2 mei 2025, 10:29:12

Even voorstellen

Gestart door Lute, 8 februari 2009, 09:47:14

« vorige - volgende »

Lute

Hoi Allemaal,

Ik ben Lute. Ben 31 jaar en woon in Roermond. Ik kweek valkparkieten voor in de huiskamer. Mijn vriendin kweekt engelse grasparkieten voor in de huiskamer. Wij maken alle vogels tam voordat ze naar hun nieuwe baasjes verhuizen. Wij doen dit niet door het voeren van pap. Bij ons worden de jonge vogels door pappa en mamma opgevoed om de gedrags regels van vogels te begrijpen. Vanaf dag 1 dat de jongen uit het ei zijn gekropen worden ze iedere dag in de hand gehouden, zodat ze wennen aan mensen handen. Op het moment dat ze zelfstandig kunnen eten komen ze bij ons in de huiskamer terecht waar wij ze verder tam gaan maken. We hebben zelf geen valkjes of engelse parkieten in huis. Misschien dat dit in de toekomst wel gaat veranderen maar op dit moment hebben we alleen vogels binnen die we aan het tam maken zijn.

Twee jaar geleden zijn we begonnen met een koppeltje engelse parkieten voor in de huiskamer. Op dit moment hebben we 25 engelse parkieten en 12 valk parkieten. En de populatie blijft maar groeien  ;D

Op de foto's kun je onze kweek kooien zien. We hebben ook een buiten volière, maar die moet ik nog gaan opbouwen. Daar is gisteren weer een begin aan gemaakt zodat de vogels die nu aan het broeden zijn de hele zomer lekker naar buiten kunnen in de gezelschap volière.

Afmetingen buiten volière is lengte 4 meter,breedte 1,5meter, hoogte 1,90 meter en op de hoogste punt 2 meter.

Afmetingen kweek kooien. lxbxh  1,5-80-1,9    2x
                                                2,5-80-1,9
En de kweekkooien waar de engelse grasparkieten in kweken zijn LxBxH   1,1x 40x50.

Foto's volgen nog. Ik moet ze eerst allemaal gaan verkleinen  :'(

Bello

Hoi Lute,

Wat leuk weer een Limburgse op de site!!!

We zijn benieuwd naar de foto's hoor, daar houden we hier van.

Groetjes Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Lute

En dan eindelijk een paar foto's.

Dit is de man van een lutino. helaas heb ik daar even geen foto van. ze zit te broeden en ik wil ze nu niet laten schrikken van de flitser.

De albino wordt tijdens te paren geplukt door haar man een witmasker. aan de foto kun je zien hoeveel ze paren :P

Bonte pop. haar man is een wildkleur split bonte

Dit vindt ik een hele mooie valk die ik in mijn bezit heb. Geelwang split voor cinnamon/bont/opaline

Geelwang vanuit een andere hoek. Haar man is een bleekmasker

Dit zijn mijn vrijgezellen valkjes. twee poppen en twee mannen. Eigenlijk zijn het allemaal weduwenaars en weduwen. Hopelijk vinden ze bij elkaar een nieuwe partner.

En nog twee valkjes.

Dit is mijn kweek opstelling in de garage. hier kweek ik in de winter/voorjaar met mijn valkjes. De koppels die in de winter/voorjaar broeden gaan na twee rondes naar buiten in de voliere om weer lekker bij te komen en te relaxen.

Hier kweekt mijn vriendin met haar engelse parkieten.