20 april 2024, 04:55:29

En nu?

Gestart door Teresa, 24 januari 2009, 20:27:24

« vorige - volgende »

Teresa

Hallo.

Onze poppie heeft 4 eieren gelegt en ze is nu ongeveer 8 maanden oud.
Nu wou ik eigenlijk de eieren laten liggen omdat ik dacht dat ze toch niet bevrucht zouden zijn maar nu hoor ik gepiep uit de eieren komen  ???

Poppie ligt gewoon met haar eieren op de grond in de hoek van de kooi.
Wat moet ik nu doen als de eieren uitkomen??

Poppie gewoon op de grond laten met haar baby ('s) ?
Moet ik een hokje kopen voor in de kooi?
Het eerste ei heeft ze gelegt op 5 januari.

Hoe zal de overlevingskans van de jongen zijn als ze gewoon op de grond in de kooi blijven?

Alvast bedankt.

carco

Lekker laten liggen de eitjes en niets aan veranderen. De kans is dan groot dat ze van de eitjes gaan.
Een nestje op de grond uitbroeden kan best hoor al is het niet ideaal: ik heb het hier ook gehad en Aad van het forum heeft niets anders geloof ik.

Groejtes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Rianne

Hoi,

misschien een domme vraag van mij hoor maar zit Poppie alleen of heb je ook een mannetje erbij? En heb je ze dan zien paren?

Teresa

Hoi

Bedankt voor jullie reacties.
Vanacht is 1 ei uitgekomen  ;D
En vanmorgen nummer 2.  :D
De andere 2 eieren zit niks in, die hebben we bekeken en eruit gehaald.
Ja we hebben ook een mannetje.. Coco.
Poppie is heel erg zorgzaam en ik zag net dat ze ze aan het voeren was.
Mn zoontje en mn vriend hebben samen een kastje getimmert met een poortje erin en die op de bodem van de kooi gzet en daar zitten ze nu in met zn drieen.
Poppie begint opeens wel heel veel te eten alsof ze heel wat in te halen heeft van de afgelopen weken.
We hebben ook de kooi in 2en gesplitst want Coco doet geloof ik best gemeen tegen de donsjes.
Alleen als we erbij zijn mag ie zn kroost bekijken van dichtbij en dan gaat het goed.

Poppie heeft net heel even los gevlogen maar wou gelijk de kooi weer in naar haar baby's.
Wel raar want vanmorgen had de ene best veel pluishaar en de andere was practisch kaal maar nu hebben ze allebei een bos donshaar.
Ik ben heel benieuwd hoe het gaat aflopen.

Groetjes Teresa

jeroenn

oh heel erg leuk 2 donsjes ;D
heel erg gefeliciteerd
e voeden de ouders goed?
ja dat jou popje heel veel is is goed dat betekend dat zij de donsjes goed voert, als ik het niet goed vertel verbeter ;)

Rianne

Hoi,

nou da's dan duidelijk he, als er jongen geboren worden ;D
Heb je de voeding ook aangepast? Dus altijd eivoer ter beschikking, geef ze wat brood, groente en fruit.
In principe hoef je weinig zelf te doen. Wel als je twijfelt of de jongen wel goed groeien. Dan kun je ze wegen en per dag bekijken of ze aankomen.
Als je nog vragen hebt, stel ze gerust!

Teresa

Hoi

Ja de valkjes hebben altijd eivoer tot hun beschikking.
Net als trostgierst, fruit en zaad.
Brood eten ze allebei niet.
De donsjes leven allebei nog en poppie voed ze goed.
Ik zag gister dat de kropjes goed vol zitten alleen zitten bij beide de oogjes nog dicht.
Wanneer gaan de oogjes ongeveer open?
Bij het ene donsje zie je echt zwart onder de oogjes dus een zwart oog zeg maar maar bij de andere is het net alsof er geen oog onder zit   ???
Er zit geen kleur onder zeg maar.

verder gaat volgens mij alles wel goed.
Ik hoef zelf inderdaad niks te doen.
Ik zal proberen om vanavond een foto te plaatsen van de donsjes.

Groetjes Teresa

aad

Kijk hier maar eens  Teresa.... hier is het alleen maar onder in de kooi  ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,7274.2745.html
Is het eind van het boekje .. want anders ben je een jaar bezig  ;D
Vaaf het einde terug bladeren is makkelijker  8) 8)

Groetjes aad

Rianne

Hoi,

zo uit de omschrijving denk ik dat je jong met lichte (rode) oogjes een lutinootje is. De oogjes gaan na een dag of 10 open. :)

Teresa

Hoi

Gisteravond ging ik in het hokje kijken bij de donsjes en helaas is er 1 overleden.
De ander lag er bovenop en ook meer dood dan levend.
Het donsje voelde helemaal koud aan en lag helemaal gestrekt plat op de andere.
Heel zielig.
Poppie kijkt er ook nie meer naar om.
Ze gaat het hokje niet eens meer in.
Ik heb de kleine eruit gehaald en apart in een hokje gedaan onder warme handdoeken en bij de verwarming gezet en gevoed met pap en een spuitje.
De krop zat weer vol en er kwam weer beweging in.
Ik heb de kleine naar mn ouders gebracht en die gaan nu proberen het donsje in leven te houden door het elke 3 uur te voeren met pap.
Ik werk fulltime dus ik kan het helaas zelf niet doen.
Niet de ideale oplossing maar vind het nog zieliger om het donsje maar gewoon dood te laten gaan.
Vanacht is alles goed gegaan en het donsje leeft nog en piept erop los.
Ik hoop dat ze het zal overleven.
Er wordt in elk geval goed voor gezorgt.

Bedankt voor jullie reacties.

Groetjes Teresa

Rianne

Veel succes ermee, op deze leeftijd zal het niet meevallen :-\