20 april 2024, 00:27:30

weigeren van speelgoed

Gestart door martinekoko, 8 februari 2009, 12:47:00

« vorige - volgende »

martinekoko

Hallo, ik heb een vraag over mijn valkparkietje Koko. Koko heft een grote kooi met stokken, eten en alles. Koko mag vaak los in de kamer vliegen en is een vrolijk valkparkietje. Alleen als mijn vriend en ik weg zijn is Koko alleen en daarom heb ik wat speelgoed gekocht voor in de kooi. Koko weigert hiermee te spelen en wilde er niks van weten. Daana heb ik het anders geprobeerd, en een ander speeltje eerst op de kooi gelegd, zodat koko eraan kan wennen, maar ook dit werkte niet. koko durfde neit meer op de kooi te gaan zitten toen het speeltje er lag. Wie heeft dit ook meegemaakt en hoe kan ik ervoor zorgen dat Koko in de kooi genoeg te spelen heeft?

Groetjes Martine

*Manon*

Hoi Martine,

als Koko jullie wel vertrouwd, zou ik hem bij me nemen en het speelgoed in je andere hand, op een veilige afstand.
als hij dat vertrouwd, zou ik het dichterbij houden tot ie dat weer vertrouwd net zo lang tot hij er aan gewend is dat het dicht bij hem is..

toevallig heb ik vanavond mijn valkjes gewogen... zijn ze niet gewend en ze waren bang voor de weegschaal.
Heel vaak vlogen ze weg, maar ik heb ze elke keer opgehaald en weer bij de weegschaal gehouden, net zolang tot ze genoeg vertrouwen hadden en inzagen dat het niet eng was.
toen had ik het gewonnen, zo op die manier zou ik het ook met het speelgoed doen... eerst op een veilige manier houden en langzamerhand dichterbij... dit zou ik een paar dagen achter elkaar volhouden, net zolang tot hij niet meer bang is en dan zou ik het op de kooi leggen en zien wat hij dan doet.

Succes!

Groetjes Manon

Ivy

Speelgoed versieren met trosgierst wil ook wel eens helpen...




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie