29 maart 2024, 12:19:13

Coco zegt hallo

Gestart door ml2mst, 9 januari 2009, 19:32:38

« vorige - volgende »

Hermien

"Ik heb er slechte ervaringen mee, door er later een "vriendje" bij te zetten. Want als dat vriendje, een vriendinnetje is, heb je de poppen aan het dansen".


Hahahah, dat had je gedacht. Poppen dansen in het algemeen niet, mannekes wel. Afijn, dat heb je inmiddels gezien.
Veel plezier met Coco Pielewiekie!

Groet van mijn 'Vliegtuig"[/size]

Kaatje

Hoi hoi,

Gewoon langzaam aanpakken, wat jezelf al zegt, het vertrouwen komt zeker wel, jullie zijn inmiddels dikke maatjes ! Heerlijk om te lezen dat je zo van je valkje pielewiekie / Coco geniet !

Je doet het goed hoor, enuhhh als ze de snoepstaaf eenmaal geproeft hebben dan bespringen ze je op een gegeven moment gewoon  :D

Leuke update weer !

Groetjes, Karin

ml2mst

Hallo lieve mensen, hartelijk dank voor jullie interesse en leuke antwoorden.

Pielewieke lijkt erg veel op Silvo van Hermien.

Aan zijn hele gedrag is te merken dat hij zich op zijn gemak voelt. Op het moment dat ik de woonkamer in kom, begint hij te "zingen" en gek te doen (dansen).

Pielewieke is erg enthousiast en soms wordt het mij eigenlijk een beetje te veel van het goede. Hij blijft uren en uren doorgaan met zijn one-man show en de buren hebben er inmiddels over geklaagd.

Toch heb ik een oplossing gevonden. Rond 22:00 uur gaat het licht uit en verplaats ik mij naar de slaapkamer, waar ik op mijn laptop (via een draadloze internet verbinding) gewoon verder kan werken.

Kortom, het gaat prima met Pielewieke en mij en ik ben mij er van bewust, dat ik mijn levensstijl een beetje moet aanpassen aan de behoeften van Pielewieke en dat gaat prima zo.

Ik verheug mij enorm op de dag, dat ik de deur van de kooi open kan doen en Pielweieke voor goed, de vrijheid in mijn appartement kan geven.

Pielewieke is overigens Maastrichts dialect voor "piemeltje", maar wel een "nette" en vertederende versie daarvan. Pielewieke is dus eigenlijk gewoon een synoniem voor "kereltje", "ventje", "knulletje" enz..

Veel liefs,

Marti

Kaatje

Hoi Marti,

Wat ontzettend leuk dat je merkt aan het gedrag van Pielewiekie dat hij zich zo op zijn gemak voelt ! Hehehe, lekker dansen en gek doen ! Ik heb Silvo in het echt mogen ontmoeten en dat is een heerlijk valkje  :D

Wat jammer dat de buren hebben geklaagd, maar fijn dat je een oplossing hebt gevonden.

Echt heerlijk om te lezen dat het prima gaat en ik hoop dat de tijd snel rijp zal zijn en Pielewieke lekker je appartement kan gaan verkennen.

De naam vind ik super, het is een heerlijk ventje als ik dit allemaal zo lees !

Heel veel geluk en plezier met Pielewieke  :-*

Liefs, Karin

ml2mst

Hallo lieve mensen,

Ik heb een hele poos niets van me laten horen, omdat het niet zo klikte tussen Pielewieke en mij. Maar inmiddels gaat het een stuk beter  ;)

Pielewieke is duidelijk al wat ouder, zijn reportoir inclusief dansjes getuigen hier van.

In eerste instantie werd ik helemaal gek van Pielewieke en zijn eigenwijze / onvriendelijke gedrag. Mijn zus Anneli, had mij geadviseerd hem terug te brengen naar de dieren speciaal zaak en als laatste redmiddel om hem "de vrijheid te geven", omdat ze zich zorgen over mij maakte.

Op een gegeven moment ging ik in mijn slaapkamer leven, om Pielewieke te ontlopen. Pielewieke beheerste mijn leve op een negatieve manier.

Mijn woonbegeleidster van het RIBW Lilian, had een ultimatum gesteld en we hadden in principe afgesproken, dat ik Pielewieke ter adoptie zou aanbieden op Valkparkiet.com.

Ik was het daar niet helemaal mee eens, omdat ik van mening ben dat Pielewieke een eerlijke kans heeft verdient, want op zich is hij hartstikke lief (alleen een beetje te luidruchtig).

Ik heb Pielewieke een aantal weken geleden uitgelaten en dit ging helemaal niet goed. Het is nog steeds niet wat het moet zijn, want hij kan vliegen als de beste, alleen het landen wil niet zo lukken, terwijl er voldoende plekken zijn waar hij kan landen.

Vervolgens heb ik hem nog een paar weken in zijn kooi opgesloten, echter sinds afgelopen maandag, laat ik hem iedere dag uit. Hoewel het landen nog steeds een probleem is, heb ik het idee dat hij dit erg fijn vindt.

Zijn favoriete plekje is de vensterbank, waar hij vervolgens ongelofelijk gek gaat zitten doen. Pielewieke is werkelijk een circus attractie  :D

Ik merk dat Pielewieke gewoon een beetje meer tijd nodig heeft.

Kortom, op een gegeven moment had ik er spijt van dat ik Pielewieke heb geadopteerd, sinds ik Pielewieke dagelijks uit laat, is er echter toch echt een hechte band ontstaan. Langzaam maar zeker begint hij te begrijpen dat ik zijn maatje en niet zijn vijand ben.

*Manon*

Fijn dat je er weer bent  ;D ;D
En het is logisch hoor, als je echt een valkje hebt wat al wat ouder is, zal het tammaken wat moeilijker gaan, maar het is niet uitgesloten.
Ik ben blij te lezen dat het nu beter gaat tussen Pielewieke en jou en dat je hem een eerlijke kans geeft  ;)
Mocht je nu vragen hebben of dingen niet duidelijk zijn, kun je ze altijd in je boekje of in een daarvoor bestemd topic zetten hé, we zijn hier ook om elkaar te helpen.  :D :D

Veel plezier van Pielewieke  :-*

Liefs Manon

Kaatje

Wat fijn om te lezen dat Pielewieke lijkt te begrijpen dat het toch wel erg gezellig bij jou is en je nu meer als een maatje ziet dan als vijand.

Ik hoop werkelijk dat het zo goed blijft gaan en jullie straks echte maatjes zullen zijn. Ik ben erg blij met deze vorderingen en wens jullie het allerbeste toe  :-*

ml2mst

Hartelijk dank voor jullie antwoord Manon en Kaatje  ;)

Het gaat hartstikke goed met Pielewieke. De kooi is nu voortdurend open en met het landen gaat het nu ook goed. Pielewieke weet nu de weg terug te vinden naar zijn kooi.

Het tam worden, zal op een dag ook best wel lukken, ik ga het alleen niet forceren. Pielewieke is zeker niet vals. Hij is eigenlijk een "Joris goedbloed", net als zijn verzorger - er zit geen kwaad in -  ;D