29 maart 2024, 11:03:33

Yogi

Gestart door Ron, 9 februari 2009, 11:22:32

« vorige - volgende »

Ron

Hi,

Mijn valkje Yogi die ik nu een jaar of 4/5 heb is plots ziek geworden en vandaag in mijn handen overleden.

Yogi was mijn grote vriend,hij at gewoon goed maar was sterk vermagerd ik had niets in de gaten ondanks ik hem elke dag vast had en ook alles in de gaten hielt zoals zijn voer,schoon drinken, extratjes etc.Een paar dagen geleden werd hij ineens stil volgens mij had hij echt problemen om door de rui heen te komen dus ik dacht als hij morgen nog zo is dan moet ik maar naar de huisarts gaan, hij vloog nog normaal en zo maar merkte toch dat hij niet lekker in zijn vel zat, dat gebeurde wel eens meer zo rond de rui maar daarna was hij zo weer opgeknapt , deze keer niet hij werd sloom en het was zaterdag, zondag precies hetzelfde hij at goed enzo, ik dacht nog zou ik naar de weekend arts gaan maar besloot toch nog een dag aan te kijken. Vandaag zag het er eerst goed uit in de morgen, maar ik besloot toch om de huisarts te bellen en een bezoekje af te leggen vanmiddag kon ik pas terrecht. Maar yogi ging ineens zo hard achteruit en viel steeds in slaap, hij zat de laatste tijd veel mij mij en ik dacht laat ik hem maar pakken,ik heb hem in een warme doek gedaan en op schoot gepakt hij is daar overleden.
Ik kan het verdriet niet beschrijven, ook voel ik mezelf zo schuldig nu , heb ik iets verkeerds gedaan, had ik eerder naar de VA moeten gaan pff wat een :censuur dag, Yogi had een parner bobo die normaal niet zo bij mij komt zitten en toen ik yogi op schoot had kwam bobo opeens en gaf yogi twee zachte tedere bijtje op zijn kopje toen hij stierf, we gaan Yogi vanavond op een mooie plaats begraven. wat een :censuur dag.


Caroline

Sterkte met het verlies van je maatje, Ron.

Rust zacht, lieve Yogi.  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Sanna

Hallo Ron,

Wat een triest verhaal, heel veel sterkte met het verlies van Yogi. Je moet jezelf niet schuldig voelen hoor. Valkjes zijn prooidieren en laten pas wat merken wanneer ze echt heel erg ziek zijn. Jij kon gewoon niet weten dat het zo ernstig was. Bovendien was het nog maar de vraag of een vogelarts wel iets voor hem had kunnen doen. Geef hem maar een mooie plaats.

Groetjes, Sanna

Saar

Sterkte met het verlies van Yogi!

Ron

Bedankt,

Alleen jullie hier kunnen begrijpen wat het moet zijn,en wat voor band je kan krijgen met een valkje.

Het wordt vanavond pas echt :censuur als mijn vriendin thuis komt ik durf haar niet te bellen op haar werk om het te vertellen want die stort gelijk inelkaar, ik wilde yogi eerst snel gaan begraven maar ondanks de leed die het meebrengt wacht ik toch tot vanavond zodat we samen afscheid kunnen nemen,want that is het beste .
Bedankt voor de reacties

Rianne

Hoi Ron,

bel haar idd maar niet op, dan zit ze nog de hele dag met een rotgevoel op haar werk. Het veranderd ook niks aan de situatie... Veel sterkte met afscheid nemen. :(

Ron

9 februari 2009, 15:54:59 #6 Last Edit: 9 februari 2009, 16:44:49 by Ron
Het was zo onverwachts in één keer Yogi was wel niet lekker maar dat had tie vaker als tie in de rui was of ging.

Ik ben wel altijd zo goed mogelijk voor hem geweest, nooit bij andere mensen gelaten als ik weg moest,zelf vakantie afgezegd omdat ze niet mee konden.Dus hij heeft wel een goed leven gehad ondanks dat het zo kort was 4.5 jaar lijkt mij niet echt lang.
Bobo zit nu wel de hele tijd te zoeken en te roepen,het lijkt mijn beter om te kijken voor een goed tehuis ergens waar veel andere valkjes zijn nu zit ze alleen en dat is niet goed voor Bobo,ik ben dol op haar en wil het best voor haar en dat is niet hier alleen in een kooi , valkjes zijn gezelschaps dieren die houden ervan om in groepjes te leven.

