2 mei 2025, 07:31:51

voorstellen

Gestart door bramans, 6 februari 2009, 16:50:10

« vorige - volgende »

bramans

Ik zal me even proberen voor te stellen.

Ik ben Bram Brand, ben sinds kort in het bezit van twee valkparkieten, een stelletje Lutino
Ik log in als bramans, mijn voornaam en die van mijn vrouw
Deze heb ik met kamervoliere gekocht van iemand die ze weg deed vanwege ruimtegebrek.

Ze zijn wel handtam maar tijdens het vangen bij hem in de kamer, ze kwamen niet zelf naar de kooi, zijn ze wat opgejaagd en heeft hij de man heel stevig beetgepakt, zodat hij gebeten werd.

Nu zitten ze bij mij in de kamervoliere, zijn rustig en ik mag wel met mijn handen in de kooi komen.

Ook eten ze trostgiers uit mijn hand dus ik denk dat ze na enige tijd wel lekker los kunnen vliegen.

Ik zal niet veel op het forum schrijven want ik moet dat doen met knippen en plakken.

Mijn probleem is dat ik na drie beroertes afasie heb en dus met behulp van de spellingscontrole moet schrijven wil het voor een ander leesbaar zijn.

Het praten gaat ook slecht met korte woorden maar de valkjes luisteren toch goed en soms zegt het mannetje een woordje wat ik tegen hem zeg.

Heb altijd een hondje gehad, mijn laatste is 14 geworden en helaas ingeslapen.

Door mijn handicap, linkszijdig bijna geheel verlamd, kan ik geen nieuwe hond opvoeden en zodoende ben ik op valkjes overgegaan. Vroegen hab ik ook veel soorten vogels gehad waaronder valkjes en als er jingen waren met de hand opgevoed.

Door een hevig geheugenverlies weet ik daar niet veel meer van, moet dit alles horen van mijn vrouw, dus ik heb aan dit forum veel door alles te lezen.

Door de afasie lees ik heel langzaam, dus wel goed.

Mijn leeftijd is 76 jaar dus redelijk belegen voor een nieuwe hobby, maar ach, wat zegt leeftijd.

Hoop nog vaak op het forum te komen en zal proberen ook wat te schrijven.

Kimm

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Bello

Wouw,

Wat knap om een nieuwe uitdaging aan te gaan en nu met valkjes.

Ach leeftijd maakt hier niet uit, iedereen is welkom.

Groetjes Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel