28 maart 2024, 21:40:22

"Valkjes van Ureterp" Filmpje Protter

Gestart door krimhilde, 7 februari 2009, 23:42:04

« vorige - volgende »

krimhilde

7 februari 2009, 23:42:04 Last Edit: 10 september 2009, 08:21:52 by krimhilde
Na lang te hebben nagedacht begin ik toch maar een boekje in het hoekje verhalen.
Ik beleef steeds leuk dingen met de vogels die ik dus wel wil delen met jullie  ;D

Hier en daar op het forum heb ik de vogels al eens voorgesteld
maar doe het hier nog maar een keer!


Dit is onze Punky.
Hij is heel erg tam en een lieverd.
Geboren: Mei 2008


Onze Rocky.
Niet heel erg tam, maar stapt wel op.
Geboren: juni 2008


Jip en Janneke.
Onze koppel (niet tam) die ik heb gekregen van mensen die er vanaf wilden omdat ze een aquarium wilden.
Geboren: onbekend

Verder hebben we nog twee honden.
Als eerst is hier onze Trix, 12 jaar.



En onze Mo die in maart 2 jaar word.


Dan zijn er nog 3 cavia's, 1 konijn en 1 kat.
Uhhh kan er geen foto's van vinden...
Tja, en dan de grasjes nog: Aika en Goldy
Die gezellig kwetteren met zn tweetjes.


Zo nu en dan ga ik dus mijn belevennisen hier neer zetten zodat ik niet alles vertel in Chirsta haar boekje  :P

Groetjes Krimhilde


Groetjes van Krimhilde

krimhilde

Hoi,

Met de valken gaat het prima...
Jip en Janneke zijn druk aan het wipwappen dus hebben we hun broedblok maar aan de kast gehangen.
Ze hebben in nov 2008 ook al 7 eieren gehad maar die waren onbevrucht.
Punky en Rocky mogen nu bijna niet meer in de buurt komen van de kast dus die worden zo snel mogelijk weggejaagt.
Verder is onze punk heerlijk brutaal en is bij alles aanwezig waar ik mee bezig ben.(ramen lappen, stoffen, eten maken)
Ook is hij regelmatig op de grond te vinden om te kijken wat de honden uitspoken en hun in de steek gelaten hondenbot even uit te proberen  ;D en ik kan jullie vertellen dat ie dat nog lekker vind ook  :o :o
Donderdag avond moest ie op zijn manier mij helpen met post sorteren (ik ben postbezorger bij Sannd), en ff in de
bak met elastieken zitten.
Het is soms net een oud wijf die alles wil weten en zien  ::)
Vandaag (zaterdag) was onze jongste dochter aan het verfen en daar moest punky natuurlijk weer alles van weten...loopt hij zo door de rode verf heen  ;D ;D (ik stond al op de wacht maar kon hem toch niet zo snel voor zijn) Dus die heb ik nog
zo goed en kwaat al het ging een beetje schoon gemaakt met
een doekje  ::)
Verder zijn wij heel verbaast over Jip en Janneke die totaal niet tam zijn...
Ze zijn vandaag voor het eerst bij ons op de tafel geweest waar altijd een bak met zaad en water staat.
Het is toch leuk dat ze nu niet meer met elke beweging die bij doen weg vliegen...
Jammer genoeg is Jip niet een mooie valk om te zien want hij word geplukt door zn meissie...
Tja en dan onze Rocky,
Zijn vleugels beginnen eindelijk aan te groeien (had ik geknipt omdat hij uit een volaire komt en niet tam was), maar kan nog niet vliegen dus die voelt zich nu een beetje een buitenbeentje. Ik help hem daar naar toe waar hij heen wil en dan begint hij heel goed te vladderen met zn vleugels, dus prijs ik hem de hemel in dat hij het goed kan en dat zijn vleugels daar heel sterk van worden zodat ie straks vliegen kan als de beste :P

Krimhilde





Dit lust ik dus ook wel...


Is dit wel de goeie stapel??


Wat zijn dit nou voor dingen....


Punky onder de plakaat verf  ;D ;D


Vier valkjes op de tafel  :D


Rocky!!!! Laat ons ff.... ;)


Groetjes van Krimhilde

Kaatje

Hoi Krimhilde,

Leuk dat je een verhalenboekje bent begonnen en hele leuke andere huisdieren heb je buiten je valkjes om ! Ik ben erg benieuwd of er straks weer eitjes komen en of deze bevrucht zullen zijn.

Je hebt hele lieve valkjes om te zien en volgens mij is Punky erg ondeugend ! Ik weet alleen niet of zo'n hondenbot nu erg goed is voor een valkje aangezien de honden er op kluiven, het op de grond ligt, en er naar mijn mening aardig wat bacterieën op zouden kunnen zitten.

Ik wens je heel veel plezier in je verhalenboekje  :D

Groetjes, Karin

krimhilde

Moarn,

Ik heb toch nog foto's kunnen vinden van de cavia's, kat en de konijn.
dus bij deze....


