De Valkenbende! Alles loopt eindelijk lekker:D

Gestart door Rissiejjj, 5 mei 2011, 10:24:20

« vorige - volgende »

Rissiejjj

Het is hier nodig toe aan een update zie ik wel,,, oeps :o

Helaas is Lucky namelijk vorige week zondag overleden :'(
Telkens al een gevecht geweest met dit kleintje. De kleine kwam maar niet boven de 63 gram van gewicht. En hij vloog achteruit in Cirkeltjes. Wat er met hem aan de hand is geweest zou ik nooit weten.

En ivm de komst van de voliere is de valkenbende uitgebreid.
En word nog wat verder uitgebreid.
Dat  :censuur Valkenvirus ook, haha.

Momenteel wonen er 9 Valkjes bij mij.
Wat een aantal inmiddels, tjonge.
Mijn groepje bestaat uit:
Clown (Wildkleur)
Kluns (Wildkleur)
Pareltje (Cinnamon Opaline)
Ricky (Cinnamon)
Dondertje (Cinnamon)
Dreamer (Lutino Bont)
Naamloos (Lutino met pareltjes)
Snowy (Albino)
Flake (Witmasker (?) bont opaline)

Snowy en Flake vormen samen een koppel en de rest zijn allemaal jongen van 2011. Waarvan Dondertje, Dreamer en Naamloos papjongen zijn door omstandigheden. Rest van de jongen waren ook allemaal papvogeltjes overigens, maar die zijn zelfstandig nu.

Verder mag ik komend weekend Yaron en Lizzy (van *Yvon) verwelkomen.

Zo zie je maar weer hoe een valkenvirus kan toeslaan :)
Zo heb je geen valkjes en zo heb je er 9 met de 10de en 11de op komst :)

Foto's van alle nieuwelingen komen binnenkort.

Rissiejjj

Yaron en Lizzy zijn gearriveerd.
Prachtige vogels :)
Ze hebben mij gelijk maar even duidelijk gemaakt dat ze er niet van gediend waren van de verhuizing.
Met het uit de vervoerskooi halen hebben ze mij flink te pakken gehad. Eerst Yaron die heeft mij een mooie plek op mijn duim bezorgd en daarna lizzy, wederom op mijn duim, haha.
Ik liet haar los, maar ze bleef mij stug vasthouden. AUW :o
Maar het gaat prima met alle vogels, vandaag zijn ze allen verhuisd naar de voliere, op de pappers na. Betekend dat er nu nog 4 binnen zitten. De 3 pappers en clown.
Hier eventjes een fotootje van de vogels. De enigen die nog maar naar buiten willen zijn de 2 koppels. De binnenvogels blijven stug binnen zitten :o
Voliere is helaas nog niet helemaal ingericht. Gisteren geen tijd gehad om naar de winkel te gaan, en vandaag zijn de winkels dicht natuurlijk. Dus alles is nu even een noodoplossing en morgen word hij helemaal ingericht.
Vandaar dus dat het nu zo'n kaal beeld is.

Cherro

Ziet er goed uit! En leuk welkomsouvenirtje gehad van ze dus ;)

Wel zag ik je gaas aan de linkerkant op de foto, dit hangt los? Overlapt elkaar? Ik denk dat je daar wel problemen mee kan gaan krijgen ??? Als ze daar tussenkruipen of tussen willen gaan zitten, vooral aan de bovenkant, kunnen ze aardig in de rats komen te zitten lijkt het ;)

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)


Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

Rik1987

Zijn er al 2 meer buiten dan toen ik bij jou vertrokken ben. Gaat goed ;) De rest komt ook wel :)

Rissiejjj

Gaas is inmiddels weggehaald.
Was inderdaad een foutje.
Maar alles nog ge dubble checkt en nu is alles helemaal veilig.

Rissiejjj

Eindelijk loopt alles hier lekker.
Flink wat problemen gehad met het opstarten van de voliere hier, alles liep dan net niet zoals ik het wil.
Zo had ik een leuke kat erbij zitten die mij aan het gaas ging trekken. En die kat trok zich niks aan van mijn aanwezigheid. Dus uiteindelijk Andor (mijn hond) ingezet als kattenbestrijder en de kat heb ik gelukkig niet weer gezien.
Verder had ik nog wat voer en water probleempjes, de bakken werkten precies niet zoals ik het wou, dus nieuwe bakjes, en ja het werkt:D
En nu is het gewoon een gezellige vogelbende zonder verdere problemen:D, Eindelijk kan het genieten gaan beginnen :)

Yaron en Lizzy liggen mooi in de groep hier, Yaron is soms wel een pestkoppie tegenover de anderen, maar nooit echt extreem gedoe tussen de vogels:D.
Verder heb ik in de voliere nog 2 Engelse parkieten en 1 Grasparkiet. De 2 Engelsen zitten sinds 2 weken bij elkaar en de man doet erg zijn best om die pop voor zich te winnen. Alles loopt dus lekker:D Alleen moet ik nog 1 Grasparkiet popje hebben voor de grasparkiet man!

Heerlijk dit!:D