28 maart 2024, 23:16:39

"Valkjes van Ureterp" Filmpje Protter

Gestart door krimhilde, 7 februari 2009, 23:42:04

« vorige - volgende »

krimhilde

Moarn,

Het is het 2e legsel wat Jip en Janneke hier leggen maar de vorige keer waren ze allemaal (7) onbevrucht.
Ik heb dus nog geen donsjes gehad en het lijkt mij zoooo leuk!
Als de eieren dit keer niet bevrucht zijn dan zal het wel aan de vogels liggen  :-\ en dan is het gewoon jammer...
Maar ik hoop in de toekomst nog 2 popjes er bij te krijgen zodat Punky en Rocky ook een "gezin" kunnen beginnen.
Het is gewoon een liefhebberij en niet dat ik echt actief wil gaan kweken hoor  :P.
Ik weet nit eens of Jip en Janneke wel jongen groot kunnen brengen want het schijnt dat ze al een jaar of 5 zijn (minstens!!!)
Wat me nu echt opvalt is dat ze echt met zn tweetjes aan het broeden zijn (knus saampjes in het blok ;D), dat was in december heel anders, toen losten ze elkaar af.
Ze mogen nu de kast niet uit omdat mn man het niet wil....die is er een beetje vies van  ;D ;D ;D (ik zal het de afmetingen van Paco zijn flatsen maar niet laten lezen hihi)


Groetjes van Krimhilde

Kaatje

Hoi Krimhilde,

Hihi, nee laat de afmetingen dan inderdaad maar niet lezen, hahaha ! Rick van mij is net zo stapel op de valkjes als dat ik dat ben en ze mogen zelfs op zijn broek poepen bij wijze van spreken.

Ook hebben we plavuizen, dus dat scheelt ook natuurlijk, als je vloerbedekking hebt en de afmetingen van Paco vallen daarop neer dan is dat minder leuk en makkelijk schoon te maken natuurlijk !

Wat jammer dat de vorige eieren niet bevrucht waren, maar wie weet dit keer wel ! Ik weet ook niet of deze eieren van Paco en Vicky bevrucht waren of niet.

Jeetje 7 stuks  :o  Dat zou dan een heel groot nest geworden zijn, ik ben dan ook heel erg benieuwd hoeveel eitjes er deze keer gelegd gaan worden en ik duim echt voor je dat je dit keer ook van die lieve kleine donsjes krijgt, owhhh wat lijkt mij dat ook geweldig om mee te maken !

Fijn weekend !

Groetjes, Karin

krimhilde

14 februari 2009, 19:35:05 #17 Last Edit: 16 februari 2009, 18:27:52 by krimhilde
Jip en Janneke hebben 2e ei



http://www.youtube.com/watch?v=kzH71G0UwZM


Gr Krimhilde


Groetjes van Krimhilde

Gerdy

toppies dat het tweede eitje er is...nu duimen dat ze bevrucht zijn..

gr gerdy

christa

nou ben benieuwd naar de eieren !
ik heb er 2 in het broedblok liggen en er lag er 1 voor grond van de valken.de catharina s hebben nog geen geschikt blok gevonden.die zijn nog steeds zoekende.
groeten christa

krimhilde

16 februari 2009, 18:38:05 #20 Last Edit: 16 februari 2009, 18:51:02 by krimhilde
3e ei in het blok

Ik zie ze alleen niet meer wipwappen  ???

gr Krimhilde


Groetjes van Krimhilde

christa

ik denk dat de speeltuin een nieuw toestel nodig heeft krimhilde!!!!!!!!!!

krimhilde

Citaat van: christa op 16 februari 2009, 19:12:30
ik denk dat de speeltuin een nieuw toestel nodig heeft krimhilde!!!!!!!!!!


;D ;D :P


Groetjes van Krimhilde

Gerdy

wat heerlijk ..het derde eitje al.

ach het ene stelletje blijft wel wipwappen en het andere koppeltje vind het wel best zo.

gr gerdy

krimhilde

hey,

Had net ff de hond op schoot  :P
Punky gelijk in aantoch  ;D ;D



Groetjes van Krimhilde

Gerdy


christa

vertel vertel!!!!! heb je gekeken bij de eieren????

krimhilde

Ja ik heb gekeken
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Volgens mij zijn ze weer niet bevrucht  :'(
ik had bij het eerste ei het al kunnen zien toch???


Groetjes van Krimhilde

christa


Gerdy

het wil niet zeggen als het eerste ei niet bevrucht is dat de rest dat ook niet is..maar wel balen hoor als er geen bevrucht eitje tussen zit.

gr gerdy