16 juni 2024, 06:55:51

Mijn valkjes 2009,2010 en 2011

Gestart door Saar, 15 februari 2009, 17:02:48

« vorige - volgende »

Saar

Gisteren weer druk in de weer geweest met een schuurspons en poetsdoeken.. Ik heb alle kooien weer een uitgebreide schoonmaakbeurt gegeven. Dus alle stokken er weer uit, speeltjes schoonmaken enz.. De tropen namen het me niet in dank af. Stuiterde alle kanten in de kooi :-\ Met name de nieuwelingen ::) Ik kan echt merken dat die weinig contact met mensen hebben gehad om het zo maar te zeggen. Zodra ik ze nieuw eten en water geef, denken ze altijd dat ik ze maar moet pakken :-\. Wordt wel minder als de kamervoliere er staat. Nu ik weet waar ik aan toe ben met mijn contract enzo, bestel ik hem volgende maand. Zou het deze maand doen, maar durfde het even niet :-[ De hammiekooi heb ik namelijk van Chiel gekregen ;) Dus daar hoefde ik niet naar te kijken om het zo maar te zeggen :)
Groetjes Saar :-*

anika_en_spirit

Hoi Saar,

Gefeliciteerd met je hamstertje, wat een schatje! Ik heb zelf ook altijd hamstertjes gehad toen ik kleiner was, het zijn leuke beestjes. Gave kooi ook, daar zal je nieuwe aanwinst vast en zeker blij mee zijn  ;D.

Vandaag druk in de weer geweest zo te lezen. Nouja, dan is alles wel weer lekker fris en fruitig. Hopelijk gaat het met de tropen straks beter als de kamervolière er is.

Fijne avond nog :)
Liefs, Anika
Spirit, Senna, Lucky, Shine, Skye, Syara, Soë, Sterre, Sero & Sweet!


Saar

Citaat van: anika_en_spirit op 26 oktober 2009, 20:00:36
Hoi Saar,

Gefeliciteerd met je hamstertje, wat een schatje! Ik heb zelf ook altijd hamstertjes gehad toen ik kleiner was, het zijn leuke beestjes. Gave kooi ook, daar zal je nieuwe aanwinst vast en zeker blij mee zijn  ;D.

Vandaag druk in de weer geweest zo te lezen. Nouja, dan is alles wel weer lekker fris en fruitig. Hopelijk gaat het met de tropen straks beter als de kamervolière er is.

Fijne avond nog :)


Dank je :)


Saar


Gerrit was stil toen ik binnen kwam lopen. Ja wat wil je.... Hij heeft een sfeerlampie en zat dus te dutten. Ik heb meteen weer een raar gevoel in mijn buik :-X :-[ Mezelf wel een beetje gerust gesteld, hij heeft een schona cloaca, ruikt niet zuur en zijn gewicht is super! 86 gram :o :D Pfff kan echt merken dat ik aan Ludootje een trauma heb overgehouden :'( :-[ :-\

Always look..

* knuffel *
Ik herken het gevoel wel hoor als de mannen hier stil zijn als ik binnen kom durf ik bijna niet in de kooi te kijken  :-\ :-[

Maar idd als hij schoon is niet zuur ruikt en goed op gewicht is moet je proberen jezelf gerust te stellen!
Ook een keer vroeg naar bed kan Gerrit heerlijk vinden!

Erg eigenlijk he..
Zijn ze te enthousiast is het niet leuk  ::) en zijn ze een keertje stil is het ook niet leuk..

Geef Gerrit maar een kuss van mijn mannen!

xx Sanne

Saar

Citaat van: Always look.. op  2 november 2009, 20:13:04
* knuffel *
Ik herken het gevoel wel hoor als de mannen hier stil zijn als ik binnen kom durf ik bijna niet in de kooi te kijken  :-\ :-[

Maar idd als hij schoon is niet zuur ruikt en goed op gewicht is moet je proberen jezelf gerust te stellen!
Ook een keer vroeg naar bed kan Gerrit heerlijk vinden!

Erg eigenlijk he..
Zijn ze te enthousiast is het niet leuk  ::) en zijn ze een keertje stil is het ook niet leuk..