Konijn Stamper met cavia America


Onze poes Shadow met dochter Astrid(ziek op de bank  :P)


De cavia's America, Beathy en Knabbeltje(1 kleintje is verkocht) met dochter Sigrid


Groetjes van Krimhilde

krimhilde

hey,
Tja Karin ik ben het helemaal met je eens dat het niet gezond is voor Punky maar waar ik dat ding ook neerleg Punky zoekt het bot gewoon weer op!!!!
Hij duikt zelfs de honden mand in als ze daar in liggen  ???
Het is gewoon idd een ondeugd...


Groetjes van Krimhilde

christa

ha krimhilde
leuk hoor!!!!! ;D

Dierenfreackske

Hoi hoi, wat een leuke en mooie foto's , ook van je dochtertje en poes, hihi schattig ! Wat fijn met de vier valkjes los he , en het koppeltje stoort zien niet om gewoon gezellie te wipwappen op de tafel, hihi! Grtjs Ann



Gerda

9 februari 2009, 18:57:24 #7 Last Edit: 17 februari 2009, 20:20:37 by Gerda
HoiKrimhilde,

Leuk dat je een verhalenboekje begonnen bent. Je hebt erg leuke valkjes!

Wel oppassen dat je niet teveel off-topic gaat.
Je kunt over de konijnen en honden een verhalenboekje openen bij andere dieren.

Groetjes, Gerda

krimhilde

Hey allemaal,

Jip & Janneke wipwappen er lustig op los  :o
Ik heb het vandaag al minstens 4x gezien.
Morgen hangt hun blok een week dus ik denk dat ik deze week
bijna het eerste ei kan verwachten!!!! Ze zitten er steeds vaker in met zn tweetjes.

@ Ann, ze zijn niet op de tafel bezig maar op hun kast (deurtje)  :P
die we hebben omgetoverd tot vogelkooi.




De kast ziet er hier nog heel kaal uit op de foto's maar toen was de kast ook nog maar net klaar ;)
Het is idd ook heerlijk dat ze de hele dag los zijn maar, dat houd wel voor mij in dat ik dus allemaal poepjes op de grond onder bij de kast heb liggen  ;D ;D
Dat laat ik dus lekker opdrogen en dan ff goed met de stofzuiger er over en weg is het weer :)

Ach, en Punk zal Punky niet zijn als die niet overal bij aanwezig moet zijn  ;D ;D ;D

Tot latersssssss

Krimhilde


Groetjes van Krimhilde

christa

ha krimhilde
ben heel erg benieuwd wanneer jij eieren van je valkjes hebt?
groeten christa

Gerdy

Hoi Krimhilde..

wat leuk dat je ook een boekje bent begonnen..

je hebt echt een heerlijk beestenspul zitten..
spannend hoor wanneer je eerste eitjes komen..en dan maar hopen dat ze bevrucht zijn.

gr gerdy

krimhilde

Vanmiddag 1e ei gelegd!!!


Eindelijk heeft Janneke gedaan waar ik op zat te wachten  ;D ;D


Groetjes van Krimhilde

Gerdy

gefeliciteerd met je eerste eitje..spannend hé

gr gerdy

krimhilde

Hey,

Het is idd spannend en vandaag zal het tweede ei wel komen...
Jip en Janneke mogen nu van mij de kast niet meer uit want we hebben met zn allen geen zin in onverwachte flatsen op ons hoofd ;D (stinkt al erg genoeg hun flatsen  :-X)

Ik heb vandaag zo moeten lachen om onze Punk....
Die was weer eens op de grond aan het scharrelen en vond de poot van hond Mo wel leuk  ;D ;D
Mo trok snel haar poot weg want het kriebelde  ;D ;D ;D
En Punky weer achter de poot aan...
Die grote staart vind Punky maar niks en gaat daar wel voor aan de kant hihihi

gr Krimhilde


Groetjes van Krimhilde

Kaatje

Hoi,

Ik kom je ook even feliciteren met het eerste en misschien wel 2de eitje ( vandaag ) ! Is dit je eerste nestje of heb je in het verleden wel eens vaker een nestje gehad ?

Jeetje, spannend allemaal zeg en ja die flatsen, hehehehe  ;D

Vanavond kwam Paco na 10 uur broeden even bij me zitten voor wat spaghetti slierten en op een gegeven moment voelde ik gewoon wat nattigheid door mijn vest heen  :o

De flats lag half op de leuning van mijn bureaustoel en half op mijn mouw, ik denk en dat is niet gelogen dat het ruim 4 cm lang was en 1 cm dik  ::) Maar goed, een schoonmaakdoekje doet wonderen en ik neem de flatsen op de koop toe voor deze dappere papa, en ik laat ze lekker vliegen hoor  :D

Binnenkort al schouwen dus !

Groetjes, Karin