25 april 2024, 12:01:58

Mijn valkjes 2009,2010 en 2011

Gestart door Saar, 15 februari 2009, 17:02:48

« vorige - volgende »

Saar

Citaat van: Rianne op 16 februari 2009, 12:56:12
Citaat van: Saar op 16 februari 2009, 11:44:28
Citaat van: Rianne op 16 februari 2009, 10:22:50
Gefeliciteerd met je nieuwe dagboek! Ben ik meteen weer helemaal bij ;) Je hebt leuke koppels :)


Dank je :D
Wat ik wel erg jammer vind dat er veel wildkleurtjes ertussen zitten. Maar de leuke splitten maken dat wel weer goed :D
Groetjes Saar :-*


Idd, en wildkleur is toch de oervorm dus de kans dat je daar zwakkere jongen van krijgt is stukken kleiner als bij bijv een fallow lutino, om een voorbeeld te geven. :)
Ach, als ze maar lief zijn en/of mooi om naar te kijken. Ik heb er 2, en het wildkleurtje buiten durft zonnepitjes aan te pakken en aan mijn haar te peuteren :) Dan maakt z'n kleur me echt niet uit hoor, zo lief! ;)


Ja dat is ook wel weer zo :D Ik heb ook altijd een paar valkjes die bij me komen zitten als ik de voliere in ga :) Plientje, Sjors en Kyra. Soms komt Tina er ook nog wel bij zitten, maar die moet ik wel omkopen met trosgierst ;D De rest scharrelt meestal rustig op de grond als ik in de voliere sta :) En heeeeeel soms komt Guido spontaan op mijn hoofd zitten... Vind ik alleen niet zo geslaagd, dus die laat ik nooit zitten ;)

*Manon*

In het begin toen ik net een valkje kreeg, toen had ik helemaal niks met wildkleurtjes, tot Boyke bij ons kwam, die was geloof ik bont, maar toch veranderde zijn koppie in geel en ik vond hem zo leuk.... ook hij leerde het snelst van allemaal en kon als eerste heel goed fluiten dus wel heel leuk hé... nu ben ik ook helemaal verliefd op die mooie wildkleurtjes... ooit hoop ik nog eens een popje in mijn bezit te kunnen krijgen... toekomst toekomst toekomst  ;)

De splitten van je vogels zijn wel gaaf inderdaad, dus ook mooie verschillende jongen... kijk... dat dan weer wel  ;) ;D ;D ;D

Liefs Manon

Saar

Citaat van: *Manon* op 16 februari 2009, 13:07:49
In het begin toen ik net een valkje kreeg, toen had ik helemaal niks met wildkleurtjes, tot Boyke bij ons kwam, die was geloof ik bont, maar toch veranderde zijn koppie in geel en ik vond hem zo leuk.... ook hij leerde het snelst van allemaal en kon als eerste heel goed fluiten dus wel heel leuk hé... nu ben ik ook helemaal verliefd op die mooie wildkleurtjes... ooit hoop ik nog eens een popje in mijn bezit te kunnen krijgen... toekomst toekomst toekomst  ;)

De splitten van je vogels zijn wel gaaf inderdaad, dus ook mooie verschillende jongen... kijk... dat dan weer wel  ;) ;D ;D ;D

Liefs Manon


Ik snap precies wat je bedoelt met een wildkleur popje... Zo lief en zo rustig dat die uit die kleine oogjes kijken. Vroeger vond ik die echt lelijk :-[ Maar nadat ik Ludo op zag groeien tot een mooi popje heeft het toch iets speciaals gekregen. Ik hoop wel dat ik NIET verliefd word op een klein valkje dit jaar.. Ik ken mezelf en dan ga ik Chiel de oren van zijn hoofd af zeuren :-[
Groetjes Saar :-*

danielle

Hoi Saar,
Wat een mooie intro heb je gemaakt. Wel handig voor mij, want heb je vorig boekje niet helemaal gelezen. En nu ben ik helemaal op de hoogte wat voor een mooie valkjes je hebt.
Dus als je het goed vind kom je vanaf nu ook volgen  ;) .

Groetjes van Danielle

Saar

Citaat van: danielle op 16 februari 2009, 20:25:03
Hoi Saar,
Wat een mooie intro heb je gemaakt. Wel handig voor mij, want heb je vorig boekje niet helemaal gelezen. En nu ben ik helemaal op de hoogte wat voor een mooie valkjes je hebt.
Dus als je het goed vind kom je vanaf nu ook volgen  ;) .