Ik heb met vogel kenners gepraat en die zeiden ook tegen de tijd dat die vogels er ziek uit gaat zien en zo gaat gedragen is het al vaak te laat, het hoeft niet zo te zijn maar veelal is de vogel al te ziek.Ik neem aan dat sommige van jullie hier zeer goed op de hoogte zijn en ook onder de deskundige vallen ik kwam hier vaak om te kijken hoe je het beste een valkje kan verzorgen.
nog maals bedankt voor de reacties .

Ik ga dat stoere kereltje zo missen.

Groeten.

Saar

En een nieuw tam vriendje voor je valkje Bobo?
Is dat geen optie?

Ron

IK heb ze genomen omdat ze anders in een veel te kleine kooi in een rokerige kamer terrecht zouden komen.Ik wist zeker dat ik ze beiden een beter leven zou kunnen bieden,De gedachte om een andere valkje te nemen staat mij op dit moment zo tegen,Ik wil uiteraard het beste voor Bobo ik laat haar niet alleen hier wegkwijnen, ik ga eerst met haar naar de dokter om er zeker van te zijn dat zij wel ok is,want ik wil het risico niet lopen dat zij ook ziek is en het te laat is ,nu ziet ze er nog fit uit wel in de rui maar eet goed en is goed op gewicht maar zo zag yogi er een paar dagen geleden ook uit maar dan alleen wat vermagerd.

Een ander valkje is misschien een optie want bobo alleen laten zitten is ook zielig want die is dat niet gewend die zijn zowat vanaf dat ze kunnen vliegen samen dus al vanaf heel jong.
Ik zal eens kijken op het internet of er een mannetje te krijgen is in mijn buurt.maar eerst het hok ontsmetten voor de zekerheid ik gooi de drink en eetbakjes weg en gaat met bobo naar de docter voor er een andere komt dat lijkt mij het beste op dit moment.

Als je tips heb wat het beste is in mijn geval dan heel graag

vriendelijke groeten

Ron

Sanna

Hallo Ron,

Ik begrijp het goed hoor, dat het je even tegenstaat een ander erbij te nemen. Ik heb helaas ook al een aantal valkjevriendjes moeten begraven. Geef het een beetje de tijd, het is allemaal zo plotseling gegaan. Bobo zal op het moment ook wel een beetje van slag zijn.

Als je toch besluit een vriendje voor Bobo erbij te nemen is het ook wel verstandig dit eens door te lezen:
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,23795.0.html

Heel veel sterkte met jullie verlies. En geef Bobo maar een lekkere knuffel.

Groetjes, Sanna

Ron

Hi,

Bedankt voor de link :) .

Als ik een valkje neem dan hoeft het voor mij geen prijswinaar te zijn, ik ga dan toch op zoek naar die ene miserabele vogel die alleen in een kooitje zit weg te kwijnen.
Moet je kijken hoe zo'n valkje opleeft als tie jaren in alleen in een veel te kleine kooi heeft gezeten en je zet hem bij een andere soort genoot, ik hoop er ééntje te vinden binnenkort.

Tam wordt tie vanzelf wel met veel liefde en aandacht ;) als het moet dieren voelen zich snel bij mij op hun gemak en dat is meegenomen soms :).

Groeten en lots of thanks.

Ron

Kimm

hoi  ron,

heel veel sterkte met het verlies van je lieve yogi :'(  :'(

rust zacht lieve yogi :-*

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Gerdy

Hoi Ron,

heel erg veel sterkte met het verlies van Yogi.

rust zacht lieve Yogi


groetjes Gerdy

Hermien


Ron

wederom bedank voor jullie reacties.

Bobo is zeker van slag ze blijf maar zoeken en roepen ik heb haar al extra aandacht gegeven maar ik weet hoe ze Yogi altijd roep pf het moet voor haar ook niet meevallen zo ineens alleen, ik ben maar gaan kijken of ik een valkje kan vinden hier in de buurt , en heb er eentje gevonden maar die is waarschijnlijk alleen met mensen in aanraking geweest hij eet pindas en chips , ik hoop ongezoute anders is dat ook niet zo best, want denken jullie zou dat gaan met een andere valkje die alleen met mensen in contact is geweest en niet met andere valkjes ? of is dat maar afwachten geblazen ?.

Thx

Ron