jij een geschikt popje voor hem hebt gevonden.

gr GERDY

Saar

Citaat van: *Manon* op  5 mei 2010, 10:04:02
Hahaha mooie foto's hoor!!

Succes met je zoektocht naar een mooi meisje voor Gerrit!  :D

Thnx ;D

Ik hoop ook snel een meissie voor hem te vinden.
Moet wel goed komen met al die donsjes die er zijn/ eraan komen :)

Citaat van: Gerdy op  5 mei 2010, 11:17:01
ach arme Gerrit..hij zal nog even moeten wachten tot jij een geschikt popje voor hem hebt gevonden.

gr GERDY

Idd... hij zal geduld moeten hebben ;)

Saar

Fototijd :D
Sjors

Plientje...

Van links naar rechts:
Bonte popje, Teen, Kyra en Grietje

De stevige Kyra

Tina

Lekker trosgierst eten

Kuif

Hans

Linkie, Guido en Hans

Guido. Teen, Grietje en Kuif

Lekker eten

Tina en Linkie

Kyra

Anke

Hoi Saar,
Wat een leuke foto's heb je geplaatst.
Je beestjes hebben soms best aparte namen.
Hi hi Teen??  Vertel eens... :)

Ik hoop dat je snel een mooi geel popje voor Gerrit vindt.
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Saar

Thnx :-*
Er komen er meer aan, en dan zal ik ff over Teen vertellen :)
BRB ;)

Saar

Dit was het zo :D In mijn boekje bij andere dieren komen ook foto's :)

Saar

Citaat van: Anke op  5 mei 2010, 18:10:13
Hoi Saar,
Wat een leuke foto's heb je geplaatst.
Je beestjes hebben soms best aparte namen.
Hi hi Teen??  Vertel eens... :)

Ik hoop dat je snel een mooi geel popje voor Gerrit vindt.
Groetjes Anke

Toen ik hier ging wonen bij m'n schoonouders, zijn alle vogels naar buiten verhuisd. Alleen bij Teen ging het niet goed met z'n tenen de eerst volgende winter :-\ Door de kouw was hij een paar nageltjes verloren. Hij kon zich er goed mee redden gelukkig. Maar door de kou begon zijn pootje op te zwellen. En dat heb ik nooit doorgehad :-\ Op een gegeven moment viel het me wel op dat het ringetje heel strak om zijn pootje heen zat :-X IK heb hem ff uitgevangen, bleek hij dus een grasparkietenring om te hebben van 4,5 mm :o :o :o In overleg met een VA heb ik de natuur zijn gang laten gaan...

Is niet ideaal, ik weet het maar Teen is nogal een stress kip en een operatie of een ritje zou hem fataal kunnen worden.  Ik heb hem toen goed in de gaten gehouden of hij er geen last van had of dat er ontstekingen in zijn pootje kwamen. Dat is gelukkig niet gebeurd. Het voetje is er op een gegeven moment afgevallen en er kwam een mooi geheeld stompje tevoorschijn. Daar komt zijn naam 'Teen' vandaan... :)
Hij kan zich er goed mee redden, slaapt zelfs op het stompje en heeft een lief vrouwtje :) Kan ondanks zijn handicap een goed valkenleventje lijden :D

Gerdy

hihi wat een verhaal over Teen..

Ik heb echt zitten genieten van je foto's..heerlijk gewoon al dat spul zo te zien.

gr gerdy

Saar

Thnx Gerdy :-*
Ik hoor eigenlijk te slapen, maar die rooie :censuur kat van de buren hing net weer in de voliere!
Chiel heeft hem eerder op de avond ook al de tuin uitgeschopt!
Ik heb niks tegen katten we hebben er zelf ook 2, maar deze blijft terug komen.
Water helpt jammer genoeg niet. Hij is echt te stom om te begrijpen dat als ie water over z'n kop krijgt dat ie weg moet blijven.
Ik denk dat ik morgen maar eens ga kijken wat ik nog kan doen. Anders zal ik toch andere maatregelen moeten nemen. Praten met die mensen heeft jammer genoeg ook geen zin.
Is al een keer geprobeerd en er word dan doodleuk gezegd het is mijn kat en ik maak zelf wel uit wat ik er mee doe..
Zijn echte aso mensen :-X nou ik ga maar weer proberen te slapen..
Hopelijk blijft ie weg en komt ie vannacht niet terug.

biene

bah dat is inderdaad behoorlijk irritant zeg (zacht uitgedrukt)  >:( .
mijn opa had vroeger schrikdraad tegen de voliere gemaakt omdat er behoorlijk veel katten in de buurt woonden en ook regelmatig in de  voliere hingen. hielp echt goed, en de katten houden er ook niks aan over, want dat is natuurlijk ook niet de bedoeling ;) .
hij had t met een soort oogjes (weet iemand hoe dit heet?) vastgemaakt zodat de vogels er niet bij konden komen. hoop dat je snapt wat ik bedoel?
wel asosiaal  dat die mensen er zelf niks aan doen  >:( je wilt toch niet dat andere mensen last hebben van jou huisdier  ???

Saar

Gelukkig is dat :censuur beest niet terug gekomen.
Ik ga het er toch maar eens met chiel erover hebben om schrikdraad voor de voliere te doen. Ik doe het liever niet, vind het zo'n rotgezicht! Maar als dat beest iedere nacht weer in de voliere hangt, dan heb ik geen keus ben ik bang :-\
Ik wil graag mijn vogels heel houden, en ik wil zelf ook genoeg nachtrust hebben ::)

Saar

Citaat van: biene op  6 mei 2010, 09:28:39
bah dat is inderdaad behoorlijk irritant zeg (zacht uitgedrukt)  >:( .
mijn opa had vroeger schrikdraad tegen de voliere gemaakt omdat er behoorlijk veel katten in de buurt woonden en ook regelmatig in de  voliere hingen. hielp echt goed, en de katten houden er ook niks aan over, want dat is natuurlijk ook niet de bedoeling ;) .
hij had t met een soort oogjes (weet iemand hoe dit heet?) vastgemaakt zodat de vogels er niet bij konden komen. hoop dat je snapt wat ik bedoel?
wel asosiaal  dat die mensen er zelf niks aan doen  >:( je wilt toch niet dat andere mensen last hebben van jou huisdier  ???

Dat ga ik waarschijnlijk ook maar doen. Het is echt maar 1 kat die dit doet. De andere zijn zich echt een paar keer kapot geschrokken en komen dus niet meer terug. Deze kat is zelfs al een keer in de vijver gevallen omdat ie zo schrok! En gewoon weer terug komen >:(

Ze zetten ook vaak zat de muziek zo hard dat de trap trilt ::)  Er zijn eerder ook al mensen bezig geweest met een advocaat omdat ze een hond hadden die begon te janken zodra die alleen zat. Op een gegeven moment gingen ze naar de tilburgse kermis... Zijn om 10 uur 's morgens weggegaan, kwamen pas rond half 2 's nachts thuis ::) En die hond maar janken :-\ Ik Zeg altijd maar: ze worden vanzelf nog wel een keer gepakt voor hun gedrag ;)