Geef Gerrit maar een kuss van mijn mannen!

xx Sanne


Knuffie terug :-* En gerrit heeft zijn kusje gehad.
Had hem net maar ff meegenomen naar beneden en hij was meteen weer alert. Poepte weer op me voor de verandering :P maar het was een voorbeeld poepje :D Ik moet echt leren om niet meteen aan Ludo te denken. Haar verlies heeft me toen zó veel pijn gedaan.... Mijn grootste nachtmerrie is dat het nog een keer gebeurd :-\. Maar dat zal iedereen wel hebben die dit heeft meegemaakt.
:-* Saar

Always look..

Je kan heel stoer zeggen dat moet ik eens leren "niet meteen aan Ludo denken bij zo'n situatie" maar je gevoel werkt helaas niet zo makkelijk..
ik ken het helaas ook en als ze een keer stil zijn denk ik ook meteen aan Diddie en Vito, dat zal wel altijd zo blijven..
Tis een grote angst voor ons valken liefhebbers (en ook andere dieren natuurlijk) om het diertje waar je immens veel van houd kwijt te raken.

ben blij dat hij weer lekker actief was en al was het dan op jou  :-\ ben blij dat hij een voorbeeld poepje heeft neer gelegt!

xx vanuit hier!

Saar

M'n kereltje was weer lekker zichzelf vanmorgen.
Kreeg een hele serenade naar mijn hoofd gegooid.. ;D Als dank kreeg ie een kroel van me :D Voelde me meteen een stuk beter! Hij kan tegenwoordig een fluitje nadoen en het welbekende klik geluid! Nu probeer ik bij Gerrit en Harry het bouwvakkersfluitje erin te krijgen, maar dat gaat nog niet zo makkelijk. Ze gooien alles door elkaar met t gevolg dat ik er dan om moet lachen ;D :-[ Moet ik ook mee oppassen.. Ik heb een valk (Moby) in de voliere zitten die me iedere keer na lacht zodra ik de slappe lach heb :o :-[ Zodra je hoest hoor je in de verte ook een echo :P Dus ja, laat ik het zo zeggen, bijna al mijn vogels zijn prettig gestoord :P

Caroline

Fijn dat het loosalarm was.  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Saar


Saar

Vanmorgen was Gerrit toch weer stil.
Niet dat hij ziek overkomt, maar eerder alsof ie in de rui kan gaan. Lag ook 1 veertje op de grond en de grasjes binnen zijn ook allemaal lekker in de rui. Dus dat zou een logische verklaring kunnen zijn. En zodra Gerrit wil gaan fluiten, overtroeft Harry hem en probeert Gerrit het niet meer ::) Harry kan veel harder schreeuwen namelijk. Vanmiddag zal ik hem weer eens wegen en Gerrit even lekker verwennen met kroeltjes en kusjes :) Zal ie vast waarderen ;)

Dierenfreackske

Hoi, arme Gerrit, vast een beetje in de rui aan het komen he, hier zijn ook een paar stille valkjes nu door de rui ook hoor! Soms zijn ze er echt wel duidelijk anders door dan normaal he, grtjs. Ann :D



Anja

Hoi Saar,

ik hoop dat het alleen de rui is wat Gerrit dwars zit.
Verwen hem maar lekker.

Liefs,

Anja

Saar

Hoi Anja en Ann,
IK ben er inmiddels zeker van dat het de rui is ;)



Maar och och wat is ie toch zielig ::) NOT!
Hij was gewoon jaloers op Harry :o Ik heb hem meegenomen naar onze kamer, nou eeeh... Hij vliegt als een idioot rond ;D
Zijn conditie is super... Maar schrok wel van de weegschaal... Hij woog 88 gram :o Toen ik hem naar binnen haalde 62, en toen ie naar hiernaast verhuisde woog ie 72.... Moet dus oppassen dat ie niet té dik wordt... Hmmm hij voelt dat ik het over hem heb.. Vliegt telkens laag over... We hebben hem weer even gekeurd ( onder de vleugeltjes kijken, naar de vleugeltjes zelf....) En in zijn kont zat er een hele nieuwe pen ;) Hij is dus begonnen met de rui... Is echt een pak van mijn hart :D