28 maart 2024, 21:32:01

Yogi

Gestart door Ron, 9 februari 2009, 11:22:32

« vorige - volgende »

Kimm

hoi ron,

hoe oud is dat valkje?

en dat ie veel chips enzo eet dat is toch super slecht, maar ja dat weet jij ook wel ;)
hoe het zal gaan tussen bobo en het andere valkje is zeker even afwachten. het kan best zijn dat ze het allebeide leuk vinden.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Mara

Hoi Ron

Heel veel sterkte met het verlies van Yogi. Hoe nam je vriendin het op?

Groetjes

Mara

Ron

11 februari 2009, 12:43:06 #17 Last Edit: 11 februari 2009, 12:52:21 by Ron
Mijn Valkje is nu zo'n 4 jaar oud.

Mijn vriendin is er kapot van,ze kan niet naar de kooi kijken zonder te huilen.
Ik zei al tegen haar we zijn zo goed mogelijk voor onze dieren meer kan je niet doen,soms is ook dat niet genoeg en is er weinig aan te doen.Ik heb mezelf wel voorgenomen om beter de boel in de gaten te houden,de ontlasting en zeker het gedrag en gewicht.

Ik heb nog een Valkje(man) gevonden,gewoon wildkleur heel tam en zit alleen,ze vroegen er 50 euro voor,ik zei dus je kijk alleen naar het geld en niet waar hij terrecht kwam en dat bleek dus niet het geval te zijn ze vonden het ook belangrijk dat hij goed terrecht kwam dus ik mag hem voor de helft van het gevraagde bedrag ophalen. Nu is mijn vraag eigenlijk,dit valkje heeft denk ik altijd alleen gezeten bij mensen en niet bij andere valkjes, ik personelijk zou blij zijn als ik jaren tussen de koeien zou zitten en opeens een vrouwelijk persoon tegenkwam ;) maar ik weet niet of dat zo bij Valkje werkt.

Ik denk niet dat het slim is om een niet tamme valk bij bobo te zetten want die is de eerste tijd alleen maar gestrest en dat zal de situatie ook niet bevorderen het kan zijn dat bobo het niet tamme valkje wat rust geeft door te laten zien dat ze bij mij zit en er niets aan de hand is maar aan de andere kant kan bobo in paniek raken en zo bang worden en het gedrag overnemen van het andere valkje dus het is volgens mij beter om een tamme valk te nemen die al iets ouder is dan 1.5 jaar .

Als ik het valkje neem dan  moet ik ze nog wel ff apart houden en allebij in de gaten houden een paar weken dan kunnen ze ook wat aan elkaar wennen.

Bedankt voor de reacties weer ,

Vriendelijke groet

Ron

Kimm

hoi ron,

50 euro is ook veel te veel voor dat valkje.
25 euro is beter hoor.
inderdaad even apart zetten. wanneer ga je hem ophalen? ik ben erg benieuwd.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Ron

Ja 50 euro is veel voor dat valkje omdat ik er er vanaf 5 euro eentje kon kopen, het is niet het geld ,meer de omstandigheden waarin het valkje leeft hij is nu alleen zonder soortgenoot.

Ik hoeft er maar 25 euro voor te betalen dat zal wel in orde zijn neem ik aan.

Ikzelf als ik Bobo weg had moeten doen dan had ik geen stuiver voor moeten hebben,de kooi ook niet en die was 250 euro zonder de zooi erin want dat was ook zoiets van 80 euro, wel had ik met eigen ogen moeten zien dat ze het beter zou hebben als bij mij en ik bedoel dan ook een heel stuk beter.
Maar ik zorg liever zelf voor Bobo wegdoen val zo zwaar want ze hoort er nu eenmaal bij hier en is geen voorwerp wat je zomaar opruimt, dus het beste is gewoon een ander valkje, geen plaatsvervanger :( maar een maatje voor Bobo want alleen is maar alleen en Bobo is jammer genoeg niet zo'n kroelkip als Yogi was, ze komt wel maar alleen wanneer het haar uitkomt en dat is niet zo vaak.

Ik ga vanavond die mensen bellen voor een afspraak misschien vanavond ophalen of morgen, ik laat jullie zeker foto's zien in een ander gedeelte van het forum.

thx
Groeten

Ron

Sanna

Hoi Ron,

Ik heb ook 1 gevleugeld mensje tussen de valkjes zitten hoor ;). Ik kreeg haar nadat ze 3 jaar alleen bij mensen gezeten had, die geen tijd meer hadden om goed voor haar te zorgen. Ze zal nooit een valkje als partner willen (ze heeft m'n vader al uitgekozen daarvoor ;D) en als 1 van de anderen eieren heeft gelegd en ze komt ze toevallig tegen, heeft ze geen idee wat ze ermee moet doen. Maar zolang de anderen haar niet vreselijk lastig vallen is ze dik tevreden hoor. Ze is zelfs een beetje van slag wanneer ineens een van de andere valkjes weg is. Dus het hoeft echt geen probleem te zijn.

Wanneer je ze rustig aan elkaar laat wennen voorzie ik niet al te veel problemen. Wat je nog wel kunt doen, wanneer je ze uiteindelijk bij elkaar gaat zetten, is de kooi helemaal anders inrichten. Dan is die voor allebei nieuw en dan heb je niet de kans dat Bobo de nieuwe de kooi uit pest.

Groetjes, Sanna

Ron

Ja het is altijd afwachten wat er gebeurt , ik hoop in ieder geval dat ze snel met elkaar kunnen opschieten,ik laat ze eerst op een afstand roepen naar elkaar dan steeds wat dichter bij en hopen dat het goed gaat .

Volgens mij eet Bobo verdraaid weinig vandaag en gisteren ik geloof bijna niets zo te zien ik ga ff wat lekkers halen misschien helpt dat om de eetlust wat te versterken.


Groeten

Hermien

Hihih, ik heb VIER mensenvalkjes zitten. Alle vier op MIJ gericht.  ;D

Ron

Hi,

Ik heb dat andere valkje nog niet opgehaald, ik had er gewoon de moed nog niet voor, ik maak vandaag een andere afspraak maar ik moet eerst ff een andere kooi omdat ik ze niet gelijk bij elkaar wil doen,Bobo ziet er gezond uit eet en drink goed ontlasting ziet er normaal goed uit etc maar toch voor de zekerheid houdt ik ze ff apart omdat ik ook eerst de andere vogel goed in de gaten wil houden een paar dagen.

Als ik de andere vogel erbij heb dan maak ik wel een paar foto's.

bedankt voor de reacties ...

Ron

Hi,

Ik het valkje niet opgehaald, ik had er geen goed gevoel over namelijk, de mensen stonden mij niet aan en de manier waarop ze met hun vogels omgaan ook niet, dus met sommige mensen kan je maar beter niets te maken hebben ook niets van kopen.

Bobo zit nog alleen,misschien dat ik binnenkort wel weer gaat kijken voor een maatje voor haar.

Groeten

marie

!!!Flip!!!