Groetjes van Danielle


Dank je :D En natuurlijk vind ik dat goed ;)
Groetjes Saar :-*

*Yvon

Hoi hoi

Gefeliciteerd met je 2de boekje !!  ;D
En ook heel veel succes met de aankomende eitjes.  ;)

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Saar

Citaat van: *Yvon op 16 februari 2009, 23:28:12
Hoi hoi

Gefeliciteerd met je 2de boekje !!  ;D
En ook heel veel succes met de aankomende eitjes.  ;)

Groetjes Yvon



Dank je wel :D
Groetjes Saar :-*

Saar

het eerste valkparkietenei ligt in het binnenhok ::)

*Manon*

Kijk aan....  :D :D :D
van wie is dit eitje? wellicht heb je het al wel verteld, maar ben de draad effe kwijt....  ???

Saar

Citaat van: *Manon* op 17 februari 2009, 10:34:00
Kijk aan....  :D :D :D
van wie is dit eitje? wellicht heb je het al wel verteld, maar ben de draad effe kwijt....  ???


Nou er waren er meer aan t kibbelen om t binnenhok, maar aan de wiebelende kont te zien is het Tina... ::) Ze is veels te vroeg >:( Morgen dan maar mijn 40 nep eitjes mee naar beneden nemen ::)


Citaat van: *Yvon op 16 februari 2009, 23:28:12
Hoi hoi

Gefeliciteerd met je 2de boekje !!  ;D
En ook heel veel succes met de aankomende eitjes.  ;)

Groetjes Yvon


ZEG YV HEB JIJ HET SOMS AANGEVOELD? ??? ??? ;D ;)
Groetjes Saar :-*

Saar

Nou ik weet nu voor 100% zeker dat dit ei van Tina is... Ze laat niemand meer in het binnenhok op SJakie na... Ze hebben Sjors al te grazen gehad door hem hard aan zijn kuifje te trekken >:( Nu zit er dus een opgedroogde bloedvlek in zijn kuifje :'( Hopelijk gaan die 2 iets rustiger aan doen, anders moet ik ze naar binnen halen :-\

Rianne

Vaak lost het zichzelf wel op, ik zou het nog even aankijken. Ik haal nooit valkjes naar binnen als ze wat territoriaal worden, laat ze het zelf maar uitzoeken. Vaak als er goed vast gebroedt wordt, hebben ze geen tijd meer om anderen weg te jagen :)

Saar

Citaat van: Rianne op 18 februari 2009, 11:51:50
Vaak lost het zichzelf wel op, ik zou het nog even aankijken. Ik haal nooit valkjes naar binnen als ze wat territoriaal worden, laat ze het zelf maar uitzoeken. Vaak als er goed vast gebroedt wordt, hebben ze geen tijd meer om anderen weg te jagen :)


Nou ik hoop maar dat dat snel gebeurd... Anders doe ik overdag t binnenhok maar dicht. Dat is ook nog een optie :)
Ik heb in ieder geval het ei omgeruild voor een nepperd, ik wil nu nog geen donsjes :-\ Hopelijk is het weer in maart beter, dan kunnen we gauw aan de schoonmaak enzo..
Groetjes Saar :-*

*Manon*

Hoi Saar.... nog net geen knokpartijen dus bij jou in de voliere  :-[

Sjoooo jij haalt de eitjes weg... ja is natuurlijk ook wel het beste he, tis natuurlijk nog veel te koud nu, maar vind je dat nou niet moeilijk??
Ik denk niet dat ik dat zou kunnen... zou hemel en aarde bewegen om het eitje uit te kunnen laten komen.... denk ook niet dat ik dus het type ben voor het kweken van buiten...  ::)
Maar goed, nu kunnen ze wel alvast oefenen hé... ook leuk  ;)

Saar

Citaat van: *Manon* op 18 februari 2009, 18:58:24
Hoi Saar.... nog net geen knokpartijen dus bij jou in de voliere  :-[

Sjoooo jij haalt de eitjes weg... ja is natuurlijk ook wel het beste he, tis natuurlijk nog veel te koud nu, maar vind je dat nou niet moeilijk??
Ik denk niet dat ik dat zou kunnen... zou hemel en aarde bewegen om het eitje uit te kunnen laten komen.... denk ook niet dat ik dus het type ben voor het kweken van buiten...  ::)
Maar goed, nu kunnen ze wel alvast oefenen hé... ook leuk  ;)


NOu, zolang ik geen aderen zie, heb ik er geen problemen mee ;) Zie ik er echt iets in zitten, ja dan zou ik ook wel proberen om t eitje ergens onder te brengen. Maar dat voorkom ik dus iedere keer ;)
Groetjes Saar :-*