2 mei 2025, 14:14:50

kruisingen

Gestart door arachne, 24 januari 2011, 23:40:40

« vorige - volgende »

arachne

ik Heb een speciale vraag in verband met kruisingen.
sinds begin vorig jaar had ik enkele kakariki's
nu merkte ik op dat de jongen nooit pluimen hadden, en de jongen stierven snel, met kerst in 2010 was ik thuis gekomen met mijn vogels van de tentoonstelling en kwam 1 van mijn poppen me laten weten dat ze jongen had.
opnieuw merkte ik geen veren op, ze kwamen zag ik maar ze kregen nooit hun veren conclusie ze werden geplukt  :( dus besloot ik om ze zelf op te voeden , omdat er steeds iets tussen kwam kon ik ze nog niet lang geleden in huis nemen (grootmoeder overleden) maar mijn kakariki's zijn geel en groen maar de jongen hun veren komen nu tevoorschijn
het vreemde is dat het lijkt of ze grijze veren krijgen in plaats van groene, ze hebben nog steeds ook de neiging om gele en rode veren te krijgen ook maar vooral naar de grijze kant op ,de moeder zit in een voliere bij enkele valkparkieten en 2 kakariki's onder andere, het klinkt misschien vreemd maar, nu vroeg ik me af is het mogelijk dat ze misschien kruising zijn
van kakariki met valkparkiet?

Rianne

Ik heb geen verstand van kakarikies en mutaties maar ik zou het nog even afwachten tot ze geheel in de veren zitten. Of plaats een foto :) Dit topic verplaats ik naar Andere Dieren, omdat het over Kakarikies gaat.

mariannenl

een kruising lijkt me vrij onwaarschijnlijk een tijdje terug hebben we hierover ook al eens een (interessant) item gehad van valkje x rose kaketoe

Ik heb geen kakarikis meer maar had er heel wat in mijn voliere en kan zeggen dat ze er in broedtijd vreselijk uitzien, als kale kippen maar dat komt weer helemaal goed, ik heb nooit geweten of dit een soort rui is gecombineerd met agressiviteit
Ik moet er ergens wel foto s van hebben zal wel eens kijken of ik die nog ergens kan vinden.

Dat je nu grijze veren gaat zien kan een mutatie zijn met bv. cinamon er door heen, of de veren komen door het steeds
plukken in een andere kleur terug, ik heb zo bv een grijze roodstaart papegaai die op de plek waar hij altijd plukte nu een paar rode veertjes heeft en die komen elk jaar terug dus die blijven.
Maar rood behalve op de staart kan ook een mutatie zijn of een voedingsfout of -te kort
Net zoals ik achteraf nog steeds denk dat mijn knalgele helaas overleden  valkje al lang een ziekte met zich mee droeg ...

Zou leuk zijn als je foto  s hebt die laten altijd meer zien ?

Marianne